Gå til innhold

NFC-satsning til 200 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde kjøpt med telefon med NFC idag hadde jeg skaffet meg noen smart-tags og skulle satt det opp her hjemme for å kunne skru av alt lys når jeg drar hjemmefra ved å sveipe telefonen over en sånn brikke. Det er litt ekstra hassle, men ingen kan nekte for at det er fremtiden ^^

 

Hmm...da må du jo installere sentral styring av alt lys først? Så hvorfor ikke ganske enkelt installere en bryter ved siden av inngangsdøren som slår av/på alt lys i samme slengen? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vet jeg godt. Og mange av lysene her er styrt sentralt allerede.

 

Men det er åpenbart ikke like kult med brytere.

 

True, men det er åpenbart ikke kult at du ikke får skrudd av lysene når mobilen er tom for strøm heller. Eller, hvis smart taggene må parres, at du ikke kan be andre skru av lyset for deg uten mobilen din :tease:

 

Trur nok det heller ville vært mer kult og praktisk å installere en PC for strømstyring, som du da kan kontrollere fra hvor som helst... noe ala Linux MCE. Da kan du jo skru av strømmen automagisk når du skal se film, og skru de 50% på igjen hvis telefonen ringer...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar

Jeg er mer avhengig av telefonen min enn oksygen, så den går ikke tom for strøm. Aldri. Smart taggene inneholder unike koder som man programmerer telefonen til å huske slik at eventet starter fra telefonen. Altså kan det gjøres fra mange telefoner ^^

 

Men den må fortsatt parres mot telefonen? Som gjør det mer tungvindt enn en vanlig lysbryter. Poenget mitt var vel at en vanlig lysbryter var mer praktisk :-P

Lenke til kommentar

APPLE has struck an agreement with an Australian biosecurity start-up in another sign the company is readying its iPhone line for the mobile payment era…Mr Murray said the company had an agreement with the notoriously secretive Apple to develop fingerprint technology for use in near-field communications applications…

http://9to5mac.com/2012/10/03/report-apple-signs-up-fingerprint-security-company-microlatch-to-develop-nfc-technology/

 

Ser ikke ut som om at apple har glemt NFC, men at de utvikler teknologi og tjenester rundt dette før at de bygger iphone's med støtte for dette.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er mer avhengig av telefonen min enn oksygen, så den går ikke tom for strøm. Aldri. Smart taggene inneholder unike koder som man programmerer telefonen til å huske slik at eventet starter fra telefonen. Altså kan det gjøres fra mange telefoner ^^

 

Men den må fortsatt parres mot telefonen? Som gjør det mer tungvindt enn en vanlig lysbryter. Poenget mitt var vel at en vanlig lysbryter var mer praktisk :-P

 

Hvorfor bare ha en ting? Det er jo ikke praktisk, installerer styringssystem i kjelleren nå:

 

Tier 1: Ting styres autmatisk, hva detektorer av ymse sort'

Tier 2: Faste brytere

Tier 3: Tablets og telefoner.

 

Det ene utelukker ikke det andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det ene utelukker ikke det andre.

 

Ser den. Men hvis du må ha en smart-tag ett eller annet sted i huset, som du sveiper telefonen over, så kunne det likesågodt vært en bryter. Hvis du kan skru av lyset fra telefonen, i tillegg til brytere når du er tom for strøm eller lignende, så er jo det bare ett pluss.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ville ikke bli første gang de tok feil med hva som blir en "bransjestandard" XD

 

Jeg husker når Apple var skråsikkre på at multitasking på en smartelefon var bortkastet XD

Det ville heller ikke vært første gangen en bransje promoterer (hyper) en "bransjestandard" som viser seg å bli en fiasko.

 

Jeg husker ikke at Apple har kalt multitasking på en smarttelefon for "bortkastet" - men du har kanskje en kilde på det? Derimot husker jeg at Apple hele tiden har lagt vekt på å implementere multitasking på en måte som ikke dreper telefonens batteritid, og derfor er det kun noen få API-er i iOS som lar prosesser få kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Ville ikke bli første gang de tok feil med hva som blir en "bransjestandard" XD

 

Jeg husker når Apple var skråsikkre på at multitasking på en smartelefon var bortkastet XD

Det ville heller ikke vært første gangen en bransje promoterer (hyper) en "bransjestandard" som viser seg å bli en fiasko.

 

Jeg husker ikke at Apple har kalt multitasking på en smarttelefon for "bortkastet" - men du har kanskje en kilde på det? Derimot husker jeg at Apple hele tiden har lagt vekt på å implementere multitasking på en måte som ikke dreper telefonens batteritid, og derfor er det kun noen få API-er i iOS som lar prosesser få kjøre i bakgrunnen.

Og allikavel har flere Android-telefoner bedre levetid ann apple. Jeg husker bare at det var en teknologimesse-tale hvor en i salen spurte om mangelen på multitasking. Og det ble viftet vekk av taleren som "bortkastet".

 

-frank

Lenke til kommentar

Og her nevner du i fleng...? Det er ingen sak å lage en telefon med bedre batteritid dersom man putter inn et batteri med dobbelt så stor kapasitet, som f.eks Motrola Razr Maxx med sitt 3300 mAh batteri, men den vil måtte lide for det mht vekt og størrelse. Til sammenligning har iPhone 5 et 1440 mAh batteri, så du kan jo sjekke ut hvor mange Android-telefoner du finner med tilsvarende ytelse, batterikapasitet og batteritid...

 

gsmarena_002.jpg

 

 

Dessverre blir svake minner i din dårlige hukommelse litt for vagt, så hvis du ikke har noe bedre å komme ned enn det du "husker" at en ikke navngitt taler angivelig sa på en ikke navngitt eller tidfestet "teknologimesse" tror jeg vi legger påstanden din død.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...