Gå til innhold

Hvilken forsterker til B&W DM685/DM686?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg leilighet og kan endelig få i gang et lite mediasenter.

 

Hvilken forsterker kan dere anbefale til Bowers & Wilkins DM685? http://www.hifiklubb...re_sort-ask.htm

 

Jeg skal ha lyd fra tv (HDMI?) og Apple Tv (Optisk) og den må kunne skrus av og på ved bruk av Logitech Harmony One (Universalkontroll). Jeg ønsker en som ikke har masse "dilldall" som CD-spiller, infoskjerm etc. Den MÅ være sort/mørk grå.

 

Jeg ser også at høyttalerne har en lillebror, DM686 http://www.hifiklubb...re_sort-ask.htm

 

Er det noen veldig store forskjeller på disse høyttalerne? Jeg har ikke verdens største plass til å spille, å det begrenses også hvor høyt jeg kan spille i leilighet. De skal for det meste brukes til å streame musikk fra spotify og streame film ved hjelp av Apple Tv.

 

Plassen jeg har til rådighet fra annonsebildene:

 

 

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke satt noe budsjett, så jeg ville anbefalt Hegel H70, som er en moderne forsterker med innebygd DAC.

 

Selv har jeg en Yamaha A-S700 til mine DM685 som jeg er veldig fornøyd med. Hadde jeg hatt pengene ville jeg utvilsomt gått for Hegel.

 

Forskjellen på DM685 og DM686 er rimelig stor mener nå jeg. Stikk innom din lokale HiFi-klubb og hør selv.

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke bruke mer enn 5000 kroner. Det virker som forsterkere ikke har "standby"? Enten er det av eller på, og da kan jeg ikke bruke universalkontrollen til å skru disse av eller på.

 

Hva med feks denne? http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c356bee_integrert-forsterker_grafitt.htm

 

Den har hvertfall mulighet for optisk slik at jeg får lyd gjennom Apple TVn. Vet ikke helt hvilken tv-dekoder jeg får enda, men regner med de fleste har de samme utgangene som også passer til feks denne?

 

Takk for svar, skal få hørt begge høyttalerne.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Yamaha-forsterkeren min har hvertfall standby-funksjon og jeg bruker den med en Logitech Harmony fjernkontroll. Den har forsåvidt ingen digital inn, men en ekstern DAC kan fikse den biffen. Du får kjøpt en grei DAC + Yamaha A-S500 / A-S700 til under 5000,-

 

Vil tro NAD vil være fin den også, men du bør forsikre deg om at den fungerer med fjernkontrollen først.

 

Her er bilde av setupen min, som er noe ala hva du tenker deg.

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker en NAD 326BEE med DM685 og en ASW608 sub, fungerer fint det. Men kan vel ikke gå for noe mere tungdrevne høyttalere på den forsterkeren.

 

Forskjellen mellom 685 og 686 er vel at 685 har større kabinett og har flowport på framsia, har vel bedre lyd i bunnen.

 

Edit: fant dette:

 

"The 685 is in a bigger cabinet with a front port, has a 165mm woofer vs that 130mm woofer in the 686, and the 685 has an addition 6 to 8hz additional low end response. The bigger woofer and bigger cabinet result in a higher sensitivity, about 4db higher. That means more than twice the acoustic power output."

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...