Gå til innhold

Hovedkort lukter "ny elektronikk"


Taxman

Anbefalte innlegg

Har fått meg et Asus p8z77 pro kort.

 

Alt fungerer, men når jeg satte maskinen til å folde mens jeg var på jobb (for å teste stabilitet), er det kommet en "ny elektronikk" lukt av maskinen.

 

Ingen brent lukt, eller noe slikt - bare slik som ny elektronikk lukter men sterkere. Systemet er dønn stabilt, og er blitt belastet 100% i over 12 timer nå. Jeg tror at det kanskje kan være rester etter kjemikalier som blir "brent" vekk nå når systemet blir skikkelig varmt over lengre tid for første gang.

 

Er det noen andre som har opplevd det samme? Kan jeg slappe av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig - i små menger. Men når hjemmekontoret mitt stinket "ny elektronikk" når jeg kom hjem, ble jeg i et lite øyeblikk redd for at min nye elektronikk ikke ville vare så lenge. Og da hadde duften blitt dyr.

 

Det virker som om sneken blir svakere og svare for hver dag, så jeg satser på at alle kjemikaliene er fordunstet i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Er nok kun på kontoret, så forhåpentligvis er cpu'n mellom ørene grei enda.

 

Det er ikke en svidd lukt, det er "ny elektronikk" lukten. Du kjenner den hvis du stikker nesen helt ned i en ny mobiltelefon for eksempel. Vanskelig å beskrive, så "ny elektronikk" lukta er det beste jeg kommer på.

 

Lukta er som sagt begynt å bli svakere, så det er nok trolig over snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...