Gå til innhold

SSD skrur seg av under bruk


Christian_

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt en ny ASUS UX32VD som jeg har oppgradert med 8gb minne og en Transcend SSD 720 128GB. Dette har fungert svært bra og PCen er knall. Men av og til, typisk et par ganger daglig, får jeg bluescreen før PCen starter på nytt og deretter går rett inn i BIOS hvor SSDen ikke er å finne. Deretter fungerer den alltid igjen etter en reboot. Dette er veldig irriterede og jeg vil veldig gjerne rette opp i det. SSDen er en klone av den orginale HDDen som sto i maskinen. Clonezilla ble brukt under kloningen.

 

Jeg har forsøkt å installere nyeste firmware, samt sjekket at alle kontakter sitter skikkelig i og jeg klarer ikke å finne noen feil.

 

Formatering er ikke like aktuelt da jeg ikke har CDrom eller Windows iso. Men jeg kan ikke skjønne hvordan det kan være noe problem med operativsystemet da alt fungerer utmerket i flere timer før det skjer. Det er ikke noe spesielt som blir gjort på maskinen i det den kobler ut.

 

Kan noen hjelpe meg med å finne problemet?

 

\\Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra hva jeg leser på http://www.kitguru.net/components/ssd-drives/zardon/transcend-ssd720-128gb-review-7-0mm/2/

 

The Sandforce 2281 controller can access eight separate NAND channels, and two NAND modules are placed on each channel. The drive uses the DuraWrite algorithm which delivers on the fly compression for improved overall performance. Mach Xtreme rate this particular 120GB drive capable of delivering sequential transfer speeds of 540MB/s read | 490MB/s Write.
Og du kan lese et av erfaringer med sanforce her Så jeg vil anbefale ny SSD av samsung eller Crusial.
Lenke til kommentar

Hm ok. Så det er mye som tyder på at det er sandforce som er problemet. Om ingen har noen triks til hvordan å fikse dette så returerer jeg den gamle og bestiller ny.

 

Det kan se ut som at det ikke er plass til en ssd som er større enn 7mm. Er det mulig å ta av baklokket på en litt tykkere en slik at den blir 7mm? Isåfall har noen en spesiell å anbefale?

 

 

EDIT: Endte opp med å kjøpe denne: http://www.prisjakt.no/product.php?e=974937

Får håpe den fungerer bedre, samt at den er større!

 

\\Christian_

Endret av Christian_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...