Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en skomaker som kan gi et par sko gummisåler til vinteren? De jeg likte hadde skinnsåler, som jo ikke er helt optimalt i den norske vinteren..

Og kanskje en omtrentlig pris på hva det kan komme til å koste?

 

Edit: kanskje relevant at Oslo-området er foretrukket; Oslo/Follo.

Endret av Noburu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har helt sikkert blitt spurt flere ganger før, men jeg spør likevel.

Hvilke butikker bør jeg skjekke ut i Bergen? Skal nedover der nå til uken.

Du burde ta en tur innom Pepper og Acne i det minste. De ligger rett ved siden av hverandre.

 

Noen som skal til Trondheim til høsten, eventuelt bor der fra før?

Takk for tipset. Skal skjekke de ut om jeg får tid til det. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det å farge håret f.eks brunt, når jeg har rødt/blondt hår opprinnelig?

 

Hvor mye koster det?

Hvordan gjør jeg det?

Hvor lenge holder fargen seg?

Hvordan blir etterveksten?

 

Setter stor pris på hjelp! :)

 

1. Kommer helt an på hvor du går, og hvem du gjør det med. Jeg betalte vel omtrent 300 kr sist jeg gjorde det hos lærling. Vanlig pris for meg pleier å være ca 800, og jeg er dame og har halvlangt, tykt hår. For herre er prisen sikkert litt lavere, men det kommer som sagt an på hvor du går. Skal du gjøre det selv så koster fargen litt under 200 kr (som regel, og det er ofte tilbud på cubus og lignende).

 

2. Selvfarging er det enklest å få noen andre til å gjøre på deg. Fargen skal fordeles jevnt i hele håret, og fremgangsmåten avhenger litt av lengden på håret og om man har ettervekst fra forrige farging (gjelder ikke deg, antar jeg). Bruksanvisning ligger i pakken, så følg den.

 

3. Det kommer an på hvilken type farge du mener. En glansvask vil ikke holde mer enn noen vask (den vil aldri gå helt bort, men den blir fort blass og utvasket), så det er lurt å velge en farge der det står "permanent hårfarge" på pakken. Permanent farge sitter i til du klipper den av, men det nye håret som vokser ut er selvsagt ikke farget, og dermed tar det kanskje ikke mer enn et par mnd for en gutt med kort hår har klippet vekk alt.

 

3. Etterveksten framstår som regel som en "gråere" og kjipere utgave av din egen hårfarge, men det er bare kontrasten til den nye fargen som gjør dette. Etterveksten er din opprinnelige hårfarge.

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en skomaker som kan gi et par sko gummisåler til vinteren? De jeg likte hadde skinnsåler, som jo ikke er helt optimalt i den norske vinteren..

Og kanskje en omtrentlig pris på hva det kan komme til å koste?

 

Edit: kanskje relevant at Oslo-området er foretrukket; Oslo/Follo.

 

Noen?

Lenke til kommentar

thrice!

Klarte du å slippe unna moms på skoene dine fra HerringShoes.co.uk?

Fikk du med noe pusseutstyr eller kjøpte du dette? Finner bare børster, men trenger jo diverse annet også.

 

Er på nippet til å bestille et par nå, men vil bare dobbeltsjekke dette.

 

 

Fikk med skokrem, skje og skoposer i esken. Jeg fikk en kamerat som bor i London til å videresende, så slapp unna tilleggsgebyrer. Frakten kom på 90,- hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...