Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router med DLNA, anbefalning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har kjøpte meg tv Philips 55pfl8007t som har innebygd trådløst nettverk. Denne har jeg tenkte å koble til

pc via trådløs router for å se filmer og må derfor kjøpe router som støtter dlna,

 

Noen som kan anbefale meg en router som er god til dette formålet?

 

Både D-Link og Linksys har en god del modeller som støtter det. sjekke ut hjemmesiden å se etter fusjoner f.eks D-Link DIR-657 eller Linksys E3000 tror dd-wrt også har support hvis du går for en en modell som støtter dd-wrt.

Lenke til kommentar

Hva mener du med det?

Har du tenkt å koble en disk til routeren og spille av filmene på den?

Det vanligste er jo å ha en PC eller NAS med DLNA støtte.

 

Hos meg ligger alle filmene osv. på en PC. På PCen har jeg programmet Serviio som fungerer som en DLNA server som deler ut filmer osv. til TV'en min. Routeren jeg bruker har ikke noen spesiell DLNA støtte, og til dette trenger den det heller ikke.

 

Forresten, trådløst blir ofte en flaskehals når du skal se filmen i HD oppløsning. Anbefaler sterkt å bruke kablet nett i stedet.

Lenke til kommentar

Hva mener du med det?

Har du tenkt å koble en disk til routeren og spille av filmene på den?

Det vanligste er jo å ha en PC eller NAS med DLNA støtte.

 

Hos meg ligger alle filmene osv. på en PC. På PCen har jeg programmet Serviio som fungerer som en DLNA server som deler ut filmer osv. til TV'en min. Routeren jeg bruker har ikke noen spesiell DLNA støtte, og til dette trenger den det heller ikke.

 

Forresten, trådløst blir ofte en flaskehals når du skal se filmen i HD oppløsning. Anbefaler sterkt å bruke kablet nett i stedet.

 

Blir det flaskehals med 40mhz (300 mbit) også?

Lenke til kommentar

Tja, har ikke prøvd.

40Mhz er uansett ikke spesielt bra, iom. at det er altfor få frekvenser tilgjengelig på 2,4Ghz båndet. Bor du midt i skogen uten noen andre nett i nærheten, så går det nok (300Mbit/s kan du uansett glemme). Er det andre nett i nærheten, vil forstyrrelser senke hastigheten betraktelig (mange routere vil også gå tilbake til 20Mhz automatisk).

 

Forresten, støtter TV'en 40Mhz WLAN?

Lenke til kommentar

Bestilt meg Asus RT-N66U sjølv då den har fått mykje bra kritikk.

 

Forresten, trådløst blir ofte en flaskehals når du skal se filmen i HD oppløsning. Anbefaler sterkt å bruke kablet nett i stedet.

Har ikkje problem med dette her. Om du ikkje har råformat blu-ray så går det fint.

H.264 brukar vel mellom 10 og 15 mbit på film i 1080p. Blu-ray er vel ca 54mbit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva mener du med det?

Har du tenkt å koble en disk til routeren og spille av filmene på den?

Det vanligste er jo å ha en PC eller NAS med DLNA støtte.

 

Hos meg ligger alle filmene osv. på en PC. På PCen har jeg programmet Serviio som fungerer som en DLNA server som deler ut filmer osv. til TV'en min. Routeren jeg bruker har ikke noen spesiell DLNA støtte, og til dette trenger den det heller ikke.

 

Forresten, trådløst blir ofte en flaskehals når du skal se filmen i HD oppløsning. Anbefaler sterkt å bruke kablet nett i stedet.

 

Hei.

 

Prøver nå Servio, og fungerer fint å streame trådløst, men får ikke frem undertekster. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...