Gå til innhold

Trenger skjermkort tips | Nvidia | Prisklasse: max. 2000 kr | Gaming


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å bytte ut mine to kjære Nvidia GeForce 250GTS. Jeg er ikke helt sikker på om hvilket skjermkort jeg skal erstatte det med, så tenkte jeg kunne spørre dere her på forumet om noen tips.

 

Er gamer, og svært aktiv Photoshop bruker. Trenger ikke high-end kort, f.eks. må ikke klare BF3 på maks settings.

  • Maks 2000 kr.
  • Nvidia kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har desverre ingen erfaring med SLI/Crossfire, så kan ikke uttale meg om det. Men tror ikke SLI er en dum idé for gamere. Selv, foretrekker jeg kun ett, veldig godt skjermkort, men å kjøre 2 litt billigere kan jo også funke vel så bra for spill som støtter det (tror nok de fleste nye spill gjør det).

 

Jeg liker å bruke http://www.videocardbenchmark.net når jeg skikker etter nytt skjermkort.

Du klikker deg inn på "High End Video Card Chart" så ser du de som har høyest benchmarking. Ser at GTX 560 Ti har 2,991 og GTX 550 Ti har 1,884. Så hvis du har to av dem, får du da 3,768? Vet ikke om det er slik det fungerer med SLI, så jeg tror jeg stopper her. :p

Endret av Zteiltez
Lenke til kommentar

SLI/CFX med to svakere kort er ikke å anbefale. Som en oppgradering til et eksisterende kort kan det være en kjærkommen ytelsesboost, men kjøper man nytt er ett kraftig kort veien å gå. På den måten muliggjør man oppgradering til SLI/CFX på et senere tidspunkt når det blir behov for det.

 

To kort betyr svært sjeldent en fordobling i ytelse. Vanligvis ligger det på 50%+, avhengig av spillet.

 

GTX560ti er et godt kort, men det begynner å bli gammelt. Jeg ville heller valgt det nyere AMD HD7850 som er hakket kraftigere, har lavere strømforbruk og støynivå. For 2000kr får man tilogmed enkelte utgaver av HD7870 som vel er 10-15% kraftigere enn 7850.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har desverre ingen erfaring med SLI/Crossfire, så kan ikke uttale meg om det. Men tror ikke SLI er en dum idé for gamere. Selv, foretrekker jeg kun ett, veldig godt skjermkort, men å kjøre 2 litt billigere kan jo også funke vel så bra for spill som støtter det (tror nok de fleste nye spill gjør det).

 

Jeg liker å bruke http://www.videocardbenchmark.net når jeg skikker etter nytt skjermkort.

Du klikker deg inn på "High End Video Card Chart" så ser du de som har høyest benchmarking. Ser at GTX 560 Ti har 2,991 og GTX 550 Ti har 1,884. Så hvis du har to av dem, får du da 3,768? Vet ikke om det er slik det fungerer med SLI, så jeg tror jeg stopper her. :p

Microstutter

Langt flere driverproblemer

Varme

Oppgraderingsmuligheter

 

SLI er en teknologi med mange problemer, å gå for SLI når du kunne gått for et sterkere enkeltkort er dumt.

Ja, det virket veldig låvende.

Satt nylig å så på noe i en lavere prisklasse, Gigabyte GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX. Kunne 2 av disse i SLI vært et godt alternativ til den du (Zteiltez) anbefalte?

Nei, det beste hadde vært å strekke budsjettet litt og gå for et 660 Ti om du ha Nvidia. Nvidia har ingen skjermkort mellom 500 og 2000 kr å anbefale i dag når AMD har alternativer som er bedre på ytelse, strømforbruk og pris. GTX 550 Ti er rundt 35% kraftigere enn GTS 250 mens 560 Ti er rett over 110% kraftigere.

Lenke til kommentar

Da må jeg bare si takk til dere alle. Jeg sjekka videocardbenchmark.net, leste tipsene deres, å bestemte meg til slutt får 660TI. Noen AMD kort kunne vært et bedre valg, siden de ofte gjør det bedre i spill enn det de viser på benchmarks, men pga. lite erfaring (egentlig null peiling) og så trofast som jeg er mot Nvidia, vurderte jeg ikke AMD kortene.

 

Håper 660TI kortet blir å vare like lenge som 250'ene.

Fint forum dette, blir å bruke det igjen, hvis jeg trenger hjelp. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...