Gå til innhold

SSB: Etniske nordmenn kan være en minoritet innen 2055


IQ84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<p>

Ingen gjer det, men vi må sjå på fakta. Keiser prøvde forresten berre å ta tilbake det landet som eigentlig tilhørte Roma, og som hadde blitt tatt fra dei av følgerane til Mohammed.

Og når nøyaktig - og hvorfor - begynte det landet "egentlig" å tilhøre Roma?

 

Geir :)

 

Landet begynte med at Romerriket tok over landet. Slik som absolutt alle andre nasjoner begynte med å gjere.

Hmm, om det er legitimt for Romerne å "ta over landet", innebærer ikke det at det også er legitimt for "følgerane til Mohammed" å "ta over landet".

 

Bare lurer jeg, for det går litt i surr med forskjellen på rett og galt for meg her.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at Oleoh mener at det er greit å ta land som ikke ennå er stater, og at Byzants lå åpent for den første keiser som plantet flagget sitt der. Da kan romerne ta for seg i Europa og midtøsten, europeerne kan ta USA og Australia og Afrika. De innfødte spiller ingen rolle...?

 

Hadde ikke Tsjekkoslovakia vært en stat, hadde Hitlers angrep vært greit? For ikke å snakke om angrepet på Norge. Burde vi kanskje egentlig vært danske, de hadde jo kontrollen over landet så lenge...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, du får sette inn en anonse i greske og tyrkiske aviser. Utlov en dusør, så får du sikkert mange kandidater... :wee:

 

Paven (Nikolas den femte) ville ta byen tilbake, men ingen ville bli med ham. Det var forøvrig den samme Nikolas som ga portugiserne rett til å angripe og ta alle "hedninger og andre fiender av Kristus" som slaver. Så han var vel enig med Oleoh...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at Oleoh mener at det er greit å ta land som ikke ennå er stater, og at Byzants lå åpent for den første keiser som plantet flagget sitt der. Da kan romerne ta for seg i Europa og midtøsten, europeerne kan ta USA og Australia og Afrika. De innfødte spiller ingen rolle...?

 

Hadde ikke Tsjekkoslovakia vært en stat, hadde Hitlers angrep vært greit? For ikke å snakke om angrepet på Norge. Burde vi kanskje egentlig vært danske, de hadde jo kontrollen over landet så lenge...

 

Geir :)

 

"Do you have a flag"

-- Eddie Izzard

Lenke til kommentar

 

Disse scenarioene og påstandene vil garantert bomme på flere områder, bla.

 

De siste årene så har EØS-borgere utgjort den største innvandrergruppen, men disse vil likevel gi mindre effekt på befolkningsveksten enn gruppene fra ikke-vestlige land fordi barnekullene er mindre og fordi EØS-borgere i større grad forventes å flytte tilbake til sine hjemland.

 

Høyst tvilsomt, hvorfor skulle de ville det? Ikke noe såvidt jeg vet som tyder på at de mest aktuelle EU-land i sammenhengen, her noen bedre fremtids-scenario enn Norge. Tvertimot så er det heller mulig at det blir ytterligere innvandring fra EU-land som havner i uføre.

 

EU reglene i seg selv med fri rett til å bosette seg og familen innenfor avtaleområdet og allerede avklarte trygderettigheter osv. gir en pekepinn.

Lenke til kommentar

Fordi vi blir nødt til å stoppe den uforbeholdne utbetalingen av norske goder til utlendinger som bare er innom Norge for å jobbe en uke. Det går ikke i lengden. Jeg vet ikke hvordan de skal gjøre det, men å sette en enkel "dersom Norsk statsborger" inn i deler av folketrygdeloven bør ikke akkurat møte enorm motstand på Stortinget.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg tror kanskje makedonerne og hellenerne ville protestere mot din opprinnelsesteori. Overtagelsen av dette området skyldes angrepskrig mot makedonerne som alt hadde samlet dette til et rike. Om noen var det de som den gangen hadde "casus belli".

 

Hvor lenge mener du forresten at et land må tilhøre noen før det er lenge nok?

 

Geir :)

 

Eg meinar at landet hadde tilhørt romerriket og øst-romerriket så lenge at dei hadde ein klar casus belli på dei som okkuperte området. Noko dei ikkje hadde. Det er vanskeleg å definere akkurat kor lang tid det må ta før land tilhører eit rike, men det er tydlig at landet hadde tilhørt Byzantium så lenge at dei hadde ein casus belli.

 

Vel, du får sette inn en anonse i greske og tyrkiske aviser. Utlov en dusør, så får du sikkert mange kandidater... :wee:

 

Paven (Nikolas den femte) ville ta byen tilbake, men ingen ville bli med ham. Det var forøvrig den samme Nikolas som ga portugiserne rett til å angripe og ta alle "hedninger og andre fiender av Kristus" som slaver. Så han var vel enig med Oleoh...

 

Geir :)

 

Når har eg sagt at nokon burde ta nokon som slaver?

 

Hmm, om det er legitimt for Romerne å "ta over landet", innebærer ikke det at det også er legitimt for "følgerane til Mohammed" å "ta over landet".

 

Bare lurer jeg, for det går litt i surr med forskjellen på rett og galt for meg her.

 

Det var ikkje rett av romerane å ta over landet, men etter at landet hadde tilhørt dei i så lang tid, hadde dei ein casus belli på folk som stjal landet frå dei igjen. Mohammedistane hadde ikkje ein spesiell rett til å stjele det, men Byzantium hadde rett til å ta landet tilbake. Er ikkje så vanskeleg vel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det har du ikke sagt. Men du gir inntrykk av at det var/er rett å ta landet deres, så lenge man etterpå klarer å sitte med makten lenge nok til at man har hevd på det.

 

Geir :)

 

Niks, eg har skreve at dei hadde rett til å ta tilbake tapt land.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I år 2100 viser SSBs høyalternativ 13,3 millioner innbyggere i landet. Etniske nordmenn vil utgjøre bare 4,3 millioner av disse.

 

SSB forventer at innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre ca. 63 prosent av innvandrerbefolkningen i 2100.

 

Samtidig som Oslo står foran enorme kostnader for infrastruktur- og skoleutbygging, reduseres byens skatteinntekter, sammenlignet med andre fylker. Innvandrere har ca. 20 prosentpoeng lavere sysselsettingsgrad i aldersgruppen 15-74 år sammenlignet med øvrig befolkning. I 1970 hadde Oslo landets laveste arbeidsledighet, mens ledigheten i år 2010 var den høyeste i landet.

 

Lavere skatteinntekter og arbeidsdeltagelse vil gi lavere velferdsnivå. Det må bygges boliger i dagens skogsområder og dyrket mark, Norge må importere mer mat og produsere mer kraft. Det må bygges og vedlikeholdes infrastruktur, skoler, barnehager, pleiehjem og sykehus for å håndtere en dobling av befolkningen innen 50 år. Men bærekraftig er det ikke. På Norges landområder så kan vi knapt brødfø tre millioner mennesker dersom internasjonal handel skulle stoppe opp.

 

Norsk kultur vil kunne bli en minoritetskultur

 

http://www.aftenpost...lo-7002804.html

 

En tragedie.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

I år 2100 viser SSBs høyalternativ 13,3 millioner innbyggere i landet. Etniske nordmenn vil utgjøre bare 4,3 millioner av disse.

 

 

Verdt å merke at "etniske nordmenn" inkluderer barn med én etnisk norsk forelder. Har du én etnisk norsk forfeder er altså alle etterkommere "godskrevet" etnisk norsk status, selv om de er mørke som natten :)

 

Hvorvidt dette er positivt eller negativt er en annen sak. Genblanding er hovedsakelig meget positivt. Det som ikke er så positivt er om kulturen vår overlever å bli overlesset av gangstere og kriminelle og islamister ifra den islamske verden og Øst-Europa.

Lenke til kommentar

EØS mener du. Og ja, det vil sette EØS i fare, men det er fullt mulig å reforhandle avtaler.

 

Og det tror du EU vil være med på?

 

Jeg er enig at noen dager arbeid for å få sosiale rettigheter i Norge er for drøyt, men EØS-borgere skal i det minste oppfylle samme krav som norske statsborgere for å få sosiale rettigheter. Og ikke minst har du samtidig norske borgere som flytter til andre eu-land og tar med seg deres norske trygdeordninger. På hvilken måte er de en mindre omkostning for den norske staten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...