Gå til innhold

Test: EVGA GeForce GTX 660 SuperClocked


Anbefalte innlegg

Synes det blir veldig mye AMD VS Nvidia prat. Hvor folk som eier enten AMD eller Nvidia kort forsvarer sitt produkt og prøver å argumentere for at deres produkt er bedre enn konkurrentens.

 

Hvorfor ikke bare være fornøyd med kjøpet sitt, uten å hele tiden prøve å overbevise alle andre om at ens produkt er det beste. Heller prøve å sette pris på at det faktisk er konkurranse i markedet som går oss alle til fordel.

 

Skulle gjerne hatt enda en skjermkort aktør som hevdet seg mot AMD og Nvidia. Hadde blitt enda finere priser da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det blir veldig mye AMD VS Nvidia prat. Hvor folk som eier enten AMD eller Nvidia kort forsvarer sitt produkt og prøver å argumentere for at deres produkt er bedre enn konkurrentens.

 

Hvorfor ikke bare være fornøyd med kjøpet sitt, uten å hele tiden prøve å overbevise alle andre om at ens produkt er det beste. Heller prøve å sette pris på at det faktisk er konkurranse i markedet som går oss alle til fordel.

 

Skulle gjerne hatt enda en skjermkort aktør som hevdet seg mot AMD og Nvidia. Hadde blitt enda finere priser da.

 

Hear, hear!

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Arni90 jeg og sikkert flere er lei av at du alltid kommer med negative meninger om GeForce hver gang det kommer nye nytt fra de på skjermkort fronten.

 

Alle ser på kommentarene dine og vet godt at du er en skikkelig AMD fan.

 

Men det vil ikke si for det at du må hele tiden si noe negativt med GeForce hver gang.

 

Hvis GeForce hadde gjort en tabbe så hadde jeg skjønt deg men ikke ellers.

Det aller meste han har bleyst er faktisk korrekt, litt sunn skepsis er faktisk bare bra. En stund etter Kepler kom ut begynte jeg å stille spørsmål ved boost, noe ingen tester har gjort så vidt jeg kan se. Mange Nvidia-fans reagerte kraftig på det, uten at det gjør meg til en AMD-fan.

 

Synes personlig AMDs kort ser stygge ut.

Den røde stripen på AMDs kort ser ut som billig plast, men det gir jeg blaffen i siden det skal inn i maskinen. De fleste som er ferdig med tenårene bryr seg lite om hvordan det ser ut inni.

 

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Jeg er litt usikker på hva du sikter til her. Snakker du om DP-ytelse, eller som compute shaders i Direct3D/OpenGL? Hvis du mener det første så er jeg enig, men GK110 vil rette på det. Hvis du mener sistnevnte så stiller jeg meg uforstående.

 

Hvorfor er Nvidia gpu Boost et problem?

Boost er et problem fordi det trekker opp gjennomsnitts-FPS ved å øke maksimal FPS i benchmarks, som ikke samsvarer med faktisk spillbarhet.
Lenke til kommentar

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Jeg er litt usikker på hva du sikter til her. Snakker du om DP-ytelse, eller som compute shaders i Direct3D/OpenGL? Hvis du mener det første så er jeg enig, men GK110 vil rette på det. Hvis du mener sistnevnte så stiller jeg meg uforstående.

Jeg snakker om Dirt Showdown med Gloabl Illumination aktivert, visstnok skal denne innstillingen aktivere shaderen som gjør "Forward+" mulig.

Lenke til kommentar

Kan noen kommentere det standard viftehuset som nvidia bruker på en del grafikkkort, slik som dette og de forgående GTX 260 og GTX280 kortene. Er det slik at der vifta sitter så suger den inn varm luft fra kabinettet og ut gjennom rillene bak på kortet? eller suger den kald luft utenfra og sprer varm luft inn i kabinettet?

 

Den suger luft fra inni kabinettet og blåser den ut bak. Hvis man har god luftsirkulasjon i kabinettet så suger den forhåpentligvis inn luft med tilnærmet romtemperatur, og skuffer ut varmen fra kjøleribben på skjermkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Jeg er litt usikker på hva du sikter til her. Snakker du om DP-ytelse, eller som compute shaders i Direct3D/OpenGL? Hvis du mener det første så er jeg enig, men GK110 vil rette på det. Hvis du mener sistnevnte så stiller jeg meg uforstående.

Jeg snakker om Dirt Showdown med Gloabl Illumination aktivert, visstnok skal denne innstillingen aktivere shaderen som gjør "Forward+" mulig.

Jeg lurer fremdeles på hvordan du går fra denne observasjonen til å konkludere med at Nvidia kan ha dårlig compute-ytelse? Kepler gjør det også betraktelig bedre enn Fermi. For meg ser dette ut som resultatet av nært samarbeid mellom utvikleren og AMD.

 

Angående AA som ble nevnt tidligere. Det finnes mange typer AA, og selv samme teknikk kan ha ulik visuell kvalitet på de ulike arkitekturene. I tillegg lyver mange spill om hvilken innstilling de faktisk bruker, det eneste sikre er å overstyre gjennom driver, forutsatt at driveren oppgir mer enn "4x AA".

 

Det er absolutt på tide med en kvalitetssammenligning mellom ulike AA-teknikker på ulike GPU-arkitekturer.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvordan du går fra denne observasjonen til å konkludere med at Nvidia kan ha dårlig compute-ytelse? Kepler gjør det også betraktelig bedre enn Fermi. For meg ser dette ut som resultatet av nært samarbeid mellom utvikleren og AMD.

Jeg skrev da ikke at Kepler har dårlig compute-ytelse:

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Det ser også ut som om at Nvidia har klart å fikse problemene de hadde med Sniper Elite V2 og Sleeping Dogs gjennom drivere, derfor virker det kun som om det er "Forward+"-shaderen i Dirt Showdown som ikke kjører bra på Kepler nå.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvordan du går fra denne observasjonen til å konkludere med at Nvidia kan ha dårlig compute-ytelse? Kepler gjør det også betraktelig bedre enn Fermi. For meg ser dette ut som resultatet av nært samarbeid mellom utvikleren og AMD.

Jeg skrev da ikke at Kepler har dårlig compute-ytelse:

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Det ser også ut som om at Nvidia har klart å fikse problemene de hadde med Sniper Elite V2 og Sleeping Dogs gjennom drivere, derfor virker det kun som om det er "Forward+"-shaderen i Dirt Showdown som ikke kjører bra på Kepler nå.

Beklager, der skulle det står compute-shader-ytelse.

Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg bare synes det var tynt grunnlag til å hevde dette, eller har du kanskje en del flere eksempler? Jeg vil si at det er langt større sannsynlighet at utviklerne har gjort noe under utviklingen som rett og slett fungerer bedre med AMD enn Nvidia, enten det var med hensikt eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvordan du går fra denne observasjonen til å konkludere med at Nvidia kan ha dårlig compute-ytelse? Kepler gjør det også betraktelig bedre enn Fermi. For meg ser dette ut som resultatet av nært samarbeid mellom utvikleren og AMD.

Jeg skrev da ikke at Kepler har dårlig compute-ytelse:

Toppkortene fra Nvidia denne generasjonen takler enkelte computeshadere vanvittig dårlig, det er ikke et godt tegn for fremtiden.

Det ser også ut som om at Nvidia har klart å fikse problemene de hadde med Sniper Elite V2 og Sleeping Dogs gjennom drivere, derfor virker det kun som om det er "Forward+"-shaderen i Dirt Showdown som ikke kjører bra på Kepler nå.

Beklager, der skulle det står compute-shader-ytelse.

Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg bare synes det var tynt grunnlag til å hevde dette, eller har du kanskje en del flere eksempler? Jeg vil si at det er langt større sannsynlighet at utviklerne har gjort noe under utviklingen som rett og slett fungerer bedre med AMD enn Nvidia, enten det var med hensikt eller ei.

Som sagt, tidligere var Sniper Elite V2 og Sleeping Dogs også på listen over spill som kjørte drastisk dårlig på Nvidia-kortene. At Nvidia klarte å fikse dette med en driveroppdatering tyder på at situasjonen ikke var så ille likevel, og at det bare var jeg som tok det for gitt at spillene kjørte langt bedre på AMD-kort da jeg så ørten poster om hvordan ytelsen var elendig med GTX 670/680/690.

 

Selvfølgelig er det ting som fungerer bedre på AMD-kort enn Nvidia-kort, det er jo selve essensen her. Av ting som ser ut til å fungere noe bedre på AMD-kort er det spill som bruker DirectCompute og når man aktiverer 8xMSAA.

Lenke til kommentar

arni90,

 

Jeg vet du ikke liker dette, men har du noen kommentar til at du og andre som har AMD skjermkort ikke får brukt de kule PhysX effektene i Borderlands 2?

 

 

 

Værsågod les: http://www.diskusjon...owtopic=1456242

 

Sjekket linken arni90, og tolker det som du tok dette som veldig surt og kjipt.

Det er absolutt surt og kjipt at man skal være presset til å kjøpe produkter fra en side for å få enkelte spilleffekter i enkelte spill.

 

På et generelt grunnlag ødelegger dette for spilling på PC.

 

EDIT:

På en annen side kan man jo peke på AMDs tilsvarende Gaming Evolved som skal få en del nye AAA-titler å smykke seg på:

Bioshock Infinite

Tomb Raider

Hitman: Absolution

Medal of Honor: Warfighter

Far Cry 3

 

Man kan regne med at disse spillene vil kunne kjøres på maksimale effekter med både Nvidia- og AMD-kort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører borderlands 2 på et GTX 670 og synes PhysX effektene er bare tull. Vannet spretter høyere enn spilleren når du løper i det, vrakrester henger i løse lufta og rennende vann ser gummi aktig ut. Går ikke glipp av noe uten imo.

 

En ting som er viktig å huske er at planeten Pandora har lavere gravitasjon enn jorda. Ting veier mindre på Pandora.

Lenke til kommentar

Kjører borderlands 2 på et GTX 670 og synes PhysX effektene er bare tull. Vannet spretter høyere enn spilleren når du løper i det, vrakrester henger i løse lufta og rennende vann ser gummi aktig ut. Går ikke glipp av noe uten imo.

 

En ting som er viktig å huske er at planeten Pandora har lavere gravitasjon enn jorda. Ting veier mindre på Pandora.

Så da skal grus og vrakrester henge stille i lufta? Tror ikke det er meninga gitt.
Lenke til kommentar

Kjører borderlands 2 på et GTX 670 og synes PhysX effektene er bare tull. Vannet spretter høyere enn spilleren når du løper i det, vrakrester henger i løse lufta og rennende vann ser gummi aktig ut. Går ikke glipp av noe uten imo.

 

En ting som er viktig å huske er at planeten Pandora har lavere gravitasjon enn jorda. Ting veier mindre på Pandora.

Så da skal grus og vrakrester henge stille i lufta? Tror ikke det er meninga gitt.

 

Nei, hvis de ikke ramler ned så er det nok en bug. Har spilt noen og 20 timer Co-Op i Borderlands 2 selv. Kan ikke huske å ha lagt merke til slike bugs. Men så går alt så fort at man ikke får med seg slike ting bestandig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...