Gå til innhold

Jeg vil bli lege, men jeg er bekymret...


Neckrick

Anbefalte innlegg

Det høres ut som du har planlagt alt veldig godt, men ikke for å ødelegge drømmene dine men fra 4 til 6 i T-matte er ikke bare bare, sats heller til 5 slik at hvis du tilfeldigvis ikke får 6 blir du ikke skuffet. Når det gjelder muntlig aktivitet anbefaler jeg deg å bare svare spørsmål fra læreren slik at hun/han får et bedre inntrykk av deg. Les mine tidligere tråder, jeg var akkurat i din situasjon for et år siden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg går nå i 1.klasse vgs. Den siste tiden har jeg tenkt mye på hva jeg skal bli. Enten lege eller ingeniør. Jeg kom fram til at jeg ville bli lege fordi jeg liker å hjelpe folk når det trengs. Jeg vil ha kunnskap slik at hvis jeg møter på noen som trenger hjelp med helse, vil jeg kunne hjelpe.

 

Jeg gikk ut av 10.klasse med et snitt på 4.4. I matte i 8.klasse fikk jeg 2, i niende fikk jeg 3, og i tiende fikk jeg 4 i både eksamen og på standpunkt. Jeg er egentlig veldig stolt over dette siden det viser noe om at jeg har jobbet...

 

I vgs har jeg valgt 1T. Nå er jeg på vgs. Jeg har et mål om å få 5 i matte i år. Få 6 i avgangsfagene naturfag, geo, samf, og 5 i engelsk. Jeg er veldig bekymret over å ikke få 6 på prøvene. Dette er noe jeg tenker over hele tida. Jeg prøver å gjøre mest mulig ut av dagen av skolearbeid, men mye går bort til soving(jeg blir trøtt etter en lang reise med bane fra og til skole).

 

Håper på et snitt på 5,4? når jeg går ut av vgs. Jeg har helst lyst til å komme inn på medisinstudie i norge(HEELST), men hvis jeg ikke kommer inn her vil jeg nok havne i utlandet.

 

Problemet mitt er først og fremst at jeg er bekymret hele tida, jeg vil jo virkelig inn i dette studiet..Det er ingenting annet jeg tenker jeg kan bli. Det er på en måte "Lege eller ingenting"...

 

Har dere noen råd/tips i forbindelse med det jeg har skrevet, eller skole?

Jeg har et tips.

 

Du bør kontakte en psykiater, lese deg opp på symptomer på ADHD, og så fake dette så du kan få ritalin eller concerta på resept lovlig.

 

Hvis ikke dette går, så bør du begynne å bruke amfetamin. Det er dessverre forbundet med hjertesvikt og en veldig ekkel personlighetsforandring, men det er det som må til for at du skal kunne holde konsentrasjonen oppe.

 

Ikke spis hurtige karbohydrater. Hold jevnt blodsukker. Tenk på hver eneste dag som en konkurranse.

Skaff deg en bok om hvordan man skal smiske og manipulere. Skaff deg den FORT.

 

Gå en tur ut i hvert friminutt.

 

Ikke drikk (aldri)

 

Ikke vær russ.

 

Ikke vær med på for mye på fritiden.

 

Tren nok til å ha god shape, tren kun løping av kondisdelen, fordi det er den som testes i gym.

 

Du må ikke finne på å havne i utlandet nå som reglene er forandret, du kommer da til å bli i utlandet 4 ever.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg går nå i 1.klasse vgs. Den siste tiden har jeg tenkt mye på hva jeg skal bli. Enten lege eller ingeniør. Jeg kom fram til at jeg ville bli lege fordi jeg liker å hjelpe folk når det trengs. Jeg vil ha kunnskap slik at hvis jeg møter på noen som trenger hjelp med helse, vil jeg kunne hjelpe.

 

Jeg gikk ut av 10.klasse med et snitt på 4.4. I matte i 8.klasse fikk jeg 2, i niende fikk jeg 3, og i tiende fikk jeg 4 i både eksamen og på standpunkt. Jeg er egentlig veldig stolt over dette siden det viser noe om at jeg har jobbet...

 

I vgs har jeg valgt 1T. Nå er jeg på vgs. Jeg har et mål om å få 5 i matte i år. Få 6 i avgangsfagene naturfag, geo, samf, og 5 i engelsk. Jeg er veldig bekymret over å ikke få 6 på prøvene. Dette er noe jeg tenker over hele tida. Jeg prøver å gjøre mest mulig ut av dagen av skolearbeid, men mye går bort til soving(jeg blir trøtt etter en lang reise med bane fra og til skole).

 

Håper på et snitt på 5,4? når jeg går ut av vgs. Jeg har helst lyst til å komme inn på medisinstudie i norge(HEELST), men hvis jeg ikke kommer inn her vil jeg nok havne i utlandet.

 

Problemet mitt er først og fremst at jeg er bekymret hele tida, jeg vil jo virkelig inn i dette studiet..Det er ingenting annet jeg tenker jeg kan bli. Det er på en måte "Lege eller ingenting"...

 

Har dere noen råd/tips i forbindelse med det jeg har skrevet, eller skole?

Jeg har et tips.

 

Du bør kontakte en psykiater, lese deg opp på symptomer på ADHD, og så fake dette så du kan få ritalin eller concerta på resept lovlig.

 

Hvis ikke dette går, så bør du begynne å bruke amfetamin. Det er dessverre forbundet med hjertesvikt og en veldig ekkel personlighetsforandring, men det er det som må til for at du skal kunne holde konsentrasjonen oppe.

 

Ikke spis hurtige karbohydrater. Hold jevnt blodsukker. Tenk på hver eneste dag som en konkurranse.

Skaff deg en bok om hvordan man skal smiske og manipulere. Skaff deg den FORT.

 

Gå en tur ut i hvert friminutt.

 

Ikke drikk (aldri)

 

Ikke vær russ.

 

Ikke vær med på for mye på fritiden.

 

Tren nok til å ha god shape, tren kun løping av kondisdelen, fordi det er den som testes i gym.

 

Du må ikke finne på å havne i utlandet nå som reglene er forandret, du kommer da til å bli i utlandet 4 ever.

 

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg går nå i 1.klasse vgs. Den siste tiden har jeg tenkt mye på hva jeg skal bli. Enten lege eller ingeniør. Jeg kom fram til at jeg ville bli lege fordi jeg liker å hjelpe folk når det trengs. Jeg vil ha kunnskap slik at hvis jeg møter på noen som trenger hjelp med helse, vil jeg kunne hjelpe.

 

Jeg gikk ut av 10.klasse med et snitt på 4.4. I matte i 8.klasse fikk jeg 2, i niende fikk jeg 3, og i tiende fikk jeg 4 i både eksamen og på standpunkt. Jeg er egentlig veldig stolt over dette siden det viser noe om at jeg har jobbet...

 

I vgs har jeg valgt 1T. Nå er jeg på vgs. Jeg har et mål om å få 5 i matte i år. Få 6 i avgangsfagene naturfag, geo, samf, og 5 i engelsk. Jeg er veldig bekymret over å ikke få 6 på prøvene. Dette er noe jeg tenker over hele tida. Jeg prøver å gjøre mest mulig ut av dagen av skolearbeid, men mye går bort til soving(jeg blir trøtt etter en lang reise med bane fra og til skole).

 

Håper på et snitt på 5,4? når jeg går ut av vgs. Jeg har helst lyst til å komme inn på medisinstudie i norge(HEELST), men hvis jeg ikke kommer inn her vil jeg nok havne i utlandet.

 

Problemet mitt er først og fremst at jeg er bekymret hele tida, jeg vil jo virkelig inn i dette studiet..Det er ingenting annet jeg tenker jeg kan bli. Det er på en måte "Lege eller ingenting"...

 

Har dere noen råd/tips i forbindelse med det jeg har skrevet, eller skole?

Jeg har et tips.

 

Du bør kontakte en psykiater, lese deg opp på symptomer på ADHD, og så fake dette så du kan få ritalin eller concerta på resept lovlig.

 

Hvis ikke dette går, så bør du begynne å bruke amfetamin. Det er dessverre forbundet med hjertesvikt og en veldig ekkel personlighetsforandring, men det er det som må til for at du skal kunne holde konsentrasjonen oppe.

 

Ikke spis hurtige karbohydrater. Hold jevnt blodsukker. Tenk på hver eneste dag som en konkurranse.

Skaff deg en bok om hvordan man skal smiske og manipulere. Skaff deg den FORT.

 

Gå en tur ut i hvert friminutt.

 

Ikke drikk (aldri)

 

Ikke vær russ.

 

Ikke vær med på for mye på fritiden.

 

Tren nok til å ha god shape, tren kun løping av kondisdelen, fordi det er den som testes i gym.

 

Du må ikke finne på å havne i utlandet nå som reglene er forandret, du kommer da til å bli i utlandet 4 ever.

 

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

 

Innlegget var nok humoristisk ment;-)

Lenke til kommentar

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

 

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

 

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

Lenke til kommentar

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

 

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

 

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

Høres ihvertfall helt patetisk ut, og ikke minst useriøst.

Lenke til kommentar

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

 

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

 

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

 

Rasjonelt? Ok, kanskje det (visst du tror det er bra for motivasjonen å isolere seg fra samfunnet), men du kan ikke nekte for at en person som anbefaler amfetamin for å nå "opp, og fram" fremstår som latterlig og useriøs.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg går nå i 1.klasse vgs. Den siste tiden har jeg tenkt mye på hva jeg skal bli. Enten lege eller ingeniør. Jeg kom fram til at jeg ville bli lege fordi jeg liker å hjelpe folk når det trengs. Jeg vil ha kunnskap slik at hvis jeg møter på noen som trenger hjelp med helse, vil jeg kunne hjelpe.

Jeg gikk ut av 10.klasse med et snitt på 4.4. I matte i 8.klasse fikk jeg 2, i niende fikk jeg 3, og i tiende fikk jeg 4 i både eksamen og på standpunkt. Jeg er egentlig veldig stolt over dette siden det viser noe om at jeg har jobbet...

I vgs har jeg valgt 1T. Nå er jeg på vgs. Jeg har et mål om å få 5 i matte i år. Få 6 i avgangsfagene naturfag, geo, samf, og 5 i engelsk. Jeg er veldig bekymret over å ikke få 6 på prøvene. Dette er noe jeg tenker over hele tida. Jeg prøver å gjøre mest mulig ut av dagen av skolearbeid, men mye går bort til soving(jeg blir trøtt etter en lang reise med bane fra og til skole).

Håper på et snitt på 5,4? når jeg går ut av vgs. Jeg har helst lyst til å komme inn på medisinstudie i norge(HEELST), men hvis jeg ikke kommer inn her vil jeg nok havne i utlandet.

Problemet mitt er først og fremst at jeg er bekymret hele tida, jeg vil jo virkelig inn i dette studiet..Det er ingenting annet jeg tenker jeg kan bli. Det er på en måte "Lege eller ingenting"...

Har dere noen råd/tips i forbindelse med det jeg har skrevet, eller skole?

Jeg har et tips.

Du bør kontakte en psykiater, lese deg opp på symptomer på ADHD, og så fake dette så du kan få ritalin eller concerta på resept lovlig.

Hvis ikke dette går, så bør du begynne å bruke amfetamin. Det er dessverre forbundet med hjertesvikt og en veldig ekkel personlighetsforandring, men det er det som må til for at du skal kunne holde konsentrasjonen oppe.

Ikke spis hurtige karbohydrater. Hold jevnt blodsukker. Tenk på hver eneste dag som en konkurranse.

Skaff deg en bok om hvordan man skal smiske og manipulere. Skaff deg den FORT.

Gå en tur ut i hvert friminutt.

Ikke drikk (aldri)

Ikke vær russ.

Ikke vær med på for mye på fritiden.

Tren nok til å ha god shape, tren kun løping av kondisdelen, fordi det er den som testes i gym.

Du må ikke finne på å havne i utlandet nå som reglene er forandret, du kommer da til å bli i utlandet 4 ever.

Jeg er 100% enig med dette. Om man skal opp og fram så må man holde fokus og arbeide for det.

Jeg vet om mange som ikke deler dette synet, men som likevel presterer "godt" på skolen. Disse har alltid vært skoleflinke og har heller ikke noe interesse av å forbedre karakterene sine ytterligere (de har ingen mål å jobbe etter).

 

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

Rasjonelt? Ok, kanskje det (visst du tror det er bra for motivasjonen å isolere seg fra samfunnet), men du kan ikke nekte for at en person som anbefaler amfetamin for å nå "opp, og fram" fremstår som latterlig og useriøs.

Om man har aldri tatt narkotika eller amfetamin, så er det fullt forståelig at vedkommende ikke ønsker å ta narkotika. Om dette derimot ikke høres så farlig ut, da ser jeg ikke hvorfor studenten ikke skal vurdere å ta amfetamin før en løpetest for å øke prestasjonene sine, gitt at han forblir tilsynelatende normal.

Lenke til kommentar

Spørs om lege og narkotikamisbruk er en gunstig kombinasjon? Blir du oppdaget, så mister du autorisasjonen. Forhåpentligvis blir misbrukere fanget opp allerede i studietiden. Det er en selvfølge at uskikkede blir utestengt fra videre studier.

 

Ikke så rasjonelt likevel, kanskje?

Lenke til kommentar

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

 

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

 

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

 

Stå fram som en ritalin-spisende taper som har null sosiale ferdigheter eller erfaringer fordi han/hun brukte videregående utelukkende på å få seksere?

 

For et svakt menneske du er.

Lenke til kommentar

For å oppnå gode karakterer på VGS kreves det at man gjør en innsats med prøve- og leksearbeid. Sentralstimulerende midler og manipulering kommer man ingen vei med.

Bare tull.

 

Var en artikkel i der Spiegel om folk som bedret studieresultater med ritalin. De fikk en syk konsentrasjonsevne.

 

Det var ingenting humoristisk i innlegget. Om du syns det er humor, så må det være tragikomikk. Det er ikke jeg som har bestemt hva slags adferd samfunnet belønner. Jeg sier bare hva som er rasjonelt. Skal du opp og fram, så bør du kaste alle skrupler, fort som faen.

 

Stå fram som en ritalin-spisende taper som har null sosiale ferdigheter eller erfaringer fordi han/hun brukte videregående utelukkende på å få seksere?

 

For et svakt menneske du er.

Jeg tror ikke noen ville brydd seg om noen synes man er svak, om det sørger for at man kommer inn på et av de bedre universitetene i verden.

Lenke til kommentar

Det er avhengighetsdannende, og kan medføre mentale lidelser, men det jeg er uenig i at det er "blant de farligste stoffene". Da må man enda et hakk opp. Man tar ikke amfetamin før en løpetest fordi man er narkoman, men fordi man skal prestere. En fornuftig student ville klart dette uten å ende opp på Plata.

 

Forøvrig; http://news.bbc.co.u...74053.stm#drugs

 

Tror du må lese deg litt opp på hva det innebærer å ta amfetamin. Amfetamin gir ikke bare mentale skader, men kan også gi fysiske skader selv ved første gang. Dette gjelder spesielt de som er overvektige, da disse allerede befinner seg i en dårlig form. Dersom du er i god fysisk form og kan nyte amfetamin uten konsekvenser, så trenger man vel ikke jukse for å prestere godt på den ene løpetesten (som forresten ikke er avgjørende for gymkarakteren). Det som virkelig er rasjonelt er å benytte den ekstra fritiden man får, da man ikke har venner (fordi man ikke vektlegger det sosiale livet), til å forbedre kondisen. Dette vil gi et mye større utbytte, ettersom kondis er viktig for å prestere bra i gym generelt.

 

"Jeg vet om mange som ikke deler dette synet, men som likevel presterer "godt" på skolen. Disse har alltid vært skoleflinke og har heller ikke noe interesse av å forbedre karakterene sine ytterligere (de har ingen mål å jobbe etter)."

 

Hva sier du her? At det er tid som er problemet til de som ikke er "skoleflinke"? Og at de som er skoleflinke, altså de på toppen, de hadde aldri som mål å bli skoleflinke?

 

Slik jeg ser det, så er vi alle mennesker. De på toppen er på toppen fordi de HADDE som mål å være en del av toppen. Dersom de som ligger nede har en spesiell grunn til å være blandt bunnen (dysleksi, mentale problemer, etc), så kommer ikke litt ekstra tid til å hjelpe dem til toppen. De på bunnen som har potensiale til å nå toppen, og har som mål å nå toppen, de greier seg fint med et sosialt liv ved siden av skolen.

Endret av ENY
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er avhengighetsdannende, og kan medføre mentale lidelser, men det jeg er uenig i at det er "blant de farligste stoffene". Da må man enda et hakk opp. Man tar ikke amfetamin før en løpetest fordi man er narkoman, men fordi man skal prestere. En fornuftig student ville klart dette uten å ende opp på Plata.

 

Forøvrig; http://news.bbc.co.u...74053.stm#drugs

 

Tror du må lese deg litt opp på hva det innebærer å ta amfetamin. Amfetamin gir ikke bare mentale skader, men kan også gi fysiske skader selv ved første gang. Dette gjelder spesielt de som er overvektige, da disse allerede befinner seg i en dårlig form. Dersom du er i god fysisk form og kan nyte amfetamin uten konsekvenser, så trenger man vel ikke jukse for å prestere godt på den ene løpetesten (som forresten ikke er avgjørende for gymkarakteren). Det som virkelig er rasjonelt er å benytte den ekstra fritiden man får, da man ikke har venner (fordi man ikke vektlegger det sosiale livet), til å forbedre kondisen. Dette vil gi et mye større utbytte, ettersom kondis er viktig for å prestere bra i gym generelt.

 

"Jeg vet om mange som ikke deler dette synet, men som likevel presterer "godt" på skolen. Disse har alltid vært skoleflinke og har heller ikke noe interesse av å forbedre karakterene sine ytterligere (de har ingen mål å jobbe etter)."

 

Hva sier du her? At det er tid som er problemet til de som ikke er "skoleflinke"? Og at de som er skoleflinke, altså de på toppen, de hadde aldri som mål å bli skoleflinke?

 

Slik jeg ser det, så er vi alle mennesker. De på toppen er på toppen fordi de HADDE som mål å være en del av toppen. Dersom de som ligger nede har en spesiell grunn til å være blandt bunnen (dysleksi, mentale problemer, etc), så kommer ikke litt ekstra tid til å hjelpe dem til toppen. De på bunnen som har potensiale til å nå toppen, og har som mål å nå toppen, de greier seg fint med et sosialt liv ved siden av skolen.

Amfetamin er en enkel løsning til å prestere godt. Om man er på grensen mellom 5 og 6, så vil noen kanskje velge å foretrekke å ta amfetamin, i stedet for å investere et stort antall timer i forkant.

 

På det andre punktet formulerte jeg meg dårlig. Jeg snakker om arbeidsflittige personer som sier seg fornøyd med karakterene sine, men som ikke blir introdusert til mulighetene de har. Dette innebærer å hoppe over trinn, skifte linje (IB-studiespesialiserende), fagolympiader osv. De vet rett og slett ikke hvor mye potensial de har. De blir tilfreds med karakterene de har, fordi samfunnet har oppfatningen at dette er "toppen". Disse føler seg allerede selvrealisert og har ikke noen voldsom interesse for å studere mer.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om arbeidsflittige personer som sier seg fornøyd med karakterene sine, men som ikke blir introdusert til mulighetene de har. Dette innebærer å hoppe over trinn, skifte linje (IB-studiespesialiserende), fagolympiader osv. De vet rett og slett ikke hvor mye potensial de har. De blir tilfreds med karakterene de har, fordi samfunnet har oppfatningen at dette er "toppen". Disse føler seg allerede selvrealisert og har ikke noen voldsom interesse for å studere mer.

 

Kjenner meg utrolig godt igjen her. Var så flink i alle fag i grunnskolen at jeg hadde muligheten av lærerne til å være lærer for klassekameratene mine, og jeg trengte aldri å studere for prøver for å få toppkarakter.

 

Da jeg påbegynte studiespesialiserende, følte jeg meg fremdeles som en gud og fortsatte som før, i uvisshet om at det ikke lenger var mulig å unngå lesing. Dette endte med at jeg tok skolen useriøst, fikk dårlig døgnrytme, slet med å følge med i timene og skulket skolen. Til slutt gikk det dårlig i fagene, og det ene kollapset over det andre og jeg endte med å gå ut av 3.-året med stryk i R2-matte, Fysikk 2 og Kjemi 2 fordi jeg rett og slett ikke lenger hadde noe motivasjon.

 

@Trådstarter: Jeg misunner din motivasjon og viljestyrke. Jeg selv er og var for svak til å skyve unna ting jeg hadde lyst å gjøre for å sette meg med lekser, men det er ikke du. Hold deg målrettet til enhver tid, og når ting blir kjedelig og du føler for å gi opp, tenk på hvordan det er om noen år da du får redde liv på en daglig basis. Tenk på alle familiene du hjelper. Tenk på takknemligheten du får føle når du kan fortelle en familie at alt kommer til å gå bra. Du blir en helt.

 

Vær målrettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...