Gå til innhold

PL 26.08.12: Stoke - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Sånn egentlig er ikke 1 poeng på britannia noen katastrofe. Det er bare selve kvalitet på angrepet som gjør meg bekymret. Det er ikke i nærheten av gode dager. Det gjøres så utrolig mange personlige feil. Jeg sitter å huffer meg hele kampen igjennom på spillere som gjør feil.

 

Gi angrepet tid. Vi stiler med 3 nye spelarar offensivt i dag, som alle også er nye til PL, det kjem ikkje til å klikke med ein gong.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn egentlig er ikke 1 poeng på britannia noen katastrofe. Det er bare selve kvalitet på angrepet som gjør meg bekymret. Det er ikke i nærheten av gode dager. Det gjøres så utrolig mange personlige feil. Jeg sitter å huffer meg hele kampen igjennom på spillere som gjør feil.

Gi angrepet tid. Vi stiler med 3 nye spelarar offensivt i dag, som alle også er nye til PL, det kjem ikkje til å klikke med ein gong.

Sier seg selv og det er her Wenger har feilet. Å være avhengig av 3 nye signeringer i angrep er en tabbe av dimensjoner. Jeg tror Wenger hadde planlagt at RvP skulle bli det siste året, mens Giroud og Podolski fikk tid. Nå kommer denne tilvenningsperioden til å koste oss bøtter med poeng.

Nå har vi Pool borte, Southampton hjemme og City borte. 3 poeng er absolutt maks av hva vi kan få til på de kampene. 10 poeng bak ligaleder etter 5 kamper.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om hva som er realistisk. Antagelig får vi 2 poeng i den perioden. City borte er 100% tap. Liverpool borte har vi 30% sjanse på 1 poeng. Vi var ekstremt heldige sist sesong og vi hadde RvP som på egenhånd vant oss kampen.

 

Southampton skal selvfølgelig spilles av banen, men vi sliter generelt mot nyopprykkede lag.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om hva som er realistisk. Antagelig får vi 2 poeng i den perioden. City borte er 100% tap. Liverpool borte har vi 30% sjanse på 1 poeng. Vi var ekstremt heldige sist sesong og vi hadde RvP som på egenhånd vant oss kampen.

 

Så det realistiske er at vi med 100% sikkerheit taper mot City? Eller med 70% sikkerheit taper mot Liverpool? Koman, til og med du ser at det der blir for teit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når skal folk innse at det er noe galt med Wenger og styret, ikke spillerne?

 

Idag under kampen tenkte jeg: "Hvorfor i helvete gjør de tre nye spillerne samme feil som de gamle spillerne (Cesc, Nasri og Van Persie)?" Jo, fordi Wenger har lagt det opp slikt. Det er noe galt med hans formasjon og struktur. Det må byttes ut og rettes opp!

Lenke til kommentar

Finnes det noe mer avskyelig enn Stoke-supporterne? Makan til kvalmende og ikke minst uoppfinnsom gjeng skal man lete lenge etter. Hver gang en Arsenalspiller hadde ballen, var det folk som buet på tribunen. Kom igjen, legg i hvert fall litt innsats i det. En sang eller noe, hver så snill. For det blir bare så alt for dumt med den buinga. Det hele toppet seg da Ramsey kom inn og hele stadion satte i gang pipekonsert hver gang han hadde ballen. Herlighet for en fryktelig gjeng.

 

For ikke å snakke om fotballen de spiller. Folk snakker om Drillo-fotball og manglene det norske landslaget har. Det er INGENTING i forhold til det Stoke driver på med. De har absolutt null interesse av å spille ball, og hver gang de får en halvsjanse brenner de til - gjerne utenfor, over etc. Jeg blir så enormt frustrert over å se hvordan et lag kan ha så utrolig lite tro på egne ferdigheter at de bruker all energi og kraft på å sikre seg et 0-0 resultat - på hjemmebane. Det er jo intet mindre enn tragisk å se en sjeleglad Tony Pulis løpe smilende og applauderende mot spillertunellen etter det fantastiske resultatet.

 

Hadde jeg vært fra Stoke-on-Trent hadde jeg flyttet fra stedet umiddelbart, brent alle spor som kan bevise at jeg noen gang hadde bodd der, og nektet for at jeg noensinne hadde satt foten min der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er 14 år sida et lag spilte 0-0 to kamper på rad, men det er ikke en hårreisende dårlig og sjelden prestasjon. Det er bare en fun fact. Tottenham og Liverpool har starta dårligere enn oss i år, og sesongstarten vår i fjor var dårligere enn den i år.

 

Vi har spilt to kamper mot to usedvanlig defensive lag. Det er klart det er vanskelig å penetrere slike forsvar, særlig med en angrepsrekke bestående av spillere som ikke er vant til å spille med hverandre. Men det vil bli bedre. Giroud er ikke som Chamakh. Hadde Chamakh forsøkt å chippe over keeperen fra førti meter? Nei.

 

Vi har vist svært gode defensive takter i de to siste kampene. Det blir for enkelt å si at vi ikke fikk noe å bryne oss på. Laget vårt var godt organisert, og vi har ikke slippi motstanderne til store sjanser. Vi var også meget solide på innkast, dødballer og andre lange innlegg. Ja, vi har to kamper uten at vi har scora mål, men vi har også en åpning med to clean sheets på rad. Det kan jeg ikke huske at vi har hatt på ihvertfall de siste 5-6 åra. Det at vi sliter med tempoet i pasningsspillet på Britannia er ingen krise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...