Gå til innhold

Velkommen til vår nye podkast


Anbefalte innlegg

Hadde selv Nintendo, men ikke Super Nintendo, måtte derfor dra på besøk for å bruke den. :\ Men spillene jeg spilte var Zelda: A Link to the Past, Super Mario World og Mario Kart. Konge spill. :) Mulig jeg spilte noen andre spill, men det er lenge siden, og jeg har spilt spill på mange konsoller, så jeg husker ikke helt! :p

 

Zelda var helt klart en favoritt:

http://www.youtube.com/watch?v=F2KYrEI5JZY

 

Ah, minner!

Endret av reyh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Favoritt SNES-spilla mine:

Earthbound

A Link to the Past

Super Mario All-Star

Super Mario World

Yoshi's Island

Super Metroid

Turtles in Time

Kirby Super Star

Donkey Kong Country

Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2)

+++

 

Btw, anbefaler å kjøpe en S-video kabel om noen har tenkt til å kjøpe seg en SNES og spille det på en HDTV, eller enda bedre, en RGB kabel, som kan kjøpes på eBay.

Lenke til kommentar

Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D

 

Du ble født da et av tidenes Nintendospill kom ut; Ocarina of Time ;)

 

Anywho, hvis det kommer en sending med gamle eventyrspill til PC fra sent 80-tall og tidlig 90-tall kan jeg bidra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D
Du ble født da et av tidenes Nintendospill kom ut; Ocarina of Time ;)Anywho, hvis det kommer en sending med gamle eventyrspill til PC fra sent 80-tall og tidlig 90-tall kan jeg bidra :)

 

Det er 100% sikkert at vi skal snakke om adventure games, spesielt Lucasarts og Sierra sine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D
Du ble født da et av tidenes Nintendospill kom ut; Ocarina of Time ;)Anywho, hvis det kommer en sending med gamle eventyrspill til PC fra sent 80-tall og tidlig 90-tall kan jeg bidra :)

 

Det er 100% sikkert at vi skal snakke om adventure games, spesielt Lucasarts og Sierra sine :)

 

Jepp, har noen av de i "gamle spill" samlinga:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=499059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D
Du ble født da et av tidenes Nintendospill kom ut; Ocarina of Time ;)Anywho, hvis det kommer en sending med gamle eventyrspill til PC fra sent 80-tall og tidlig 90-tall kan jeg bidra :)
Det er 100% sikkert at vi skal snakke om adventure games, spesielt Lucasarts og Sierra sine :)
Jepp, har noen av de i "gamle spill" samlinga:https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=499059

 

Nice! Hvis jeg skal velge en favoritt fra Sierra og en fra Lucasarts må det bli Gabriel Knight 1 og Day of the Tentacle tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice! Hvis jeg skal velge en favoritt fra Sierra og en fra Lucasarts må det bli Gabriel Knight 1 og Day of the Tentacle tror jeg.

 

Gode valg! Tror faktisk jeg har spilt 3'ern flest ganger av Gabriel Knight serien, Og Indiana Jones And the Fate of Atlantis og Grim Fandango av Lucas Arts.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar
Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D
Vi gir noen nyttige tips i denne episoden til hva som er den letteste måten å få spilt noen av disse klassikerne på i dag! Valget står ikke mellom emulering og ekte SNES-hardware, det finnes mange spill tilgjengelig på f.eks Wii Virtual Console

 

Meeeeeen, får ikke samme nostalgiske følelsen med emulering og virtual console... needer ordentlig kontroll og CRT TV :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Føler jeg har gått glipp av myeee bra.. :( Fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd SNES, men er 98'... Så, jeg fikk aldri prøvd SNES.... Skulle gjerne ha prøvd det. :D
Vi gir noen nyttige tips i denne episoden til hva som er den letteste måten å få spilt noen av disse klassikerne på i dag! Valget står ikke mellom emulering og ekte SNES-hardware, det finnes mange spill tilgjengelig på f.eks Wii Virtual Console
Meeeeeen, får ikke samme nostalgiske følelsen med emulering og virtual console... needer ordentlig kontroll og CRT TV :)

 

Det er problemet når det gjelder både gamle konsollspill og gamle arkadespill, ingen av dem ser helt "riktig" ut på en LCD eller LED-skjerm. Dette blir nok tema i fremtidig episode.

Lenke til kommentar
Nice! Hvis jeg skal velge en favoritt fra Sierra og en fra Lucasarts må det bli Gabriel Knight 1 og Day of the Tentacle tror jeg.
Gode valg! Tror faktisk jeg har spilt 3'ern flest ganger av Gabriel Knight serien, Og Indiana Jones And the Fate of Atlantis og Grim Fandango av Lucas Arts.

 

YES, Fate of Atlantis er fremragende. Ingen Indy-spill siden har klart å matche det. Faktisk har de vært direkte skuffende.

Lenke til kommentar

Dere tar ganske så feil angående PS1 sin audiochip ... (CD- playback)

 

Det kan hende vi bommet, jeg var under den oppfatning at en del spill brukte MIDI-egenskapene til Sony Playstation da lydkompresjon ikke var kommet langt nok da f.eks Final Fantasy VII kom ut. Men det er helt greit å bli motbevist også :) Men - vår vurdering om at musikken i VII er av høy kvalitet men HØRES dårlig ut, står vi fast ved :)

Lenke til kommentar
Dere tar ganske så feil angående PS1 sin audiochip ... (CD- playback)
Egentlig ikke, lyden den spillte av fra CDen var grei, men noe av lyden måtte lages uten å spilles direkte av (uten at jeg vet hvorfor, men antar noen "ingame" lyder måtte gjøre dette), mener å ha lest folk har kritisert akkurat det.

 

Jepp, det er ikke sannsynlig at ALL musikken i f.eks FFVII er digitalt streamet fra CDen, da måtte man ha enda flere discer. Langt mer økonomisk å bruke MIDI-egenskapene til maskinen. Det kan hende det er en blanding, One Winged Angel har vel noen korsangere som synger så det er vel et ekte opptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...