Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter en vinterjakke, type pea coat av ull/cashmere i navy. Var på Ferner Jacobsen og diverse andre steder i dag, men fant ikke noe. Ser også litt på nett, men vegrer meg mot å bestille noe slikt uten å ha prøvd den først.

 

Eneste jeg har funnet så langt er denne. Noen tips til hvor jeg kan finne lignende?

22 år, skal du kverke halve studielånet på en jakke ? :p

Lenke til kommentar

Leter etter en vinterjakke, type pea coat av ull/cashmere

 

Pirk pirk, cashmere er en type ull.

 

Jeg ville forøvrig sjekket i de andre standardbutikkene (Gunnar Øye, L'Escalier, S&S osvosv). Hvis du vil ha i samme prisklasse som Purple Label har de sikkert noe fint på Il Pantheon.

Lenke til kommentar

for nærmere 30 laken bør man vel kunne få en skredder til å lage en losjakke, og vel så det?

 

Hadde det bare vært noen kompetente skreddere her i landet hadde det vært en mulighet ja, men slik det er nå er London i så fall beste mulighet til å skaffe noe skreddersydd.

Fordi du har vært rundt i Norge og håndhilst på hver og en av dem?

Lenke til kommentar

for nærmere 30 laken bør man vel kunne få en skredder til å lage en losjakke, og vel så det?

 

Hadde det bare vært noen kompetente skreddere her i landet hadde det vært en mulighet ja, men slik det er nå er London i så fall beste mulighet til å skaffe noe skreddersydd.

Fordi du har vært rundt i Norge og håndhilst på hver og en av dem?

 

Når jeg sier skredder mener jeg ikke "random person som syr", jeg snakker om et menneske som faktisk har utdannelse som skredder, som har jobbet som lærling i et velansett skredderhus, og som tar på seg oppdrag i å skreddersy noe (bespoke, for å gjøre det klarere for deg). Det finnes, så vidt jeg vet, ikke i Norge per dags dato. Dag1234 nevnte noe om en i Bergen som visstnok gjorde noe bespoke-arbeid, men jeg fikk inntrykk av han ikke var noe særlig.

 

Ingenting hadde gjort meg gladere enn om jeg tar feil, for det hadde vært gøy med en mulighet for bespoke i Norge.

 

Nå var vel den fra PRL uaktuell grunnet prisen, men en del er jeg villig til å gå ut med.

 

De du nevner fkm er butikker i Oslo? Får søke litt rundt og se om jeg ikke finner dem, er ikke så kjent med butikkene, og hvor de ligger, i Oslo.

 

De ligger i Oslo ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...