Gå til innhold

AVAST! kjempeproblem, trenger hjelp NÅ! :O


Anbefalte innlegg

Hei,

igår oppgraderte jeg Avast free til Avast internet security.

Avast krevde da en restart av pcen, og når pcen startet igjen kom jeg meg ikke på internett. Og da mener jeg at INGENTING kommer på nett, Nettlesere, programmer, til og med Avast selv kommer ikke på. Jeg selv får en gang ikke administrert ruteren min, og dette selv om det står at pcen er koplet til ruteren... :S

 

Men dette har ingenting med internett å gjøre, for det funker for den andre pcen vi har i huset(den jeg skriver på nå), mobilen og annet utstyr.

 

Problemet er rett og slett at det er noe som blokkerer alt utgående og sikkert inngående trafikk, men jeg får ikke fikset det! Har prøvd å slå av både brannmurene og annet web/internett skjold, både samtidig og hver for seg. -Uten hell!

 

Jeg har allerede hørt litt rundt på nettet, og fikk anbefalt å reinnstallere Avast, og det har jeg gjort. Da Avast var avinnstalert hadde jeg internett! :D

Men kontakten ble blokkert da jeg innstallerte Avast igjen, så da vet jeg det enten er Avast selv, eller et programm som ikke klarer å kjøre sammen med Avast...

 

Men likevel har jeg ingen anelse hva jeg kan gjøre. Har ingen effekt å skru av brannmurer og andre "avast-murer"(skjold), og da skjønner jeg ingen ting. Jeg KAN gå tilbake til Avast free, da dette har fungert strålende i snart 2 år, men det er litt idiotiskt da jeg har betalt for fullversjonen. :p

 

Håper noen kan komme med noen råd/ideer. :)

--

Avast versjon: 7.0.1466

OS: Win7 64-bit

HAr ingen andre sikkerhet/antivirus på pcen.

--

 

Mvh

Predator

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at du ikke har andre sikkerhetsprogrammer? Selv ikke programmer som Malwarebytes eller SUPERAntiSpyware? For å være helt sikker, ville jeg også deaktivert Windows Defender. Under finner du også en liste over uninstall-tools for en rekke antivirus/antispyware programmer. Disse avinstallerer litt mer i dybden enn windows sin vanlige legg til/fjern programmer.

 

Jeg ville forsøkt følgende:

Last ned setupfilen på nytt - http://www.avast.com...wnload-software

Avinstaller Avast (følg guiden i vedlagt pdf fil)

Avinstaller/deaktiver andre sikkerhetsprogrammer (se link)

Fjern skrotfiler/rydd register (eks: CCleaner - PrivaZer for å nevne et par)

Installer Avast på nytt.

 

 

http://singularlabs.com/uninstallers/security-software/

 

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at du ikke har andre sikkerhetsprogrammer? Selv ikke programmer som Malwarebytes eller SUPERAntiSpyware? For å være helt sikker, ville jeg også deaktivert Windows Defender. Under finner du også en liste over uninstall-tools for en rekke antivirus/antispyware programmer. Disse avinstallerer litt mer i dybden enn windows sin vanlige legg til/fjern programmer.

 

Jeg ville forsøkt følgende:

Last ned setupfilen på nytt - http://www.avast.com...wnload-software

Avinstaller Avast (følg guiden i vedlagt pdf fil)

Avinstaller/deaktiver andre sikkerhetsprogrammer (se link)

Fjern skrotfiler/rydd register (eks: CCleaner - PrivaZer for å nevne et par)

Installer Avast på nytt.

 

 

http://singularlabs....urity-software/

 

 

Takk, har ingenting som CClener eller anner antivirus/antispyware innstallert. (selvfølgelig av hva jeg vet, kan jo være et eller annet som har "sneket" seg med sammen med et annet program jeg har innstallert. :hmm:

-Men isåfall har det holdt seg veldig anonymt. :p

Skal ta en telefon inn til Avast idag, så håper jeg at det blir ordnet. :) :) :)

 

Det jeg synes er litt rart, er i hovedsak at det ikke er brannmuren eller andre sanntidsskjold som ser ut til å være problemet. Selv om jeg deaktiverer alt, og da inkl. windows defender og windows sin brannmur, (som jeg har av fordi avast har egen), virker det fortsatt ikke... :hm:

Men er programmet avinnstallert, da fungerer det... :huh:

 

Men håper likevel at jeg får det til å fungere med å ringe inn.

Dere vet ikke om de har en skandinavisk/norsk supportlinje?

Er ikke så keen på å ta telefonen på engelsk, men må jeg, så må jeg! ;)

 

-

Predator

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar

hei

 

jeg må si avast suger langt ned i støvlene. Kammeraten min har hatt samma problem med avast og det gjør treg pc og spiser minne ram for ingenting etter det. Har aldri likt avast og den er tull.

 

Det er i alle fall ikke mitt inntrykk! ;)

På min pc bruker den lite ram, og pcen har den ytelsen den skal ha.. ;)

Kommer jo selvfølgelig an på hvor god pcen er da, men har ingen dårlige opplevelser med avast, unntatt dette da.. :/

 

Det er tydeligvis ikke noe ukjent problem med Avast. Et kjapt google søk lister opp bøttevis med treff hos brukere med samme problem. Noen fiks kan jeg dog ikke finne.

 

Edit:

 

Med unntak av "run aswClear.exe (Avast Cleanup Utility) In Safe Mode"

 

Hm, jeg fant faktisk ikke så mange da jeg søkte, men hvis dette er et problem mange har bør det jo fikses av avast ganske fort! :S

Lenke til kommentar

jeg har brukt avira i mange år, aldri hatt noe sånt problemer. avast jeg kan huske dette selv at jeg har hatt mye problemer. finner ikke virus? rart. avira fant men ikke avast. vis du syns avast bedre enn avira så kan du ta test avira VS avast = resultatet ??? avast beskytter brannmur og web protection finner ikke virus. TULL! Kommer jo selvfølgelig an på hvor god pcen er da??? jeg har helt nye pc min, da gikk det treg windows når jeg brukte avast, jeg ville sagt at kanskje pc min infisert uten jeg merker det. bra at jeg har avira den fant trojan high risiko, pc min ble mye raskere.

Lenke til kommentar

Hei, vil bare oppdatere denne tråden.

 

Jeg fikk ikke Avast til å fungere, men i og med at jeg skaffet meg en SSD harddisk, så måtte jeg reinstallere Windows 7. Da dette var gjort, og pcen garantert var "clean", var Avast et av de første programmene jeg innstallerte, og det funker nå som en drøm!

 

Før jeg reformaterte de tidligere harddiskene mine, scannet jeg gjennom ca halvparten avd en gamle systemdisken, og fant én rootkit Avast ikke hadde funnet da jeg kjørte Win7 fra den. :hmm: Nå orket jeg ikke å vente 4-5 timer på at scanningen skulle bli ferdig, men jeg har en anelse om at det kan ha hatt noe med problemet å gjøre. :wee:

Kan hende det var flere virus, kan hende det var en HELT annen grunn til problemet også, men viktigst er at det nå fungerer strålende! :w00t:

 

Må si jeg ble glad da det funket igjen! :wee:

 

Lurer på hva dere gjør av tanker om dette? Kan en rootkit være grunnen?

Legger til at denne var usynlig for Avast før, så det er litt scary. :confused:

 

Mvh

Predator

Lenke til kommentar

Siden én antivirusløsning ikke kan finne absolutt all uønsket programvare, kjører jeg alltid Malwarebytes Antimalware og SuperAntiSpyware (last ned begge gratis fra FileHippo.com) en gang i blant for å sjekke. Siden disse ikke kjører realtime (altså de skanner ikke hele tiden), bør de ikke komme i konflikt med Avast.

 

Du kan også kjøre online scans som f.eks. TrendMicro HouseCall og Eset Online Scanner.

 

Bra det løste seg med ny installasjon av Windows og gratulerer med ny SSD (som jeg mener er den beste oppgraderingen man kan gjøre)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...