Gå til innhold

? Dette er "reelt fri bruk"


Anbefalte innlegg

Tror du virkelig at OneCall (eller noen andre mobiloperatører) gidder å betale for spesialforbruket ditt?

Jeg tror ikke poenget hans er at han forventer at leverandører tilbyr han spesialforbruket, han forventer bare at de ikke reklamerer for det når realiteten er noe annet. Jeg tror de fleste som klager på slik reklame har bakkekontakt nok til å vite at det er reklamebudskapet som er feil og må rettes, ikke tjenestene som leveres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Poenget mitt var at når man annonserer for "fri bruk" og "ingen ubehagelige overraskelser" er det kjipt å få vite etterpå at samtalene til diverse kundesenter og servicetelefoner ikke bare kommer i tillegg, de er også ekstremt dyre. Vi snakker ikke om utenlandssamtaler, nummeropplysning eller spåkoner, men i stedet om normale samtaler til normale mottakere.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer dette abonnementet, men lurer på om OneCall er veldig aktiv på å sette ned hastigheten når man går over nedlastningsgrensen på 5 gb? Noen som har erfaring med OneCall og mobilt bredbånd eller abonnement med "fri bruk" av nett?

 

Jeg er vant til Netcom i dag hvor jeg aldri får nedsatt hastighet i det hele tatt på verken hovedsim eller tvillingsim'ene, enten jeg laster ned 8 gb eller 100 gb på en måned. Har brukt Telenor igjennom jobb og hos dem settes hastigheten ned nesten umiddelbart etter grensen er nådd.

 

Årsaken til at jeg vurderer OneCall er at jeg kunne tenkt meg Telenor-dekning enkelte steder jeg oppholder meg, hvor Netcom enten mangler 3G eller dekning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at når man annonserer for "fri bruk" og "ingen ubehagelige overraskelser" er det kjipt å få vite etterpå at samtalene til diverse kundesenter og servicetelefoner ikke bare kommer i tillegg, de er også ekstremt dyre. Vi snakker ikke om utenlandssamtaler, nummeropplysning eller spåkoner, men i stedet om normale samtaler til normale mottakere.

Er det noen som ikke tar grov overpris til den type numre?

 

Jeg pleier å se gjennom kundeservicesidene om de enten har et nummer man kan ringe fra utlandet (de fleste banker har et vanlig fastnummer man kan bruke da), eller om salgsavdelinene eller en annen avdeling har et vanlig nummer, og å ber jeg bare om å bli satt over. Fatter ikke at ikke bare alle har et vanlig telefonnummer lett tilgjengelig. Tjener kundesentrene egentlig på at folk ringer dyre numre for å snakke med dem?

Lenke til kommentar
Er det noen som ikke tar grov overpris til den type numre?

Ikke når de hevder de er best og med de mest fornøyde kundene. Da vil jeg si det å ringe supporten deres kommer innunder "ingen ubehagelige overraskelser" når man ser regninga. Det sammen med 'fri bruk' er jo løgn begge deler - noen velger å kalle det salgstriks, men i min bok er det renspikka løgn og villedning. (man skal ikke trenge å lese liten skrift for å finne ut hva 'de store ordene' betyr)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer dette abonnementet, men lurer på om OneCall er veldig aktiv på å sette ned hastigheten når man går over nedlastningsgrensen på 5 gb? Noen som har erfaring med OneCall og mobilt bredbånd eller abonnement med "fri bruk" av nett?

 

Varierer endel. Er akkurat no på ca 10GB og de har ikke satt ned hastigheten enda. Går også ann å kjøpe en kvote på 1GB for 99kr, men når de er så trege med å sette ned hastigheten, så må man kjøpe kvoter for flere hundre kroner før hastigheten blir satt opp igjen. Ikke veldig gjennomtenkt.

Endret av Dipol
Lenke til kommentar

Der ble hastigheten satt ned. Har i praksis ikke internett på mobilen resten av måneden. Skal jeg kjøpe kvote vil dette koste meg 700kr. Ikke mye fri bruk akkurat :closedeyes:

 

Hastigheten er også så lav at jeg ikke kommer inn på siden hvor man kjøper kvote.

Endret av Dipol
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...