Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ville bare fortelle dere alle om et bra spill som kommer i 2013 nært sommeren / i sommeren.

 

Det heter Prison Architect.

Spillet handler om at du skal lage ett fengsel for fanger som hindrer de å stikke av. De trenger dusj, kantine, kjøkken, hobbyrom, sykehus osv.. Men spillet stopper ikke bare der. Du må passe på at det ikke blir slåssing eller ødelegging av ting og tang og at fangene ikke stikker av. Du må også hyre vaktmester, lege, advokat og fengselsjef (++).

 

Alpha versjonen er ute nå og den kan du kjøpe og laste ned fra: http://www.introvers...risonarchitect/

 

Du kjøper ikke bare Alpha versjonen, du får også key gen til fullversjonen når den kommer ut også.

 

Spillet koster 30 dollar som er 172 Norske kroner. Det høres kanskje dyrt ut men det er fordi de som lager spillet trenger økonomisk hjelp for å lage spillet bedre :)

 

Det finnes også ganske mye annet å kjøpe. Betaler du 50 dollar får du navnet ditt inn i spillet til en av fangene + at du kan skrive bio'en deres. (Også spillet selvfølgelig)

 

Betaler du 250 dollar kan du få fjeset ditt inn i spillet + navn og bio'en. (Også spillet)

 

Hvis du betaler så mye som 1000 dollar, noe som er sykt! Kan du gi navn til en warden. (Finnes bare 5 i spillet.) Også får du alt det andre.

 

 

Artikkel fra Gamer.no:

http://www.gamer.no/...ison-architect/

 

 

Jeg har Alpha versjonen til spillet og digger det helt! Men jeg har noen få problemer. Vi kan si at jeg sliter økonomisk og at fangene mine lager riot hver dag. Noen som har dette spillet og kan hjelpe meg? :)

 

 

pa1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så sånn frem til Subversion. Forferdelig synd at det ble skrinlagt, men Prison Architect får meg til å holde pusten i spenning det óg.

Jeg har ikke for vane å betale for alpha eller beta-aksess, men vurderer det denne gangen. Er fan av Introversion, må skjønne.

 

Så hvordan kjører spillet? Hører at det skal være fullt ut spillbart. Stemmer dette eller er det et bughelvete av bibelske proporsjoner?

Lenke til kommentar

Ja det er spillbart. Har ikke merket noen store "bugs" til nå. Eneste buggene jeg har møtt på er at etter det har vært en slåsskamp så kan det være tilfelle av at noen fanger står i ro jævli lenge. Også hvis du går ut og inn av spillet er noen av rommene dine blitt skrevet til "NONE" der du for eksempel har satt en celle. (Men det er lett å fikse.) Også det at kokkene er noen gang treg i å levere maten til kantina. Men annet enn det er det fullt spillbart. :)

Lenke til kommentar

Spillet koster 30 dollar som er 172 Norske kroner. Det høres kanskje dyrt ut men det er fordi de som lager spillet trenger økonomisk hjelp for å lage spillet bedre :)

Er ikke det grunnen til alle kickstartere.

De trenger økonomisk hjelp for å lage et bedre spill?

Synes de kunne solgt det for 10 USD, eller bare laget en kickstarter.

Men nå går jeg vel litt offtopic.

Lenke til kommentar

Får ikke strømmen til å funke. Den slår seg av automatisk hver gang jeg slår den på. Noen andre som har hatt problemet og løst det?

 

Kanskje du ikke har nok generatorer? Kan være at du bruker for mye strøm. Da må du bruke flere sånne. Eller hva enn de heter.

Lenke til kommentar

Jepp, det var så enkelt som at jeg ikke hadde nok. Liker at ikke spillet holder deg i hånda mens du spiller, men litt bedre til å gi beskjed om hva som mangler kunne det gjerne vært.

 

Håper de finner rom for noen funksjoner som gjør at man får et nærmere forhold til ansatte og innsatte. Foreløpig så har jeg inntrykk av at det ikke finnes noen grunn til å bry seg om noen blir får juling eller blir drept.

Lenke til kommentar

Fikk samme problemer med det elektriske systemet igjen. Kjørte nå på med det jeg kunne av ting som kunne bidra til økt kapasitet, uten suksess. Det ser ut til å være bugga, hvis det ikke da er en tåpelig kortslutningsproblematikk som knekker systemet (hvilket jeg tviler på).

Lenke til kommentar

Fikk samme problemer med det elektriske systemet igjen. Kjørte nå på med det jeg kunne av ting som kunne bidra til økt kapasitet, uten suksess. Det ser ut til å være bugga, hvis det ikke da er en tåpelig kortslutningsproblematikk som knekker systemet (hvilket jeg tviler på).

 

Høres rart ut. Jeg har ikke opplevd noen bugs med elektrisiteten så langt.

Lenke til kommentar

Det som gjør meg nærmest overbevist om at det må være en bug er at jeg har koplet fra tilnærmet alt fra det elektriske nettet i fengselet og kjøpt inn masse ekstra kapasitet, men fremdeles blir det automatisk slått av når jeg prøver å slå det på.

 

Det finnes en hel rekke andre bugs også, som jeg har snublet over, men slike ting må man jo bare regne med i en alfaversjon.

 

 

Noen som har opplevd å komme til noen form for veis ende, der det evige rushet med nye inmates avtar?

 

Jeg hadde en lysende ide til nytt fengsel, med god struktur og plassutnyttelse, som jeg ikke tror kosta for mye penger. Ingen var nærmere enn fire-fem staff-only-dører fra å rømme, og bortsett fra et par tidlige dødsfall på innsatte i opptøyer var det stort sett veldig gemyttelig og rolig. Men da jeg hadde omlag 30-35 innsatte og begynte å slippe opp for plass og penger, fikk jeg plutselig 22!!! inmates arriving. Jeg har klart å få råd til 37 celler, men med 57 innsatte blir det noe trangt. Og dagen etter skulle det komme ytterligere åtte. Jeg har også hatt relativt lav bemanning, vil jeg tro, har vel nå 2800 ut og 6800 inn til dagen, eller noe sånt, men 4k hver dag er jo langt fra nok til å lage 8 nye celler. Er det meningen at man kun skal ha holding cells kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...