Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

psykotisk noia etter canabis


Sndyy

Anbefalte innlegg

Det jeg er ute etter er å vite om TCH og andre metabolismer forsvinner fra kroppen Uansett?? Og etter en måneds tid, er det kun det psykiske man sitter igjen med liksom.

 

Ja. Det kan nok ta veldig lang tid før det ikke lenger eksisterer THC i kroppen din.

 

Se gjerne på følgende lenke, den er nok ikke fullstendig korrekt, men viser jo hvordan THCen forsvinner. http://best4drugtest...calculator.html

 

Edit: Cannabis burde forsåvidt ikke ha noen kritisk effekt på psyken, men kan lett utløse latente psykiske sykdommer du ikke visste du hadde.

 

Dersom du fremdeles føler deg unormal etter en ukes tid, kan det være greit å oppsøke lege. De har taushetsplikt vedr. cannabisbruk (i alle fall om du er myndig).

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går over ja!? :dribble: Det jeg opplever i kroppen er at føttene og armene og ansiktet mitt er numment, altså etter man har sovnet så får man denne kilingen.

 

Altså, i tillegg til dype depresjoner, tåke, likegyldighet, konsentrasjonsvansker og lignende. Føler meg veldig ensom.

 

Jeg er lei for at dette har vedvart såpass lang tid for deg. Ser ut til at du fikk i stor grad de samme symptomene som jeg (nummenhet i føttene/ armene/ ansiktet så jeg trodde bl.a. at det kunne være noe med hjertet mitt...). Men disse symptomene har i ditt tilfelle tatt lengre å gå over, ser det ut til. Den gang det var aktuelt for meg leste jeg en del, om at det kan ta såpass lenge å gå over. Jeg var heldig. Men jeg er likevel sikker på at det vil gå over for deg også. Fortsatt god bedring! Anonym poster: fb7af66dbdab248d2f3b618970a216f5

Lenke til kommentar

Det har seg jo slik at giftstoffene til hasj og marihuana kan sitte igjen i kroppen i opptill 20 år, og det kan blir restimulert igjen i kroppen når man trener f.eks.

Det kan også være at du har fått i deg noe av det syntetiske marihuana de nå fremstiller, ei jeg kjenner fikk black out på 5dager, og hun har tidligere aldri hatt noe problemer med allminnelig hasj og marihuana før.

 

Jeg har selv vært tidligere røyker og brukt andre stoffer, men jeg gjorde et program i Danmark, hvor en del av programmet er å bli kvitt alle giftstoffene fra stoffer som hasj, alkohol osv. Hva med å sende en pm så jeg kan gi deg mer info om det !

Lenke til kommentar

Det har seg jo slik at giftstoffene til hasj og marihuana kan sitte igjen i kroppen i opptill 20 år, og det kan blir restimulert igjen i kroppen når man trener f.eks.

Det kan også være at du har fått i deg noe av det syntetiske marihuana de nå fremstiller, ei jeg kjenner fikk black out på 5dager, og hun har tidligere aldri hatt noe problemer med allminnelig hasj og marihuana før.

 

Jeg har selv vært tidligere røyker og brukt andre stoffer, men jeg gjorde et program i Danmark, hvor en del av programmet er å bli kvitt alle giftstoffene fra stoffer som hasj, alkohol osv. Hva med å sende en pm så jeg kan gi deg mer info om det !

 

 

Det har seg ikke slik. Tøv fra ende til annen. Du er enten veldig kunnskapsløs eller et stakkarslig troll.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Psykake. Jeg kan ikke utelukke det (Oversikt om hvordan man utelukker det?), personlig tviler jeg, om det skulle skje tror jeg det er ubetydelige metabolitter. Muligens kryssvirkninger kan ha betydning.

 

Ville likt å sett kilder angående det Mila Tess hevder når det gjelder de 20 årene.

 

Rotter har fått akkumulert THC i fettvevet, deretter er det prøvd injeksjon av adrenokortikotropt hormon (et ACTH). Det viste seg å øke nivået av THC i blodet. Aktivering av det sympatiske nervesystemet øker ACTH (hormoner som stimulerer binyrebarken) fra hypofysen, det stimulerer adrenergiske reseptorer og hydrolyserer triglyserider som er lagret, det blir til frie fettceller og THC skilles ut i blodet. Stress øker ACTH.

 

http://www.ncbi.nlm....les/PMC2782342/

 

Kan muligens være lurt å ta det rolig (som vanlig), spise sunt og vente til det går helt vekk :)

Endret av Mer0vingian
Lenke til kommentar

Det går over ja!? :dribble: Det jeg opplever i kroppen er at føttene og armene og ansiktet mitt er numment, altså etter man har sovnet så får man denne kilingen.

 

Altså, i tillegg til dype depresjoner, tåke, likegyldighet, konsentrasjonsvansker og lignende. Føler meg veldig ensom.

 

Det der er standard symptomer (hvertfall for min del) på når man sovner på "oppturen", blir helt gåen i kroppen et par dager.

Lenke til kommentar

Det er overholdet ikke bra nei! Jeg er ennå helt zombie og har store konsentrasjonsvansker på studiet. Jeg nekter å tro at jeg har vært så uheldig at kroppen min av alle skulle reagere dårlig denne ene gangen. Drakk alkohol på fredag, og etter ei øl, satt jeg og surret og holdt på å gå i bakken. Stemmene gikk i slow motion i hodet mitt, så ble jeg så klein at jeg gikk hjem.

 

Hos legen fant han lite spor etter andre stoffer, fordi det har gått så lang tid. Jeg stresser veldig ned for tiden, men når jeg begynner å surre, da blir jeg stressa igjen. Holdt på å brenne ned huset to ganger da jeg satt på kokende vann på plata og satt meg i sofaen og "blacka ut/var i min egen boble" helt til røykvasleren gikk av. Gjentok samme greia om igjen, og ble så sjokkert over meg selv at jeg er ennå skeptisk til min dømmekraft. Men for all del, går ikke å synes synd i meg selv. Selvforskyld!

 

Gir dette toppen to måneder. (Tenk to ganger før dere røyker noe.) :nei:

 

Forresten, takk for interessant lenke.

Lenke til kommentar

Hmm, ja jeg var full og angrer noe veldig. finnes det kronisk rus? jeg vil veldig gjerne bare komme meg ut av dette.

kan du beskrive litt mer hvordandu har det NÅ? Hva opplever du? Hvordan føler du deg? Anderledes enn før du røyket? På hvilken måte? Er du paranoid på andre? Osv? Finnes ingen kronisk rus.. Men det kan oppstå kjemisk ubalanse i hjernen pga rusen.. Og en ekkel episode kan sette seg i kroppen og da vil du føle deg litt rar en stund.. Det kalles angst.. Men det kan være flere ting. Det er neppe psykose i og med at u tenker at det ikke er normalt det du opplever.. Sender deg en klem :-) Det vil blir bedre men ikke røyk mer.. Hasj er et sånn stoff som enkelte tåler veeeeldig dårlig - sånn har jeg det og flere jeg kjenner og. Du er ikke alene :-)
Lenke til kommentar

Hei igjen! Takk for flere svar. Double0steven: Jeg har nok ikke diagnosert meg selv nei. Men dette ligger i psyken min, og jeg sliter noe veldig akkurat nå. Noe mer ligger det ikke i det.

Jeg vet ikke hva det var jeg røyket, det var grønt. Jeg har gjort det en god del ganger før. Det er nå fire døgn siden, og jeg går rundt med blackouts om dagen, husker ikke på kvelden hva som har skjedd tidligere, og null evne til å tenke bakover og framover. jeg har akkurat begynt på drømmestudiet og føler meg egentlig ganske fanget i mine egne tanker. Typisk rus. Den bare går ikke over. Det er som er det mest skremmende. Har snakket med et par andre som opplever disse dagene likedan. Og da begynner jeg å lure på om dette hadde mye større mengde thc eller var blandet med noe annet. Jeg er fortsatt på samme stadiet i dag, det kribler i kroppen og jeg opplever rykninger og flakker med blikket.

 

Men til SUNGUN: det hjelper å høre det. Får bare ta tiden til hjelp og håpe jeg lærte ? :hm:

betyr det at u har fått den diagnosen før da av noen andre? Blackputs høres ikke bra ut kjære du.. Hva med å kontakte legevakta?
Lenke til kommentar

Det var noe form for marijuana ja! Jeg nekter å tro jeg har fått i meg noe annet, men han som gav dette til oss (han som bor i leiligheten) har lenge prøvd å få "kloa i meg", så for allt jeg vet, hadde han noe i drinkene han gikk ut og lagde de til oss i tillegg. Blacka out et kvarter senere. Jeg vet at jeg lever i et ondt mareritt jeg ikke kommer meg ut av, jeg hadde blackouts hele de første forelesningene i dag, hjemmeoppgaver er bare å glemme. Jeg skjelver og har høy puls. Jeg gråter ofte av følelsen av å aldri våkne fra en drøm. Han jeg var hos i forrige uke, mener bare på at jeg har fått "gjort dette en gang for mye" rett og slett, ettersom jeg gjorde dette en del da jeg var ung og dum (15 /16 år). Men har ikke rørt dette på flere år. Hjelper veldig å høre at dette er ettervirkninger som går over, for jeg vil gjerne leve i troa på det. Men tanken på at jeg ikke får føttene nedpå bakken en dag, skremmer meg. Leser på sider om folk som har følt det slik i flere år, og må lære seg å enten leve med det, eller ta en drastisk vri.. Kan en lege se på meg? Evt ta en dopingstest?

kanskje er det for sent med dopingtest nå, men jeg hadde tatt en hvis je var usikker på om jeg hadde fått noe annet i meg.. Folk i rusmiljø kan være ustabile, ødelagte rasshøl og gjør gjerne både det ene og det andre. Jeg håper du får det bedre. Blackoutsene høres alvorlige ut. Kontakt lege er du snill. Det er ingen skam. Been there done that. De er ikke her for å dømme men for å hjelpe.
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det kan jeg fortelle deg at jeg har opplevd det samme. en dag jeg var på fest fikk jeg lust til å røyke.. var driting å tok en Joint med bare 1g svart afgan ( en type hasj).. Jeg hadde så noia at jeg ringte sjukebilen.. kan ikke fatte at jeg gjorde det men det er bare sånn jeg ble av å være full å røyke weed. og som en av de gangene jeg røyke syntetisk hasj.. visste ikke hva det var før dagen etter for å si det sånn.. normalt skal man kun ha så det rommer 1 fystikkhode. men jeg hadde 5-6 ganger mer en det.. Når jeg satt der rusa som faen trodde jeg at jeg skulle dø.. bokstavelig talt så var jeg sikker på det! Hadde ikke opplevd det samme for 500,000 kr.. det var rett å slett helt jævlig. hadde jeg visst jeg skulle dø nå som normal hadde jeg ikke vært 1/20 så redd som om jeg hadde røyk like mye syntetisk hasj. og dagen etterpå satt jeg å fikk frysninger, noia og var redd, skalv sånn som du forklarer her. kjennte meg igjen i det du skrev må jeg si. det går nok snart over skal du se. men du bør slutte med alt som heter weed. har røykt det selv i 4 år nå så jeg skjønner hva det er snakk om. det er bare noe du bør slutte å gjøre med en gang! grunnen til at jeg begynne var for vennene mine gjorde det.. og det var så sykt gøy å sitte der å le og slappe av.. kan ikke beskrive følelsen.. men uansett om du gjør det lenge vil de ende tragedisk. kanskje ikke for deg, men det er en stor sjangse. vis at du er sterk nok til å bare kutte det helt ut. merket på de åra att jeg mistet mange venner, begynnte å rote alt til bland venner og familie.. begynnte rett og slett å gi faen i alt.. og som folk sikkert sier at det ikke er farlig er sikker helt korrekt. Men jeg må si det er farlig på mange andre måter.. det går utover personligheten din blant annet venner og familie. folk mister respekten og du får et dårlig rykte på deg selv som person. dette er kanskje ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg sier bare min mening for å kanskje hjelpe deg i å forstå hva du egentlig holder på med! Lykke til Mvh snabben112.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...