Gå til innhold

Arbeidsledig i 3mnd, penger fra nav?


Jikla

Anbefalte innlegg

Hei, har vært arbeidsledig siden Mai i år etter studiene mine og valgte å ikke studere videre pga smester avgiften kostet 70.000 og jeg måtte studere videre i utlandet. Følte at jeg hadde lånt nokk av lånekassen og har nå prøvd å skaffe meg jobb i 3 mnd.

 

Har søkt en del stillinger de siste månedene men har aldri blitt ringt opp eller fått beskjed om jeg har fått jobb eller ikke. Prøvde å skaffe meg noen penger på nav men det var lite vits i pga jeg ikke hadde hatt nokk inntekt det siste året sa de.

 

Jeg jobber for tiden en 30% stilling på en esso stasjon der jeg ikke har mulighet til å jobbe mer enn de vaktene jeg blir tilbudt. Og har luselønn på 122 kr timen uansett arbeidstid, og får 20 kr ekstra på søndagene. Tjener sånn ca 3-4 tusen kr måneden og hjelper lite når jeg også betaler en 2000 i husleige forutenom strøm og internet (bor hos slektninger). Jeg hadde inderlig håpet at dere kunne hjelpe meg å finne ut om jeg i det hele tatt har rett på noen form for penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du får ta hintet, og innse at jobbsøknadene dine kanskje ikke er top notch? Men uansett..

 

Du har jo en jobb, men de lar deg ikke få jobbe mer enn 30% der, sier du?

 

Kanskje besøke andre Esso-stasjoner, ringe de osv og forhøre deg om de trenger flere folk som kjenner rutinene og har fått opplæring? Burde stille langt framme i køen når Esso trenger nye folk siden du har dette på plass.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg jobber for tiden en 30% stilling på en esso stasjon der jeg ikke har mulighet til å jobbe mer enn de vaktene jeg blir tilbudt. Og har luselønn på 122 kr timen uansett arbeidstid, og får 20 kr ekstra på søndagene. Tjener sånn ca 3-4 tusen kr måneden og hjelper lite når jeg også betaler en 2000 i husleige forutenom strøm og internet (bor hos slektninger). Jeg hadde inderlig håpet at dere kunne hjelpe meg å finne ut om jeg i det hele tatt har rett på noen form for penger.

 

Du har rett på penger til livsopphold om du ikke har formue(f.eks penger i banken) å leve på.

 

http://www.nav.no/sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+st%C3%B8nad+%28sosialhjelp%29

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...