Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k-h-s - Canon 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5.Oktober - Frikort 1

 

1 av 4 frikort oppbrukt

 

 

Frikort så tidlig som 5.oktober lover ikke godt for en fullstappet mnd, men fremover er det mer stappet opp av ting som angår foto.

 

Sykkelen den 4. oktober er flott, og forteller meg en historie: blank og fint vedlikeholdt sykkel, men i aktiv bruk så den får sand (?) over hele ramma :roll: Tar kanskje i nå, men det var i alle fall det som datt ned i hue på meg...

 

Sykkelen er nok meget fint vedlikeholdt, vasker alltid etter hver tur smører opp og fikser og justerer så den er optimal for neste tur. En vell stelt sykkel er mye mer morsomt å sykle på en en møkkete sykkel med småfeil. Bildet er tatt rett før vasken starter.

Lenke til kommentar

6.Oktober - Et forsøk på høstfiske

post-154783-0-02086900-1350232305_thumb.jpg

ISO 160, f/8.0 1/200s

 

6.Oktober hadde jeg satt av til å prøve høstfiske etter gjedde. Jeg som "bare" fisker ørett og annet lett fiske om sommeren så er dette noe annet. Det ble bare et kaos uten noe godt utfall.

 

Gjeddefisket kan være tungt, store beter, fortommer og stenger som må kunne tåle kjøre fisk på +14kg.

 

Fisket ble bare et kaos, fisket dårlig, ikke noe system og glemte kassa med beter som jeg skulle bruke hjemme. Det å fiske etter gjedde med bittesmå wobblere regnet til ørretfiske fungerer ikke...

 

 

Bildet gjenspeiler seg i fisket denne dagen, kaos uten noe system

Lenke til kommentar

8.oktober - Utsikten i fra Ekeberg i 15 eksponeringer

post-154783-0-55191200-1350254848_thumb.jpg

ISO 200, f/5.6 6sek

 

Etter et møte i Oslo på Ekeberg så måtte jeg bare ta å stoppe for et ganske standard bilder over Oslo. Dette er vell det første panorama jeg noen gang har laget .

 

Ligger også ved i full strl da det tar seg best ut der -> http://espenorud.no/kh.jpg

 

kh.jpg

 

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

9.oktober - Hagen

post-154783-0-90446500-1351193643_thumb.jpg

ISO 800, f/2.8 1,6sek

 

9.oktober hjalp jeg mor og far med litt opprydning i hagen. Da jeg helt glemte å ta bilde i fra vi holdt på så måtte jeg tenke litt annerledes med bilde.

 

Men bildet viser hage gjerdet som aldri ble rukket å malt i sommer, vær og vind førte til at det bare var huset som fikk seg en runde med malekosten.

Lenke til kommentar

Ser ut som du ikke har gjort annet enn å lage panorama, kan ikke se noen glitch i stitching'a for å si det på nynorsk. Også heldig at du fikk tatt det midt under atomeksplosjonen ved jernbanen ca. midt i bildet. Jeg har selvfølgelig vært der oppe under Oktoberfesten også, men syntes ikke jeg fikk til noe med 300'n.

 

Ser ut som det er en liten jobb og venter med det gjerdet der ja. Men hvis det er like uskarpt i virkeligheten, slipper du jo med å male den ene stolpen. :ninja:

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

10.oktober - Ikke på latsiden

post-154783-0-48506200-1351724720_thumb.jpg

ISO 3200, f/4.0 1/30sek

 

Ca 65710 m forflyttet disse 2 par skoene seg iløpet av dagen. Dagen bestod av skole og trening, løpetrening(test) og sykkeltrening.

 

En dag med en liten løpetur/test på skolen - http://app.strava.co...vities/24565316

Og en liten kvelds runde i marka med gode venner - http://app.strava.co...vities/24580484

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...