Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye koster de Barbour jakkene i de norske butikkene? Og da tenker jeg på "quilted jackets".

Regnet med at jeg sparte rundt 500,- kr på å bestille liddesdale fra countryattire.

 

Liddesdale og andre billigere modeller er ikke så veldig stor prisforskjell på, men slik jeg ser i butikker rundt om her, så er prisene på de litt dyrere modellene rått priset i forhold til f.eks countryattire. Virker ikke som det er noe fast prisliste på barbour ute i butikk ettersom det varier så mye.

 

Bare trist min modell ble for stor og at jeg kun har brukt den 1-2 ganger fordi jeg ikke føler meg komfortabel med en så stor jakke som jeg mener skal sitte ganske fast på kroppen.

 

Nå er det riktignok ikke lov å selge her på forumet, men ja dere kan jo sende en PM om dere er interessert, så kan vi muligens ta det der i fra.

 

Og ja. Jeg måtte selvsagt betale moms for jakken.

 

Hvis du har lyst på en slim Barbour jakke, anbefaler jeg Barbour Akenside. Den er faktisk slim. Postet fitpic bildetråden for annledningen..

 

EDIT: Prøvde Barbour Liddesdale Heritage, men den var ikke akkurat slim selv om den skal gå for å være det.

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis jeg blir lærer eller noe sånt så skal jeg bli sur fordi at år etter år spør de dumme drittungene de samme spørsmålene og ikke researcher litt selv? Vi spør jo de "lærde" fordi de kan gi et svar raskt og (mest sannsynlig) enkelt.

Nei. Jeg sier heller ikke at det er "rett" å svare krast når noe blir repetert. Men det man finner i sticky-trådene og på de siste sidene bør man klare å finne frem til selv når man først har klart å registrere seg på forumet.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Jeg ser svært få kamper av amerikansk fotball i løpet av året, mest pga. tidsforskjellene, og at jeg ikke orker å se det i repriser, men får alltid med meg SB. Hvis du synes det er kjedelig å se på noe du ikke forstår, så er det vel ikke så altfor vanskelig å søke frem regelverket.

Det går kamper hver søndag fra 1900-2200 i sesongen. Bør neppe være et problem om du er interessert.

 

Jeg var uklar i innlegget mitt. Det er ikke hovedsaklig tidsforskjellene som gjør at jeg ikke får med meg flere kamper, men en blanding av tidspunktene og det at jeg nærmest alltid setter fotball ovenfor amerikansk fotball. Jeg er heller ikke så fryktelig interessert at det plager meg noe særlig. Jeg har heller ikke nok av tid til å ha et like stort interesseforhold til alle idretter, som det sykelige forholdet jeg har til fotball. Litt tid må brukes til å kultivere sinnet også.

 

Og det ordet bruker dere seriøst? Dummeste jeg har hørt.

Det er jo en bedre beskrivelse enn fotball...

 

Sorry for å komme inn så sent, men det er fordi at en amerikansk fotball er en fot lang.

 

Har du en kilde på det? Slik jeg har lest og forstått det tidligere, er det en vanlig misoppfatning. Jeg googlet det kjapt, men fant ingen troverdig kilde.

 

_________________________________

 

Det hadde vært en fordel om tonen var mindre krass i denne delen av forumet. Det er vel ingen som hadde tatt skade av det, men jeg har jo en viss forståelse for at de brukerne som oftest sitter med svaret (fkm, i de aller fleste tilfeller) blir lei av å repetere seg selv. En del av denne kategoriens ukultur ligger, like fullt i at det går sport i spottende og vittige bemerkninger, og de altfor, altfor forutsigbare facepalm-smileys og foreldede memes. Det er internett, men det går an å gjøre det slik at disse innleggene hører til sjeldenhetene og ikkr normalen. Det hadde gjort at listen for at de som ikke har like mye kunnskap, og tynn hud kanskje våget å delta i denne delen av forumet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så hvis jeg blir lærer eller noe sånt så skal jeg bli sur fordi at år etter år spør de dumme drittungene de samme spørsmålene og ikke researcher litt selv? Vi spør jo de "lærde" fordi de kan gi et svar raskt og (mest sannsynlig) enkelt.

 

Lol. Ikke akkurat den beste sammenligningen jeg har hørt. Hvis du f.eks. spør "har noen her erfaring med country attire", som ble spurt om en side eller to tilbake, får man ikke noe bedre svar om man spør her enn man ville fått ved å søke, slik at man hadde funnet de 200 innleggene i denne tråden som svarer på akkurat det samme spørsmålet.

Lenke til kommentar

Jeg ser svært få kamper av amerikansk fotball i løpet av året, mest pga. tidsforskjellene, og at jeg ikke orker å se det i repriser, men får alltid med meg SB. Hvis du synes det er kjedelig å se på noe du ikke forstår, så er det vel ikke så altfor vanskelig å søke frem regelverket.

Det går kamper hver søndag fra 1900-2200 i sesongen. Bør neppe være et problem om du er interessert.

 

Jeg var uklar i innlegget mitt. Det er ikke hovedsaklig tidsforskjellene som gjør at jeg ikke får med meg flere kamper, men en blanding av tidspunktene og det at jeg nærmest alltid setter fotball ovenfor amerikansk fotball. Jeg er heller ikke så fryktelig interessert at det plager meg noe særlig. Jeg har heller ikke nok av tid til å ha et like stort interesseforhold til alle idretter, som det sykelige forholdet jeg har til fotball. Litt tid må brukes til å kultivere sinnet også.

 

Og det ordet bruker dere seriøst? Dummeste jeg har hørt.

Det er jo en bedre beskrivelse enn fotball...

 

Sorry for å komme inn så sent, men det er fordi at en amerikansk fotball er en fot lang.

 

Har du en kilde på det? Slik jeg har lest og forstått det tidligere, er det en vanlig misoppfatning. Jeg googlet det kjapt, men fant ingen troverdig kilde.

 

En amerikansk fotball skal være fra 10 7/8 tommer til 11 7/6 tommer lang, og det er jo sånn ca en fot. Har hørt det samme selv før, men har ingen anelse om det stemmer eller ikke.

 

 

En del av denne kategoriens ukultur ligger, like fullt i at det går sport i spottende og vittige bemerkninger, og de altfor, altfor forutsigbare facepalm-smileys og foreldede memes. Det er internett, men det går an å gjøre det slik at disse innleggene hører til sjeldenhetene og ikkr normalen. Det hadde gjort at listen for at de som ikke har like mye kunnskap, og tynn hud kanskje våget å delta i denne delen av forumet.

 

Dette har du nok ganske rett i, men som du selv sier er det en ganske stor mengde informasjon som gjentas her til det ekstremt kjedsommelige. Da kan det ofte være lettest å ty til enkle løsninger som smileys og memes, som jo kan bli akkurat like kjedsommelig som spørsmålene i seg selv i lengden. Personlig tror jeg en del kunne blitt løst om stickyene hadde fått en grundig makeover.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Melder du deg frivillig til å fikse stickyene da? Hvem bedre enn deg, fkm? Du kan sikkert snakke med en moderator og få fikset det ;-)

Ja, han gidder sikkert å gjøre alt selv. For det finnes ingen andre her inne som vet noe om klær.

 

Det er han som i 99% av tilfellene maser om at folk gjentar spørsmål.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster de Barbour jakkene i de norske butikkene? Og da tenker jeg på "quilted jackets".

Regnet med at jeg sparte rundt 500,- kr på å bestille liddesdale fra countryattire.

 

Liddesdale og andre billigere modeller er ikke så veldig stor prisforskjell på, men slik jeg ser i butikker rundt om her, så er prisene på de litt dyrere modellene rått priset i forhold til f.eks countryattire. Virker ikke som det er noe fast prisliste på barbour ute i butikk ettersom det varier så mye.

 

Bare trist min modell ble for stor og at jeg kun har brukt den 1-2 ganger fordi jeg ikke føler meg komfortabel med en så stor jakke som jeg mener skal sitte ganske fast på kroppen.

 

Nå er det riktignok ikke lov å selge her på forumet, men ja dere kan jo sende en PM om dere er interessert, så kan vi muligens ta det der i fra.

 

Og ja. Jeg måtte selvsagt betale moms for jakken.

 

Hvis du har lyst på en slim Barbour jakke, anbefaler jeg Barbour Akenside. Den er faktisk slim. Postet fitpic bildetråden for annledningen..

 

EDIT: Prøvde Barbour Liddesdale Heritage, men den var ikke akkurat slim selv om den skal gå for å være det.

Den er slim på meg i medium, 192 og 79 kg.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster de Barbour jakkene i de norske butikkene? Og da tenker jeg på "quilted jackets".

Regnet med at jeg sparte rundt 500,- kr på å bestille liddesdale fra countryattire.

 

Liddesdale og andre billigere modeller er ikke så veldig stor prisforskjell på, men slik jeg ser i butikker rundt om her, så er prisene på de litt dyrere modellene rått priset i forhold til f.eks countryattire. Virker ikke som det er noe fast prisliste på barbour ute i butikk ettersom det varier så mye.

 

Bare trist min modell ble for stor og at jeg kun har brukt den 1-2 ganger fordi jeg ikke føler meg komfortabel med en så stor jakke som jeg mener skal sitte ganske fast på kroppen.

 

Nå er det riktignok ikke lov å selge her på forumet, men ja dere kan jo sende en PM om dere er interessert, så kan vi muligens ta det der i fra.

 

Og ja. Jeg måtte selvsagt betale moms for jakken.

 

Hvis du har lyst på en slim Barbour jakke, anbefaler jeg Barbour Akenside. Den er faktisk slim. Postet fitpic bildetråden for annledningen..

 

EDIT: Prøvde Barbour Liddesdale Heritage, men den var ikke akkurat slim selv om den skal gå for å være det.

Jeg har begge, og merker ingen forskjell? Heritage Liddesdale i small er like slim og sitter likt som en Akenside i Medium, vil nå jeg si.

Lenke til kommentar

Jo, det har du vel egentlig rett i. Litt feil tenkt fra min side, men en Heritage Liddesdale i small sitter prikt likt som Akenside medium overalt på kroppen. Er bare å gå ned en størrelse om man synes akenside sitter bedre enn heritage'n og du vil ikke tape noe på armlengder osv.

Endret av August.
Lenke til kommentar

Jo, det har du vel egentlig rett i. Litt feil tenkt fra min side, men en Heritage Liddesdale i small sitter prikt likt som Akenside medium overalt på kroppen. Er bare å gå ned en størrelse om man synes akenside sitter bedre enn heritage'n og du vil ikke tape noe på armlengder osv.

What? Prøvde Barbour jakker i dag. Min XS Akenside hadde samme passform som Liddesdale Heritage i medium.

 

Har ikke funney Akenside i Norge, men er interesserti å prøve den i small.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...