Gå til innhold

Nå er Java trygt igjen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-5a6f9

"Nå er Java trygt igjen."

 

Idiotisk påstand. Java har vært full av sikkerhetshull fra første versjon av, og det er ingen grunn til å anta at Java er sikker. Snarere tvert imot.

 

Det er tagisk og kan ende med katastrofe at BankID er basert på Java.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.
Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC?Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide.

 

Hva med min mor og svigermor, skal de også velge ? Få bort støtten til 32bit og tving utviklerne til å bygge om.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.
Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC?Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide.

 

Hva med min mor og svigermor, skal de også velge ? Få bort støtten til 32bit og tving utviklerne til å bygge om.

Det er nok noen annen som har tatt valgene for din mor og din svigermor, og de har vurdert det slik at 32bits applikasjoner holder i lange baner. (Har du tilbakemelding fra de nevnte kvinnene på at så ikke er tilfelle?)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.
Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC?Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide.

 

Hva med min mor og svigermor, skal de også velge ? Få bort støtten til 32bit og tving utviklerne til å bygge om.

Det er nok noen annen som har tatt valgene for din mor og din svigermor, og de har vurdert det slik at 32bits applikasjoner holder i lange baner. (Har du tilbakemelding fra de nevnte kvinnene på at så ikke er tilfelle?)

Er enig at man bør få bort 32-bits programmer til 64-bit operativssystemer som dagens Windows.

Hvorfor skal man sy puter for programvareleverandørene. Windows 8 kunne godt kun støttet 64-bit, det ville ikke vært noe stort problem. Og dersom man er avhengig av å kjøre en gammel 32-bit programvare, så kan man enkelt virtualisere seg til å gjøre dette. Med denne f.eks. så trenger du ikke å betale for å kjøre det heller, kun for å lage deg en virtuell maskin på VMware så betaler man for programvaren som gjør dette. Man har også en rekke konkurrenter, så man må plent ikke velge "Mercedes".

 

http://www.vmware.com/products/player/

Lenke til kommentar

Det er sagt at Firefox slår av Java for hver gang den oppgraderes og så må man selv slå det på igjen .

Det stemner ikke .

Da jeg ble oppgradert fra 14 til 15 så var java forsatt aktiv etter oppgraderingen

Kanskje Firefox slår av Java hver gang Java oppgraderes? Har du testet det?

 

mulig ,

jeg fikk en forespørsel om å installere noe java greier i firefox etter at java 6 var oppdatert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...