Gå til innhold

Wii U & Zelda


xcitu

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det er med Wii U og eldre Zelda spill. Har aldri skaffet meg Wii, men har alltid hatt lyst å spille Zelda spillene.

Tenker på å skaffe meg Wii U, så lurer derfor på om jeg kan spille de "eldre" Zelda spillene på Wii U, som Skyward/twilight princess.

 

Har også fått høre fra ei venninne at det er mulighet for å spille Zelda OoT/Majora's Mask(samt andre N64 spill) på Wii via en online butikk av noe slag. Er dette mulig på Wii U også?

 

Takker for svar. :)

PS: Har selvfølgelig prøvd å Google men har ikke kommet særlig langt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Via Virtual Console(lastes ned fra eShopen til Nintendo):

Legend of Zelda (NES)

Adventure of Link (NES)

A Link to the Past (SNES)

Ocarina of Time (N64)

Majoras Mask (N64)

 

Bakoverkompabilitet:

Twilight Princess (Wii)

Skyward Sword (Wii)

 

Spill som foreløpig ikke fungerer på Wii U:

Wind Waker (Gamecube)

Four Swords Adventures (Gamecube)

 

Vi skal dog ikke se bort i fra at gamecube-spillene vil dukke opp på eShopen en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg vil se OoT og Majora's Mask remade i HD! :p

 

Det samme gjelder skyward sword. Spillet ser for jævlig ut. Er ikke grafikk hore, men jeg forventer at Zelda ser kontemporært ut. Er kult med retro, men zelda skal da ikke være retro på launch! Med OoT så satte de en standard med kjeveslep som ikke har blitt fulgt opp siden...

 

Dropp HD remakes av n64 titlene forresten... Bare gi meg et skyward sword som er verdig dagens utseende på 3ps spill... Er ikke stilen som plager meg.. men det at alt blir til kjempestore bobler med farger når man får ting på avstand...

 

<3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vil se OoT og Majora's Mask remade i HD! :p

 

Det samme gjelder skyward sword. Spillet ser for jævlig ut. Er ikke grafikk hore, men jeg forventer at Zelda ser kontemporært ut. Er kult med retro, men zelda skal da ikke være retro på launch! Med OoT så satte de en standard med kjeveslep som ikke har blitt fulgt opp siden...

 

Dropp HD remakes av n64 titlene forresten... Bare gi meg et skyward sword som er verdig dagens utseende på 3ps spill... Er ikke stilen som plager meg.. men det at alt blir til kjempestore bobler med farger når man får ting på avstand...

 

<3

Wii var jo også da en 6 år gammel konsoll som mest sannsynlig ikke hadde hardware nok til å levere bedre bilder enn den gjorde.

For min del så spillet kjempebra ut, men om grafikk er alt som betyr noe så vil du nok ikke bli særlig fornøyd med nintendo da xbox og ps ligger foran på det punktet hele tiden.

 

For dei som ikkje har fått det med seg, so kjem Wind Waker på Wii U iløpet av 2013 :w00t:

Leste at spillet kommer rundt Juli/August :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...