Gå til innhold

Test: TT eSPORTS Meka G1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløpige inntrykk utifra anmeldelse:Military grade - GimmickKvalitet - mekanisk flott, spesielt for de som er litt brutale når de spiller (trykker hardt), men elektronikken ikke holder standarden. Men det store plusset her må være prisen. 600 kr er vel flere hundre kroner billigere enn de fleste andre mekaniske tastaturKanskje dette burde være et alternativ for meg om jeg ønsker å komplettere samlingen med mekaniske tastatur...

 

Jeg sleit meg rundt på sidene til TT i ca 15 min. Men alt jeg klarte å finne var ''military grade cable''. Noe som sa meg lite, så fant jeg et annet firma som solgte ''military grade cable'', der de viste til temperaturer kablen deres fungerte i.

 

Så det virker som en gimmick, der TT har sørget for at produktet deres tåler en offisiel test slik at de kan bruke frasen ''military grade''.

 

Link til TT sin side om Produktet: http://usa.ttesports.com/products/product.aspx?g=ftr&p=13

 

Link til MSI sin ''military grade'' markedsføring. http://event.msi.com/vga/2012/series-comparison/military_class_III.html

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at absolutt ingen lager MX brown tastaturer, black fungerer for de hardbarka 14-åringene som spiller COD, men for oss som liker å kunne skrive mye og bruke det til et dagligdags keyboard, er brown MYE bedre.

 

Jeg har ikke prøvd noe annet enn mx red som er i tastaturet mitt (qpad mk-50). Jeg er fornøyd med tastaturet, men tror mx brown hadde vært hakket mer allsidig samt lettere å bli vandt til. Tok en stund før det føltes naturlig å skrive på de linjære mx red :)

 

Edit: Prisguide mangler enn del produkter, også innen tastatur. Prisjakt er hakket bedre. Tesoro Durandal G1N Brown Switch (Nordisk) er meget bra priset :)

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Aldri helt skjønt vitsen med å betale for mye for et tastatur. Har i dag et helt ordinært tastatur fra Clas Ohlson til ca 1/3 av prisen av dette som testes her, og har aldri hatt problemer. Imidlertid slet jeg veldig med ett jeg i vanære kjøpte fordi det var "hipt". Værste tastaturet jeg har vært borti! Nei folkens; spar penger og kjøp billige tastaturer. Har dere ikke styrke nok i fingrene til å "slå" ned tastene dersom de ikke sitter på et hightech et, så begynn å tren :)

Lenke til kommentar

EDIT: [...]snipp!

 

Eh, tror du har fullstendig misforstått poenget med mekaniske eller "dyre" tastatur generelt. Det har ingenting med styrken i fingrene å gjøre.

 

Man kjøper mekaniske tastatur for :

- taktil feedback eller ikke,

- forskjellig trykkmotstand

- lang levetid

 

Man kjøper "dyre" tastatur generelt for :

- ofte full nkro (flere taster kan trykkes samtidig og alle blir registrert)

- makroknapper

- m.m.

Endret av DeepW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg sleit meg rundt på sidene til TT i ca 15 min. Men alt jeg klarte å finne var ''military grade cable''. Noe som sa meg lite, så fant jeg et annet firma som solgte ''military grade cable'', der de viste til temperaturer kablen deres fungerte i.

 

Så det virker som en gimmick, der TT har sørget for at produktet deres tåler en offisiel test slik at de kan bruke frasen ''military grade''.

 

Link til TT sin side om Produktet: http://usa.ttesports...aspx?g=ftr&p=13

 

Link til MSI sin ''military grade'' markedsføring. http://event.msi.com..._class_III.html

 

Haha! Typisk. Tastaturet er helt ok, men kabelen du, den er unik. Military grade og greier. Løp & Kjøp, liksom. Det er en del slik underlig markedsføring som skjer, men man får jo anta at det fungerer...

Lenke til kommentar

tror ærlig talt at de i pentagon ikke har peiling på hva de driver med når det kommer til sånne ting...altså det er amerikanere vi snakker om her vettu.

Det var da svært så mange teite utsagn man fant i denne tråden. Anbefaler enkelte å tenke før dere klikker 'Post'.

 

og du er den som bestemmer hva som er teit og ikke ? okey, da vet jeg det :)

Lenke til kommentar
Meh, så ut som et ganske "basic" tastatur å betale 600++ for, Ikke så det noe lekkert ut heller..Corsair Vengeance K90 FTW! :)-Sander
Av en eller annen grunn liker jeg ikke sølvfargen på K90, fordi den gir meg et inntrykk av homoseksualitet :/ Vet ikke hvorfor. Så derfor foretrekker jeg svarte tastaturer.

 

Nå har da saksualitet velig lite og gjøre med utseende og kjønnsutrykk i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Meh, så ut som et ganske "basic" tastatur å betale 600++ for, Ikke så det noe lekkert ut heller..Corsair Vengeance K90 FTW! :)-Sander
Av en eller annen grunn liker jeg ikke sølvfargen på K90, fordi den gir meg et inntrykk av homoseksualitet :/ Vet ikke hvorfor. Så derfor foretrekker jeg svarte tastaturer.

 

Nå har da saksualitet velig lite og gjøre med utseende og kjønnsutrykk i seg selv.

 

Enig der, men som han sa, "inntrykk" mange 100% straight folk som begynner å gå i mer og mer femine klær der ute, men de er fortsatt like straight(ikke egentlig i mine øyne xD) Men folk får gjøre hva de vil, jeg elsker tastaturet :)

Lenke til kommentar

hvordan er tastene på dette tastaturet i forhold til "buckling spring" typen som er brukt i M tastaturene til IBM ?

er det tastaturet jeg bruker nå, har ikke brukt andre typer mekaniske tastatur før.

 

Jeg har selv både buckling spring og andre. På generell bakgrunn kan jeg si at både Cherry Blue og Brown kjennes lettere å trykke ned enn Buckling Springs, og bråker noe mindre. Disse her (Cherry Black) krever litt mer trykk i følge data, og siden det er "spilletaster" får du visst ikke den følelsene av at "der trykte jeg inn bokstaven. Med andre ord er de nok mindre taktile.

Lenke til kommentar
Meh, så ut som et ganske "basic" tastatur å betale 600++ for, Ikke så det noe lekkert ut heller..Corsair Vengeance K90 FTW! :)-Sander
Av en eller annen grunn liker jeg ikke sølvfargen på K90, fordi den gir meg et inntrykk av homoseksualitet :/ Vet ikke hvorfor. Så derfor foretrekker jeg svarte tastaturer.

 

Håper du tuller.

 

Gjør dessverre ikke det. Men nå er jeg jo bare 14 og da, og puberteten kan gjøre meg litt homofobisk :/

Lenke til kommentar

hvordan er tastene på dette tastaturet i forhold til "buckling spring" typen som er brukt i M tastaturene til IBM ?

er det tastaturet jeg bruker nå, har ikke brukt andre typer mekaniske tastatur før.

 

Jeg har selv både buckling spring og andre. På generell bakgrunn kan jeg si at både Cherry Blue og Brown kjennes lettere å trykke ned enn Buckling Springs, og bråker noe mindre. Disse her (Cherry Black) krever litt mer trykk i følge data, og siden det er "spilletaster" får du visst ikke den følelsene av at "der trykte jeg inn bokstaven. Med andre ord er de nok mindre taktile.

 

takk for svar, var akkurat dette jeg tenkte på. jeg spiller lite så om jeg skal bytte tastatur så vil jeg ha noe som kansje føles bedre å skrive på enn på Model M tastaturet mitt, selv om jeg synes det er fantastisk å skrive på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...