Gå til innhold

Spørsmål om oppgradering


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pcen og har satt sammen en liste med de delene jeg vil beholde og de jeg vil oppgradere. har link til komplett på de delene jeg vil beholde.

 

Vil holde meg innenfor 7000kr.

 

Specs:

 

GPU: http://www.komplett....aspx?sku=660800

SSD: http://www.komplett....aspx?sku=657311

Ram: http://www.komplett....aspx?sku=618012

Prosessor: AMD Phenom x4 955BE (skal oppgraderes)

Hovedkort: Gigabyte GA-870A-UD3 Socket-AM3 (skal oppgraderes)

PSU: Silver Power SP-SS620M 620W PSU (skal oppgraderes)

 

 

Pcen skal hovedsaklig brukes til gaming og OC :)

Hvis noen har et godt forslag til kjøling hadde det også vært flott.

Endret av Clawster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vil oppgradere CPU, HK, og PSU?

 

Føler du at dagens maskinvare holder deg tilbake? Overklokker du i så fall prosessoren i dag?

 

De beste komponentene i dagens marked etter min mening er:

 

Intel i5-3570K

Asus P8Z77-V Pro (lillebroren P8Z77-V er også et alternativ)

Corsair AX 750W

 

For kjøling er jo Noctua NH-D14 en meget god kjøler, men kan komme i konflikt med minnebrikkene dine. Det bør la seg gjøre om du setter de i det andre sporparet, men det har jeg ingen personlig erfaring med og kan dermed ikke garantere.

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, føler at prosessoren hovedsaklig holder ytelsen tilbake og nei, den er ikke OC pga jeg bruker stock kjøler :)

Men holder det med den PSU'en der hvis jeg skal kjøre X-fire i fremtiden? Og er det noen stor forskjell på i7 3770k og i5 3570k når det kommer til ytelse i spill?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg å starte med en ny kjøler. Overklokk, også ser du om du fremdeles føler det samme. 955BE er ikke flunka ny lengre, men den overklokker godt mener jeg å huske.

 

Ja, selv 2x GTX 670 og overklokket prosessor vil ikke kreve mer enn 550W.

 

Nei, i7 gir deg bedre ytelse i programmer som bruker flere tråder effektivt, men i spill er det mer eller mindre ingen forskjell.

 

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Hvis overklokking er viktig bør du kanskje vurdere 2500k. Klokker litt bedre en 3570k.

 

Vil ikke si at den overklokker bedre, men det er med ivy at når du overklokker dem så når du et punkt der prosessortemperaturene bare skyter opp i været. Det jeg har sett er at dette skjer oftest med en spenning på1,34v og oppover. Og nei det har ingenting å si hvilken klokkefrekvens du kjører på, bare spenningen.

Lenke til kommentar

Men man kan vel være uheldig med prosessorchipsen, at man må ha 1.3 volt for å klare over 4.6 Ghz på ivybride, kan godt tenkes det finnes måter å løse det på f.eks bytte kjølepasta eller noe slik, men jeg ville nok satse på sandybrigde i så fall.

 

ivybridge_thermalpaste.jpg

Vet ikke hvor enkelt det er å ta av denne, men godt mulig den er kun limt fast. Men man mister nok garantien hvis man gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...