Gå til innhold

Har jeg rett på lønnstillegg?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Begynte å jobbe i dagligvarebutikk for ca. 3 måneder siden. Nærmere bestemt, jobber jeg i Kiwi.

Hørte i dag fra en medarbeidende at jeg har rett på å få tillegg, dersom jeg jobber mer enn 52 timer i måneden. Jeg har derfor sett på lønnsavregningen min for Juli, hvor jeg jobbet 64,25 timer, og funnet ut av at jeg ikke har fått noe some helst tillegg, Fikk høre at arbeidsgiveren min ikke delte ut noe tillegg, foruten om man ikke var oppmerksom og sa ifra om det. Dersom jeg har krav på tillegg, er det i det hele tatt lov til å gjøre dette? En annen som jeg jobber med, har heller ikke fått noe tillegg, og han har jobbet over 52 timer hver måned.

 

Har prøvd å lese litt rundt på diverse forum og LO.no, uten å bli noe spesielt klokere, så jeg henvender meg til dere.

 

Om det er relevant, så har jeg hatt arbeidskontrakt hele perioden mens jeg har jobbet på Kiwi.

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min jobber mye på kiwi, han får alltid tillegg automatisk om han jobber mer enn 52 timer i mnd, alltid gjort.

 

Derimot får ikke de som er midlertidig ansatt som sommerhjelp disse tilleggene virker det som. Men folk som er ansatt fast får dette.. vet ikke om det er et smutthull eller hva det er.

 

Altfor mange kyniske kjøpmenn der ute som utnytter de ansatte i butikkene, skjer hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...