Gå til innhold

Fungerer Samsung SIII (int.versjon) fra USA i Norge?


andrevr

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en Samsung S III internasjonal versjon kjøpt i USA vil fungere i Norge?

 

Jeg registrerer at en slik tlf koster ca 4500 i Norge, mens den koster ca 3300 i USA. En del rimeligere, og da kan jeg leve med at evnt garantien evnt skulle være noe dårligere (evnt fraværende).

 

Så er det noen som vet om alle funksjonenen vil fungere i Norge? tenker på funksjoner som 3g, lading osv (må kanskje ha en 240volt lader, men det får jeg overalt).

 

Her er en link til amazon-siden: http://www.amazon.com/Samsung-Galaxy-GT-I9300-Factory-Unlocked/dp/B007VCRRNS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1348475690&sr=8-1&keywords=galaxy+S3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser poenget ditt. Skal til USA så er faktisk snakk om 3400kr mot 4400, noe som er ca 23% rimeligere. Garanti er selvsagt viktig nok det, men min erfaring (etter x antall års mobilbruk) er at det som regel er min skyld hvis telefonen går i stykker. Mister jeg tlf i vannet er det relativt lite interessant om telefonen er 4 år gammel eller 1 uke gammel, det blir jeg som må dekke regningen uansett - så sant jeg ikke er godt forsikret.

 

Uansett, spørsmålet gikk her først og fremst på om denne vil fungere 100% som en norsk telefon...

Lenke til kommentar

dette med moms og avgift er off topic. Hvis man drar til utlandet mer enn 24timer kan man ta med seg varer for inntil 6000kr uten å måtte betale moms. Hvilke andre avgifter det skulle være snakk om vet jeg ikke siden elektronikk ikke er belastet med noe tollvern av noe slag (dvs kun mva som er interessant, men da over 6000kr). Samme regler som hvis man drar på harrytur til Sverige...

 

Men poenget her gjaldt vel strengt tatt om telefonen kom til å fungere som en hvilken som helst tlf kjøpt i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...