Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k-h-s - Canon 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Da er det tid for Oktoberfest igjen, finne frem den 50mm som ligger altfor mye i sekken uten å bli brukt.

 

Bruker: k-h-s

Utfordring: Canon 50mm F/1.8

Deltager nivå:Entusiast

Kamera : Canon 7D

 

Utfordring 1: Ta bilder som skal kunne vise til en mnd i livet mitt

Utfordring 2: Alle bilder skal være konterte til sort/hvitt

 

Skal så godt jeg kan prøve å ta et bilde hver dag som skal kunne vise til "En mnd i livet til k-h-s".

 

Gjorde det samme i aprilfesten min i våres, den fikk en brå vending og et spesielt budskap frem. Det frister til gjentagelse for å se hvordan jeg kan vise oktober som en mnd for meg.

 

Med en tur til Polen/Tsjekkia/Tyskland for å se fangeleirer + flere andre ting som vil skje i oktober kan det bli et vidt spekter av forskjellige bilder.

 

Legger også til en utfordring hvor alt jeg legger her skal være sort/hvitt.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at du stiller opp denne gangen også, etter en tøff april. På mange måter vil nok turen kontinentet være en vel så tøff opplevelse; men jeg tror jeg du takler fint. 50mm er en fin brennvidde her.

 

Det holder med entusiast vil jeg tro.Hardcore synes jeg ikke passer til ditt tette program.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det holder med entusiast vil jeg tro.Hardcore synes jeg ikke passer til ditt tette program.

 

Nei, endret på dette fort. For med tanke på 2 frikort vs 4. Vet av erfaring det kan komme småting som gjør det vanskelig å få bilder absolutt hver dag.

 

Dette blir min 3 tur til Tyskland/Berlin på et år. Nå har jeg bilder av "alt" jeg trenger. Så kan tenke litt mer utenfor boksen føler jeg.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

1.Oktober - Planlegging

post-154783-0-68647300-1349391429_thumb.jpg

ISO 800, f/4.5, 1/200s

 

Med en innholdsrik Oktober så trengs det litt planlegging for å få tid til alt. Noen av tingene skal også dokumenteres i form av artikler og bildeserier som skal inn i den lokale avisa jeg jobber som frilanser for.

 

Man kan ikke planlegge helt hvordan en bildeserie skal se ut før man har vært et sted for å ta den, men en mal og en rød tråd er det viktig å følge. Derfor ble 1.oktober brukt til å gjøre opp noen tanker og planlegge litt rundt noen av bildeserien jeg har å jobbe med.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

2.Oktober - På ukjent grunn med skiftende forhold

post-154783-0-97475600-1349527988_thumb.jpg

ISO 200, f/9, 1/500s

 

 

2.oktober gjorde jeg noe jeg ikke har mye erfaring med. Litt "oppstilte" portretter og helfigur bilder. Jeg hadde med to venninner i fra skolen. Dagen vi valgte var nok ikke den optimale, eller iallefall ikke tidspunktet.

 

Om morgenen når vi skulle ta bilder var det er forferdelig skiftende vær, gikk på få sekunder i fra opphold til ekstremt regnvær. Og like fort gikk det bort igjen. Dett været gjorde sitt for at vi måtte endre tanker om location.

 

Bildet her viser en sammenheng mellom skiftende værforhold, ukjent grunn i form av den fotografiske utfordringen portretter, og søken etter en ny location.

Lenke til kommentar

3.Oktober en av de få fridagene

post-154783-0-46246600-1349564389_thumb.jpg

ISO 1250, f/3.2, 1/25s

 

Oktober er som nevnt nesten helt full av alt mulig. 3.oktober var en av de få fridagene uten noe oppsatt iløpet av dagen, derfor gikk dagen helt stille og rolig. Bildet sier seg vell selv hva store deler av dagen ble brukt til. Sove lenge, slappe av og noen timer med fotball på PS3.

Lenke til kommentar

4.Oktober - Den fjerde hobbyen

post-154783-0-83002600-1349734406_thumb.jpg

ISO 640, f/6.23 1/25s

 

 

Igjennom bilder her inne har jeg tidligere vist litt av hva mitt liv består av.

1.Fotografering

2.Fotball ( Lillestrøm SK)

3.Fiske og Friluftsliv

4.Sykkeltrening

 

En av de tingen som jeg bare har vist en gang er denne, Sykling. For meg en hobby, en måte å holde seg i form, tenke over livet og nå sine satte mål.

 

For 2 uker siden gikk jeg i investering i en ny sykkel, en "sykkel nr 2". Terreng sykkel for å få litt avkobling i fra landeveissykling som jeg liker best. Med 340 km på 2 uker så har den da fått seg noen turer i marka.

 

Også den fjerde oktober skulle "Den fjerde hobbyen" få seg en tur på stier, og grusveier innover i Nordmarka.

 

Og for de spesielt interessert er det en "Scott Scale 29 Elite", ekstra sykkel for å drive litt alternativt ved siden av landeveissyklingen.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...