Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

150 kr er alt for mye for første Bioshock! Får det nytt for under den prisen.

 

.. Dersom noen kjøper det, og ikke sjekker på forhånd så er det ikke mitt problem om det er en for høy pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Vet ikke om det hjelper i det hele tatt, men det er sånn at man skal samle nok underskrifter for at den og den tingen skal bli gjennomført.

Kommer sikkert sent i 2013 uansett, men noen som vet hvordan jeg aktiverer SLi i Far Cry 3?
Lenke til kommentar

 

 

Jepp, dersom jeg selger det på finn, ikke hvis jeg selger det privat som i at jeg selger det fra hånd.

 

Så lenge det er snakk om privatsalg så er det ingen grunn til å dra inn angrerettloven i det hele tatt, siden den springer ut fra forbrukerkjøpsloven. Mellom privatpersoner så er det kjøpsloven som gjelder, og der er det ingenting som heter angrerett.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Selv om du selger privat, så har kjøper angrefrist ;)

Nei nei nei og atter nei. Man må ha kjøpt av næringsdrivende, for å ha angrerett. :)

 

Jepp, dersom jeg selger det på finn.
Nei nei nei og atter nei. Du har ingen angrerett om du kjøper på et sted som formidler salg for andre. :)

 

Regler.png

 

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

Lenke til kommentar

Mulig kjøpsloven gjelder, men angreretten frafaller. :) Hvis jeg som privatperson selger en sykkel til 2000 kr, kan jo ikke jeg gå å spare de pengene i 14 dager fordi kjøper KANSKJE angrer kjøpet og vil ha penger igjen. Kanskje jeg selger fordi jeg trenger penger hurtig der og da. :p

 

En næringsdrivende derimot har jo alltid en økonomi og pengebeholdning til å kunne betale tilbake ved angrerett. :)

 

Har alltid vært sånn. :)

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar
Lurer på om det er 14dager, kjøper har på seg, til å kunne heve kjøpet. Men kjøper må ha god grunn da.
Det er vel 14 dager ja...men det KAN variere. Men man MÅ faktisk ikke ha noen grunn heller. Man må bare gi tydelig beskjed om at man vil benytte angreretten. :)

Regler2.png

 

 

Men slike regler gjelder ikke når jeg selger det til som privat person fysisk, og ikke på nettet, som sagt så skal jeg selge det til noen jeg kjenner.
Igjen.....angrerett gjelder IKKE mellom privatpersoner.
Lenke til kommentar

 

Lami: Kan du omformulere det du skrev? Jeg skjønte virkelig ikke hva du skulle frem til.

 

Kun kjøpsloven som gjelder.

 

Lurer på om det er 14dager, kjøper har på seg, til å kunne heve kjøpet. Men kjøper må ha god grunn da.

 

 

Nei, mange tror man har 14 dagers angrerett uansett, men det gjelder for det første ikke mellom privatpersoner, og heller ikke ting man har anledning til å se før kjøp.

 

Selv om varene selges "som de er" skal det være samsvar mellom pris og varenes faktiske stand. Dersom varene er i "vesentlig dårligere stand" enn hva man kunne forvente ut ifra det du betalte for varene, så foreligger det et mislighold fra selgers side, og det er kurrant å kreve prisavslag eller heve avtalen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...