Gå til innhold

grei hw til prosjektpc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Uten at det skal bli en kamp om amd vs intel

så har jeg følgende spørsmål. Jeg har i dag en amd. pc. Med 990 chipset og en 6 core prosessor på 3.6ghz. noen gig med 1600mhz minne.

Denne blir "noe" varm under load, så jeg skal gjøre større inngrep på kjøling og kabinett. jeg skal etterhvert ha en tilsvarende pc siden jeg er fornøyd med dagens oppsett. det mest "krevende" jeg spiller er bf3 og dette drar da alt på maks. er det noen som mener jeg bør gå for et helt annet oppsett på pc nr to? Den første er jo gunstig med ca 1000 for nyere 4.2 eller så cpu og samme hovedkort som jeg har og er fornøyd med. Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en tilsvarende PC i ytelse eller pris? Og hva skal du med to ganske så like PCer?

 

Og jeg prøver ikke å skape noen krig med eg her, men det er kun fakta at Intel sin Core arkitektur har langt høyere ytelse i hver kjerne mens den fortsatt er langt mer effektiv. Derfor vil jeg påstå at et Intel system vil gjøre seg bedre i den andre PCen. Det at Intel sine prosessorer produserer langt mindre varme gjør også at du ikke vil ha noe særlige problemer med varm prosessor.

Lenke til kommentar

jeg ser ikke behovet for det dessidert raskeste og beste som er på markedet :)

Og det jeg har pr i dag fungerer stort sett bra.

Evt neste pc får vel kjappere prosessor, ssd disk og bedre skjermkort.

 

Er ikke intr. i å pelle fra hverandre dagens pc, så jeg må tilbake på laptop mens hovedpc'en er nede.

Siden jeg skal ha en mediapc i kjelleren snart, kan jeg alikevel ordne ny oppdatert pc, som er oppe og går, før jeg tar tak i den "gamle"..

jeg kan fint gå for intel om de gir like grei valuta for pengene, dog må jo noen støtte AMD i dårlige tider også...... er ikke bra om intel er eneste leverandøren.....

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på da, skal du for eksempel ah noe å spille GW2 på vil jo en Intel Pentium gjøre kål på en FX 8150, mens andre spill kan kjøres likt på en i3 2100 og en FX 4100. Og skal ikke si at jeg ikke støtter AMD, jeg fortsetter å håpe på at de får til noe fantastisk med Piledriver og Steamroller. Jeg kjører faktisk en PII 1100T for øyeblikket også, men neste oppgradering kan godt bli en Intel Haswell (LGA 1150 i5 eller i7) ettersom Intel ligger så langt foran, for øyeblikket kan de enkelte steder være på dobbelt ytelse ved samme strømforbruk. Strømforbruk er en viktig ting for meg fordi et mindre strømforbruk resulterer i mindre varmeutvikling som igjen betyr mindre støy. Kan bli digg å få mine 500W i effektforbruk ned til under 200W, da blir det nok stille å fint da.

 

Og beklager at jeg ikke henger med, har litt problemer med det :p Men du har en stasjonær nå, og du skal ha en relativt lik en ekstra til ett eller annet. Men hvor kommer laptopen inn hen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe må støtte amd når de ligger nede ;) skal lage kabinett i akryl, og da ser fakta det hovedkortet som er nevnt pent ut. ikke er det utgått og fungerer greit nok til noen spill og musikk.

Vart 4core cpu på 4,2ghz på denne. ssd og 660ti med 3gig. så bør da fungere sånn passe.

Det er faktisk ikke en plikt å støtte AMD ved å kjøpe produkter fra dem som er dårlige, om vi slutter å kjøpe produktene deres må de lage mer attraktive produkter. Slik fungerer et åpent marked.

 

660 Ti med 3GB kjører tregere enn 2GB-varianten, men det har nok ikke så mye å si uansett når du har parret det opp med en Faildozer...

Lenke til kommentar

 

Fullstendig klar over at dette ikke river skinnet av pølsa.

Men for "åpen" løsning med innsyn synes jeg hk ser bra ut.

He he. nesten litt gay å velge hk pga design. men nå blir alle komponenter i grå farge. så det ser mest mulig unisont ut. prismessig er det "hyggelig" også.

Og det drar bf3, film og musikk, og da gjør det det som jeg ønsker. ;)

Hvor mye bedre blir et intel oppsett til samme pris? 20% ca om jeg har skjønt det rett. men akkurat på denne er det fashion over function ;)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...