Gå til innhold

Galaxy S III får Jelly Bean neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.

 

Du sier det som om det er Samsung som er ansvarlige for oppdateringene til Nexus, og ikke Google?

Og du svarer som om at du har satt deg inn i saken.

Min Samsung galaxy nexus har 4.1.1 men det er ikke på grunn av Samsung.

Lenke til kommentar

Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.

 

avhenger helt hvor man har kjøpt den. en jeg kjenner har to galaxy nexus. Den ene har 4.1.1, og den andre har fortsatt 4.0.4. forskjellen? den med JB ble kjøpt på Gardermoen. Den med ICS ble kjøpt i telenorbutikk.

 

Idiotisk at de klarer å fragmentere den såkalte rene google-telefonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.

 

avhenger helt hvor man har kjøpt den. en jeg kjenner har to galaxy nexus. Den ene har 4.1.1, og den andre har fortsatt 4.0.4. forskjellen? den med JB ble kjøpt på Gardermoen. Den med ICS ble kjøpt i telenorbutikk.

 

Idiotisk at de klarer å fragmentere den såkalte rene google-telefonen.

Hvis jeg ikke har missforstått det her, så er vel det opp til Telenor å godkjenne oppdatering av opperatørlåst telefon.

En av ulempene ved å velge "låst" telefon. :p

Lenke til kommentar

min galaxy nexus er direkte inn fra Samsung Norge, som en premie. Måtte flashe googles rom. Poenget er uansett at mobilen er helt like, men allikevel klarer man å drite seg ut. Og Samsung sier offisielt at de kvalitetssikrer rommen. Tull.

 

Edit:kjøpte min brukt. Forrige eier vant den. Telefonen var ikke operatørlåst og brevet/garantien sa ingenting om at den var låst. Selvfølgelig mulig. Men det skal uansett være unødvendig.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.
Fåååå den Nåååååå!!!! Neida, men sysn nå OTA updaten skulle vært her til nå, skulle ikke måtte flashe og rote for å få den.

 

Du er begrepsforvirret. Når du OTA-updater, så flasher du mobilen din...

 

Du trenger heller ikke å roote for å flashe en nexus.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.

 

Du sier det som om det er Samsung som er ansvarlige for oppdateringene til Nexus, og ikke Google?

Og du svarer som om at du har satt deg inn i saken.

Min Samsung galaxy nexus har 4.1.1 men det er ikke på grunn av Samsung.

 

Nei, men det er allikevel Google som har ansvaret for å få ut Jelly Bean til Galaxy Nexus, og ikke Samsung :-)

Lenke til kommentar

Slapp av Samsung galaxy nexus brukere, dere får oppdateringen en gang dere også. Samsung må bare kvalitetssikre den først.

 

Du sier det som om det er Samsung som er ansvarlige for oppdateringene til Nexus, og ikke Google?

Og du svarer som om at du har satt deg inn i saken.

Min Samsung galaxy nexus har 4.1.1 men det er ikke på grunn av Samsung.

 

Nei, men det er allikevel Google som har ansvaret for å få ut Jelly Bean til Galaxy Nexus, og ikke Samsung :-)

Google har gjort de de kan, at Samsung nekter å kjøre ut oppdateringen er ikke deres skyld. Samsung selv svarer jo kundene sine store de driver å kvalitetssikrer rommen. Tøv.
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med TouchWiz slik det er på GS3. det er MYE bedre enn slik det var på S2. Selv foretrekker jeg noe helt annet en stock android da dette ihvertfall ikke gir meg noen valgmuligheter. Skal bli bra med JellyBean på S3'en min. Får bare håpe kildene til androidcentral faktisk stemmer.

 

Det mest tøysete på S3 er at Samsung har byttet ut stock apps som f.eks. Calendar med S Planner. Det er en forbanna uting at de gjør sånt.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med TouchWiz slik det er på GS3. det er MYE bedre enn slik det var på S2. Selv foretrekker jeg noe helt annet en stock android da dette ihvertfall ikke gir meg noen valgmuligheter. Skal bli bra med JellyBean på S3'en min. Får bare håpe kildene til androidcentral faktisk stemmer.

 

Det mest tøysete på S3 er at Samsung har byttet ut stock apps som f.eks. Calendar med S Planner. Det er en forbanna uting at de gjør sånt.

 

mm, DU kan legge inn vanlig JB Calander da.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.concentriclivers.calendar&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5jb25jZW50cmljbGl2ZXJzLmNhbGVuZGFyIl0.

 

Det har jeg gjort,

Lenke til kommentar

Google har gjort de de kan, at Samsung nekter å kjøre ut oppdateringen er ikke deres skyld. Samsung selv svarer jo kundene sine store de driver å kvalitetssikrer rommen. Tøv.

This.

 

 

Folk kjøper jo nye mobiler bare fordi en ny versjon av android er ute på de. Er jo mulig å f.eks bruke custom rom.

 

For ikke å snakke om de som ikke vet man kan oppdatere telefonen. Så de bare kjøper seg ny.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Det mest tøysete på S3 er at Samsung har byttet ut stock apps som f.eks. Calendar med S Planner. Det er en forbanna uting at de gjør sånt.

 

mm, DU kan legge inn vanlig JB Calander da.

https://play.google....mNhbGVuZGFyIl0.

 

Det har jeg gjort,

 

Ja, heldigvis kan man dra disse appene ut av AOSP og bygge de selv, men det er uansett fjollete at Samsung bytter ut apps på denne måten.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte min S3 hjå telenor, med abbonemang. Må eg tenkje på noko spesielt når eg skal finne Kernel og ROM? Eller kan eg berre gå for "I9300"?

 

Gå for I9300, som er den Internasjonale versjonen. Det er den som blir brukt av Telenor, så alt her vil funke med mobilen din: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1563

FoxHound Rom med Siyah kernel er virkelig å anbefale :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med TouchWiz slik det er på GS3. det er MYE bedre enn slik det var på S2. Selv foretrekker jeg noe helt annet en stock android da dette ihvertfall ikke gir meg noen valgmuligheter. Skal bli bra med JellyBean på S3'en min. Får bare håpe kildene til androidcentral faktisk stemmer.

 

Det mest tøysete på S3 er at Samsung har byttet ut stock apps som f.eks. Calendar med S Planner. Det er en forbanna uting at de gjør sånt.

 

mm, DU kan legge inn vanlig JB Calander da.

https://play.google....mNhbGVuZGFyIl0.

 

Det har jeg gjort,

aCalendar er også et veldig godt alternativ. IMO mye bedre enn stock Android.

Lenke til kommentar

Google har gjort de de kan, at Samsung nekter å kjøre ut oppdateringen er ikke deres skyld. Samsung selv svarer jo kundene sine store de driver å kvalitetssikrer rommen. Tøv.

This.

 

 

Folk kjøper jo nye mobiler bare fordi en ny versjon av android er ute på de. Er jo mulig å f.eks bruke custom rom.

 

For ikke å snakke om de som ikke vet man kan oppdatere telefonen. Så de bare kjøper seg ny.

 

Her tror jeg du bommer veldig.

 

Jeg tror det er en ekstremt liten andel av dem som både er svært opptatt av å ha den aller nyeste versjonen av Android, óg ikke vet at det går an å skaffe seg å bruke custom ROM.

At mange bytter mobiler ofte, går nok mer på hardware, eller at de rett og slett bare "har lyst på noe nytt".

For eksempel er det nok ekstremt få som går ifra Galaxy S2 til S3, fordi S3 har 4.0, eller får 4.1 tidligere.

 

Samme gjelder de som ikke vet man kan oppdatere telefonen. At det er mange av disse er det ikke noen tvil om, jeg vil påstå at de fleste ikke bryr seg om dette. Det jeg derimot tviler på, er at det er spesielt mange av disse som kjøper ny mobil på grunn av at den nye mobilen har en nyere versjon av Android. Det er som sagt andre grunner til det. Det at det tilfeldigvis er ny versjon av Android er det ikke en gang sikkert at de vet, eller legger merke til i det hele tatt.

 

Nei, de som bryr seg om å ha den aller nyeste Android, kjøper sannsynligvis ikke ny mobil med det første. De som virkelig bryr seg, klarer ikke å få med seg Jelly Bean lansering, men IKKE at det er mulig å legge inn custom ROM, eller at mobilen din sannsynligvis vil få oppdateringer (Med mindre du har kjøpt en LG, da :-P).

 

Jeg skjønner ikke en gang hvordan noen kan klare å havne i midten der. Ikke fordi det ikke finnes gråsoner av hvor interessert man er, men fordi for eksempel hvis du KUN leser den ene artikkelen som skriver om det nye, og du får ekstremt lyst på denne oppdateringen, så sjekker du IKKE om det er mulig å få det på den mobilen du har.

 

Dersom du ikke leser kommentarfeltene, må du finne det ut på en annen måte, og det er sannsynligvis å søke. Da er det ikke mulig å ikke finne det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...