Gå til innhold

Kjøp av god terrengsykkel og utstyr til ivrig amatør?


The Mad One

Anbefalte innlegg

Hei, hei, og god ettermiddag!

 

Jeg liker veldig godt å kjøre runt på sykkelen min i passe vanskelig terreng. Jeg har hatt sykkelen min et par år nå, og det begynner å fungere dårlig. Derfor har jeg lyst til å kjøpe meg en ny og god terrengsykkel til rundt 20 000.

 

Er det noen som vet om en god terrengsykkel til rundt den prisen?

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett meg rundt etter tilbud hos kjedene,og tenker du på enkel grus og stisykling,eller er du kanskje mer interessert i litt teknisk sti?

 

Uansett så er det kjekt med gode hansker,sykkelbriller,sykkelbukse(type bib),shorts,sko,sekk med drikkeblære,gps,verktøy og sånt.

Sykler man i terrenget så er det fort gjort og slite på sykkelen,og vedlikehold burde læres(mekkebok),samt at man alltid bør ha med verktøy,slange,ekstra girøre(bakgiret er festet i en liten plate,kalles girøre)

 

Finn ut hvilken type sykling du er mest giret på,så skal jeg komme med noen tips.

 

Men en 29 fra Focus hos XXL er en fin sykkel: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/terrengsykkel/raven-29-3-0-terrengsykkel-12-1079176

 

Velger du en ren konkuransesykkel type "Birken" så er ofte de litt spinklere enn en stisykkel: http://www.trekbikes.com/no/no/bikes/mountain/singletrack_trail/fuel_ex/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg har ingen formening om hvilken sykkel som er best eller noen som helst erfaring på område. Hva jeg har er en onkel som er en veldig ivrig sykler på MB. Både løp og trening. Jeg var også på utkikk etter en sykkel i 20 000,- klassa og ble anbefalt Ghost av onkelen min. Av Ghost sykler til mitt budsjett og med karbon ramme ble det denne, ligger på ca 21 500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...