Gå til innhold

Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD


wholmen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med å få S/PDIF'en til å fungere. Jeg har prøvd å koble til et Tritton AX Pro med optisk kabel, men det fungerer ikke. Jeg har prøvd å bruke en adapter som fulgte med mitt Asus Xonar Phoebus, som er fra en 3,5 mm lignende kobling til S/PDIF, men det kommer ikke lys ut av adapteren og/eller kabelen, så lurer da på hva som må gjøres. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn! Jeg skulle inn og bestille meg W370E med i7 nå, men ser at de har tatt den ut av sortimentet...

 

Maskinen var egentlig helt perfekt for meg, men jeg har ikke lyst til å nedgradere til i5. Noen som har tips til alternativer? Helst under 10.000kr, og det er i utgangspunktet litt i overkant også :p

 

Edit: skrivefeil

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Damn! Jeg skulle inn og bestille meg W370E med i7 nå, men ser at de har tatt den ut av sortimentet...

 

Maskinen var egentlig helt perfekt for meg, men jeg har ikke lyst til å nedgradere til i5. Noen som har tips til alternativer? Helst under 10.000kr, og det er i utgangspunktet litt i overkant også :p

 

 

La merke til akkurat det samme, da jeg har sittet lenge på gjerdet mellom den og Asus nevnt nedenfor:

 

CDON selger også Clevo under merket Thor. http://cdon.no/elekt...x_660m-22383646 er vel rimelig lik den du ville ha.

 

Ellers ville jeg seriøst heller vurdert en Asus G75VX T4106H ..Ligger rett i overkant av 10 lapper, men her får du en veldig god maskin.

 

Update: Virker som disse faktisk er utfaset, men iflg. Multicom kommer de med nye modeller snart....så det kan lønne seg å vente litt ....:D

.

Endret av boosting
Lenke til kommentar

Okay!

 

Vil de nye maskinene ligge ca. Likt prismessig eller må jeg ut med betydelig mer for å få omtrent den samme maskinen?

 

Jeg skjønner at det bare er gjetninger, men det kan godt hende at jeg går for asus i stedet hvis jeg må vente :p

Lenke til kommentar

Okay!

 

Vil de nye maskinene ligge ca. Likt prismessig eller må jeg ut med betydelig mer for å få omtrent den samme maskinen?

 

Jeg skjønner at det bare er gjetninger, men det kan godt hende at jeg går for asus i stedet hvis jeg må vente :p

 

Det korte og vage svaret er vel: du får som regel det du betaler for (med mindre du kjøper Apple produkter.. lol)

Lenke til kommentar

 

 

Det korte og vage svaret er vel: du får som regel det du betaler for (med mindre du kjøper Apple produkter.. lol)

True story!

 

Jeg tror jeg ender på maskinen fra cdon. 8500 var ganske nøyaktig det jeg forventet å skulle bruke på maskinen, så selv om jeg i utgangspunktet har en windows lisens så kan jeg vel leve med å betale for en også :) Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Jeg har selv W350E med i5 prossesor og er kjempe fornøyd med den. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd quad core enda, men i5-3210m scorer greit på ytelse til å være mobile dual core prosessor. Eneste jeg angrer litt på ved kjøpet mitt er at jeg ikke kjøpte W370E så jeg hadde fått større skjerm.

 

Her er det flere omtaler om i5-3210m og de fleste er veldig fornøyd: http://processors.fi.../Intel-i5-3210M

 

Uansett jeg ville ikke kjøpt noe særlig dyrere laptop enn denne hvis du skal ha GTX 660M: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-Bluetoothe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10619642

 

GTX 660M er ikke framtiden for gaming for å si det sånn, men holder bra per i dag.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Jeg har selv W350E med i5 prossesor og er kjempe fornøyd med den. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd quad core enda, men i5-3210m scorer greit på ytelse til å være mobile dual core prosessor. Eneste jeg angrer litt på ved kjøpet mitt er at jeg ikke kjøpte W370E så jeg hadde fått større skjerm.

 

Her er det flere omtaler om i5-3210m og de fleste er veldig fornøyd: http://processors.fi.../Intel-i5-3210M

 

Uansett jeg ville ikke kjøpt noe særlig dyrere laptop enn denne hvis du skal ha GTX 660M: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-Bluetoothe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10619642

 

GTX 660M er ikke framtiden for gaming for å si det sånn, men holder bra per i dag.

 

Hmm.. ja. Kanskje i5 kan være et alternativ?

 

Jeg skal i utgangspunktet bruke maskinen til ganske tung videoredigering (les: tre spors multiclip i HD) så skjermkort og spill er ikke SÅ viktig for meg. Det som er viktigst er rask prosessering og muligheten til ganske mye ram.

 

Vurderte også Acer Aspire V3-571G, men jeg fikk ikke helt "feelingen" av den da jeg testet den på elkjøp i stad...

 

Fikk også sett litt på størrelser og jeg synes 17" ble litt stort. Tror at jeg har for høye krav i forhold til hvor mye penger jeg vil bruke. Får vel bruke litt mer penger og kjøpe meg Kunshan P150E... Har sendt en mail til multicom for å spørre om jeg kan bytte disken med en ssd mot et tillegg. Trenger ikke 750GB, men hadde vært greit å ha en rask disk :-)

 

 

Nå skal jeg slutte å kapre tråden. Får heller lage min egen om jeg trenger mer info :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Avast! ba meg pent om å starte min w370 på nytt i dag. Den startet aldri på nytt... Den slo seg helt av, og når jeg forsøker å skru den på kommer den hjerteskjærende lyden av en harddisk som kutter nærmest umiddelbart etter at jeg trykker på "power" knappen. Ingen aktivitet på monitor. What has this? [i5, 750gb, 8GB RAM]

Endret av Syke_P
Lenke til kommentar

ASUS sin G-serie ser jo veldig fine ut med tanke på støy, men de er i litt høyere prisklasse en jeg hadde tenkt meg. Er det noen som har maskinen som kan si hvordan den oppfører seg? Jeg kan takle litt bråking når jeg spiller, men jeg jobber også på PCn, med tunge programmer, og da blir støyet slitsomt i lengden...

Lenke til kommentar

Dinside testet den nye 15" modellen. Når det gjelder støy, så er vel det korte svaret, de bråker mye (ved last). http://www.dinside.no/917592/multicom-xishan-w350s

 

"Støy er definitivt ikke noe tema så lenge maskinen ikke kjører tunge programmer og spill, men når belastningen blir stor blir også viften meget hørbar. Ikke bare hørbar, men også merkbar i form av vibrasjon i kabinettet. Det merkes spesielt godt dersom du lar venstre håndbak hvile ved siden av pekeplaten."

 

Vibrasjon i kabinettet.......nei takk.

 

Ellers så har også ASUS sluppet den oppdaterte ROG serien, nå G750, så skal du ha en stille maskin så er nok det et meget bedre valg, men også en del høyere i pris (12 lapper+). Skal en først ut med så mye, så vill antakelig en Kunshan P177S ferdigmodell være noe å vurdere også. http://goo.gl/yPtI8

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Fannt ut av det selv! Måtte disable UEFI boot for å få opp den sedvanlige lista over boot-options.'

 

Men nå har jeg et annet problem. Det trådløse nettverks"kortet" er et Intel Centrino Advanced-N 6235. Ikke faen om jeg finner Windows 7 drivere til dette! Er man nødt til å bruke Windows 8 på denne Pcen?:S

Lenke til kommentar

Fannt ut av det selv! Måtte disable UEFI boot for å få opp den sedvanlige lista over boot-options.'

 

Men nå har jeg et annet problem. Det trådløse nettverks"kortet" er et Intel Centrino Advanced-N 6235. Ikke faen om jeg finner Windows 7 drivere til dette! Er man nødt til å bruke Windows 8 på denne Pcen?:S

 

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=3502&DwnldID=22784&ProductFamily=Wireless+Networking&ProductLine=Intel%C2%AE+Wi-Fi+Products&ProductProduct=Intel%C2%AE+Centrino%C2%AE+Advanced-N+6235&DownloadType=Software+Applications&OSFullname=Windows+7++*&lang=eng

 

Hva med å sjekke hos intel? ;)

Har selv dette kortet i min dell maskin som ble levert med win 7, så det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...