Gå til innhold

Velge kamera Nikon D3200 eller D7000?


Anbefalte innlegg

Tenker muligens å oppgradere kamera, og har 2 valg, ett splitter nytt Nikon D3200, eller ett brukt D7000. Har tilbud om sistnevne som rent hus for 4000,-.

Vet det er ett høyere kvalitets kamera.

 

Han som tilbyr dette meg oppgraderte til D800, og forskjellen var enorm, spesielt pga MP forskjellen. Noe D3200 har mere av. Han brukte samme optikk på begge kameraer.

 

Regner med at med optikk så blir det samme pris for mine 2 alternativer.

Mulig at jeg må sende D700 på rens, da han nevnte han hadde gått over til manuell styring pga mye støv på det.

 

Er ingen overdreven erfaren fotograf, og bruker det ikke daglig. Vet ikke om D700 kanskje blir litt vel avansert? Det har vel heller ikke live view som jeg liker? Bruker briller, så søkeren er ikke så god å bruke for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det D700 eller D7000 det er snakk om? Siden du skriver D7000 to ganger og D700 to ganger.

 

Siden du skriver at han som skal selge bruker samme optikk på D800 som han gjorde på D700(0), så kan det være du mener D700. D700 er ett fullframe (FX) kamera, mens D7000 er ett crop (DX) kamera.

 

Begge de to kameraene har forøvrig Live View!

 

Hvilket kamera er det du skal oppgradere fra? Og hva har du av optikk fra før?

Endret av TBPhoto
Lenke til kommentar

D7000 og D700 er begge en _verden_ fra D3200 - både i betjening og funksjonalitet.

Jo, D3200 har høyere oppløsning, men det er ikke poenget. D7000, (og D5100, som ligger mellom D3200 og D7000) har bedre skuddtakt, autofokus, buffer, betjening og funksjoner enn D3200.

 

D700 er et helt annet beist igjen - har over dobbelt så stor sensor, og fungerer ikke så godt med DX-optikk, som er laget for kameraer som ikke har så stor sensor (DX).

 

 

Vil foreslå å klå på kameraene selv og se på hva du synes.

Lenke til kommentar

Mener det er D7000, det kostet vel 10-12000 for huset når det kom husker jeg.

 

Har ingen optikk fra før, har Nikon P100 som har fast optikk.

D7000 betalte jeg 11k for i desember 2010, det var med et objektiv så huset i seg selv kostet vell ca rundt 8k.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...