Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Shirmah - Samyang 35mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Bruker: Shirmah

Deltagernivå: Kandidat Pingle

Utstyr: Nikon D3 med Samyang 35mm f/1.4

Utfordring: 35mm

 

Brukte riktignok dette objektivet mye til Augustfesten, men jeg liker det så godt at jeg bruker det nå også. Jeg har nesten ikke tatt bilder i september, så nå trengs det skjerpings her. Nå er det jo høst, og godlyset varer lengre enn på sommeren, så mulighetene er der nok. :)

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg starter jo selvsagt veldig dårlig med kun to bilder de første fire dagene... Var på tur og drev med mye annet, så foto kunne dessverre ikke prioriteres like høyt som jeg skulle ønske, menmen...

 

Første bilde - 2. Oktober

 

8054878015_6e54b7962d.jpg

DSC_5500 by Shirmah, on Flickr

 

Var på tur i Tønsberg, så det ble en tur ned til brygga på kvelden. Rakk heldigvis å få med meg solnedgangen, og synes stemningen i bildet ble bra. :)

 

Nikon D3, Samyang 35mm 1.4

1/8000s - f/1.4 - ISO 200

Lenke til kommentar

To fine bilder, likte 2. oktober best.

Trodde først jeg skulle være helt uenig med deg, men etter å ha sett litt på bildene i stor størrelse må jeg faktisk si meg enig. Flott med det sterke, gylne lyset bakfra.

 

Ingen mangel på stemning i det andre heller, bevares. Normalt liker jeg dette litt nedtonede best. Men jeg tar meg i å lure på om bildet vil komme i bedre balanse ved å kutte litt av det nederste helsvarte, men slik at vi fremdeles ser sivet.

Lenke til kommentar

Jeg er helt fersk her i Fredrikstad (har eeegentlig ikke funnet en egen leilighet her enda.. :blush:), så lokalgeografien er ikke akkurat det jeg er mest stø i. Det er en av de tre dammene rett nord for sentrum, ved Stjernehallen osv hvertfall.

Det passer med Bjørndalsdammene, tror jeg. Jeg har ikke vært der oppe siden tidlig 70-tallet :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...