Gå til innhold

Fifa 13 Ultimate Team


PS3, 360 eller PC?  

66 stemmer

  1. 1. PS3, 360 eller PC?

    • PS3
      46
    • Xbox 360
      13
    • PC
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Han kommer nok til å falle ganske mye i pris. Er vel ikke umulig at han blir TOTY heller, som bare gjør at han synker enda mer.

 

Jeg tenkte ikke over at klubben min og alle spillerne fortsatt finnes på web app'en. Får tilbakeført det mest av verdien da.

 

Kjøpt IF Ronaldinho i dag, skal bruke han sammen med IF Taarabt.

Får vell bare starte å selge da :D Men hvorfor kjøper du spillere hvis de går ned i pris snart? Eller er slike som IF Ronaldinho på sitt laveste nå, eller er det slik at han ikke vil bli påvirket av TOTY da han ikke kommer med der?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med dyre sølvspillere egentig. Lurer på om de blir like påvirket av markedskræsjet? Så en wallyson i 4-1-2-1-2 gå for 101k. Samme kortet gikk for ca. 140k for 3-4 dager siden. Vil det være mulig at disse prisene går opp igjen? Det er jo tross alt lite sølvpakker som blir kjøpt under TOTY-perioden. Virker som at folk selger unna i ren panikk.

Lenke til kommentar

Får vell bare starte å selge da :D Men hvorfor kjøper du spillere hvis de går ned i pris snart? Eller er slike som IF Ronaldinho på sitt laveste nå, eller er det slik at han ikke vil bli påvirket av TOTY da han ikke kommer med der?

 

Hovedregelen på IF-kort er at de stiger i pris. Hvordan TOTY vil virke inn på IF-kortene vet jeg ikke.

 

Kjøpte Taarabt i dag. Resultat på 3 kamper: 7 mål :D Har du erfaring med både IF og regular? Er IF mye bedre?

 

Har bare spilt noen få kamper med hver versjon, så jeg har lite grunnlag for å uttale meg om forskjellene. Men godt fornøyd med begge to.

Lenke til kommentar

Har begge, IFen er bedre, men det er andre spillere du heller kan legge 60,000 i. Forskjellen er ikke så stor.

Har bare spilt noen få kamper med hver versjon, så jeg har lite grunnlag for å uttale meg om forskjellene. Men godt fornøyd med begge to.

Takk for svar :) Tror muligens jeg nøyer meg med Cazorla, 60.000 er litt avskrekkende!

 

Hvis flere poster Xbox Live/PSN her, kan jeg legge det til i førsteposten. Slipper forvirring med navn hvis det blir en tournament o.l :)

Lenke til kommentar

Får man ikke IF på bronzepakkene? Ser det er 3 IF bronzespillere i ukens TOTW, men jeg har ikke sett snurten av dem. Kjøpte bronzepakker for +100k. Solgte formkortene man får fortløpende, og kastet resten. Gjorde det delvis for å få en IF spiller, og delvis for å få en club verdt 80M.

Lenke til kommentar

Et hjertesukk med tanke på valg av spillere og rating...

 

Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd at selv om laget blir bedre og bedre (på papiret) så føles det tvert om i kampene. Det spekuleres i at dette skyldes et såkalt "handicap" som EA har programmert inn for å unngå at det blir for hardt for lavere rated lag å vinne noe. Om dette stemmer eller ikke skal jeg ikke konkludere med, men fakta er jo at veldig mange rutinerte FIFA-spillere velger å spille med sølvlag. Årsaken til dette kan man jo vurdere selv.

 

Fakta for min egen del var i hvert fall at jeg hadde et veldig bra lag (på papiret), avg. rating rundt 86 og en lagverdi på over 2 mill. Men dette gjorde ikke at det ble lettere å vinne online, snarere tvert i mot. Samme hvor mange oppgraderinger jeg fikk gjorde ikke dette at jeg vant flere kamper. Følelsen av et "handicap" kom tydligere frem for hver eneste kamp. Jeg spiller mye offline, og det var veldig spesielt å spille en online kamp rett etter å ha spilt offline. Alt gikk i sirup, pasningene satt ikke som de gjorde forrige kamp, etc. Det er også noe psykologisk med å spille med et slikt lag, man føler at man "må" vinne mot lavere rated lag, i motsetning til om man har et drittlag og har alt å vinne selv. Søker man rundt på nett finner man mange med samme oppfatning...

 

Jeg endte med å selge det aller meste av spillere, det passet greit med tanke på nyttårs-krasjet. Steg for steg har jeg nå bygget et nytt lag der jeg aktivt forsøker å holde ratingen nede. I den anledning har jeg gjort meg noen tanker om spillere som kanskje kan være til nytte:

 

Keeper

- Dette er i stor grad knyttet til personlig preferanse og tilfeldigheter. Jeg bruker IF Adler som er 82 rated, han var den første IF'en jeg fikk og det er årsaken til at jeg begynte å bruke ham. En veldig god keeper til den prisen. Har også hatt Casillas, merket ikke noe stor forskjell fra eller til.

 

Forsvar

- Etterhvert som jeg begynte å teste med lavere rating fant jeg fort ut at om det er ett sted jeg vil ha det beste av det beste, så er det som senterbacker (CB). Spiller nå med IF Pepe sammen med Hummels, og vil kjøpe en TOTY spiller hvis det er noen som passer kjemimessig. Ramos hadde vært konge.

- For backene så fikk jeg stort sett like gode resultater med raske sølvspillere som med Lahm. Kan anbefale Nelson, Casado og Carvajal.

 

Midtbane

- Her har jeg testet MYE. I 4-3-3 har jeg tidligere hatt Fabregas, IF Ozil, Reus, Kroos, etc. Nå spiller jeg typisk med et snitt på 76 rating, og må med hånden på hjertet si at jeg merker MINIMAL forskjell. Jeg kommer aldri til å kjøpe en dyr CM igjen. Anbefalinger er De Marcos, Benat, Anderson, Diego, m.fl,

 

Angrep

For meg kommer det ned til preferanser i angrep, hvem er tilpasset din spillestil og gir "godfølelsen".

 

På vingene har jeg kun en favoritt, Farfan. Han gir meg godfølelsen*host host*. Ellers så er det de vante, Tello, Sanchez, de Maria, Neymar etc.

 

Som senterspiss er det akkurat det samme for meg, han må passe din spillestil. Jeg har testet veldig mange; Aguero, Balotelli, Tevez, Gomez, IF Klose, IF Higuain, IF Benzema, IF Falcao, osv. De som har utmerket seg for meg (spesielt med tanke på pris) er Balotelli og Esswein. IF Falcao var et BEIST på hodet offline, men fikk ikke til noe online med ham. Alltid feilplassert på headinger av en eller grunn. For øyeblikket spiller jeg med en billig sølvspiller, Toquero. Merkelig nok scorer jeg mer på hodet med ham enn jeg gjorde med Falcao som kostet 100 ganger så mye. Her blir det nok handlet en klassespiller snart, men må teste litt mer først...

 

Oppsummert så spiller jeg nå med et lag som i snitt er 10 rating lavere enn jeg hadde før og det koster en tiendel, men føles vel så bra i bruk. Og et "rimelig" lag gjør at jeg kan lage mange andre lag også, det er jo tross alt halve moroa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lagde på manager-mode eit rimelig godt lag med Newcastle:

 

Steklenburg.

 

Abidal Coloccini Agger Santon

 

B. Arfa R.Meirelses Cabaye Marveax

 

Ba Torres

 

Eit relativt billig lag, vant PL (spelte på semi-pro vell å merke) med det så er fornøgd.

 

Mitt "dreamteam" ville derimot våre;

 

Buffon

 

Lahm Pique Ramos Cole.

 

Pirlo

 

Silva Messi Ronaldo

 

Rooney

 

Aguero

 

Benk; Tevez, Vidic, Hazard, Øzil, Zlatan, Casillas.

Lenke til kommentar

Først, la meg bare si noe til alle dere paranoide der ute; det er ingenting som heter scripting. Enkelt og greit. EASports er ikke så syke i hodet at de implementerer noe sånt, det er andre steder man kan diskutere konspirasjonsteorier, EASports har sagt at det ikke finnes og at det selvfølgelig bare er placebo, hvilket det er. Når man leder 1-0 og motstander presser (og man blir nervøs), så sier det seg selv at før eller siden vil muligheten dukke opp. Og husk; FIFA er en god porsjon flaks i den grad at lille Walker kan godt vinne hodeduell mot Crouch, rett og slett fordi FIFA er bygget opp helt føkka. Er så lei av å lese om scripting/handicap i den her tråden, dere er bare paranoide.

 

Når det gjelder det med at sølvspillere er ofte bedre enn gullspillere så handler det mer om hvordan attributtene i spillet faktisk er vesentlige. En sølvspiller kan f.eks ha veldig god agility og god ballkontroll og dermed "føles" bedre enn mange gullspillere - det er mange unødvendige attributter som trekker spillere opp og ned, f.eks en kants evne til å heade (som i 9/10 ganger er irrelevant for en kantposisjon) kan dra ham ned fra å være gull til å bli sølv - sånne ting.

 

Det jeg synes er synd med ultimate team er at det er vektlagt helt "feil" ting på hva som gir kjemi mellom spillerne. Det burde ikke bare vært kjemi på hvilket lag de spiller på eller land de er fra, men også om de har spilt sammen tidligere, snakker samme språk (portugisere og brasilianere, skandinaviere osv), om de har spilt MOT hverandre (f.eks tidligere møtte hverandre konstant på motsatt lag i en tidligere liga) - ultimate team er ikke det ultimate laget, men det ultimate laget fra samme lag eller land. Jeg ville gjerne spilt med Reus på topp sammen med Kagawa bak ham, f.eks, men det "kan" jeg ikke i ultimate team pga. kjemi.

 

Så mye irriterende med UT, håper de endrer på nesten alt til FUT14.

Lenke til kommentar

Et slikt kjemisystem hadde vært helt håpløst å forholde seg til. Det hadde blitt altfor komplisert. Plutselig har Bjørn Helge Riise god kjemi med en "tilfeldig" belgisk spiller, bare fordi de har spilt sammen i Standard Liege.

 

Jeg selger unna igjen, IF Taarabt er en av dem. Ikke fordi han var dårlig, men fordi laget var dårlig. Skal bygge dette.

Lenke til kommentar

Et slikt kjemisystem hadde vært helt håpløst å forholde seg til. Det hadde blitt altfor komplisert. Plutselig har Bjørn Helge Riise god kjemi med en "tilfeldig" belgisk spiller, bare fordi de har spilt sammen i Standard Liege.

 

Jeg selger unna igjen, IF Taarabt er en av dem. Ikke fordi han var dårlig, men fordi laget var dårlig. Skal bygge dette.

Jeg sa eksempelvis, men jeg synes i utgangspunktet ikke det skulle vært noe mer random om Bjørn Helge Riise hadde like god kjemi med en belgisk spiller som f.eks Kagawa hadde med United-spillerne de første ukene han var i United (ikke kunne språket og aldri spilt i BPL eller med noen Unitedspillere).

 

Det burde vært slik at kjemisystemet var noe man SELV bygget opp, at hvis de spiller sammen mye i FUT så bygges kjemien opp, så man må "starte" med lav kjemi og bygge den opp, alt ettersom hvor lenge de spiller sammen. Kjøper du f.eks Vidic til laget ditt så må han spille en del for å få bygget opp kjemien sin.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Et system hvor kjemien bestemmes ut ifra hvor mange kamper laget har spilt sammen ville nesten drept all moro ved ultimate team.

 

Da kan man bare sette sammen de 11 beste spillerne uten å måtte ta hensyn til noe annet enn størrelsen på lommeboka. Ufattelig kjedelig.

 

Håper virkelig ikke at de går bort fra det nåværende kjemisystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke det kommer 100k pakker, jeg har solgt unna litt og har litt coins. De forsvinner nok fort da hvis jeg blir fristet til og handle noen pakker.

God erfaring med den pakken ettersom du ønsker den?

 

Får nesten ingenting bra i 7,5 k pakkene, mens hvis du kjøper 3-4 100 k pakker er du nesten garantert noe sykt bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...