Gå til innhold

Test: Sony Xperia Acro S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xperia S kostet rundt 3800 kr da den kom i butikkhyllene.. Acro S koster 4020 kr og her får du litt alt som Xperia S har + litt bedre byggekvalitet, vanntette mobil, plass til minnekort, dokkstajson.. Dyr? Nei..

 

Denne telefonen kommer til å floppe hvis de ikke senker prisen, i morgen har expert f.eks et tilbud på Samsung S3 til 4299 eller noe sånt, og en acro S koster rundt 4000, hvem velger en to kjerne prossor fremfor 4? de fleste vil ha de råeste, greit at den tåler litt mer men hvem bryr seg?, kunne tenkt den selv men prisen burde vært 3000 og den hadde blitt en suksess. Nå blir det en flopp....

Lenke til kommentar

Er skjermen ripefri?Eller er den like "ripefri" som xperia Arc?

 

Glasset på Xperia Arc er ripefritt, men de fleste Xperia-telefonene blir levert fra fabrikk med en tykk plastfilm pålimt glasset. Denne plastfilmen får fort riper, men tar man en kniv eller nål under kanten på filmen kan man trekke den av og stå igjen med en ren glassflate. Når man vet hva man skal se etter er det mulig å se kanten på filmen som er skåret til slik at den passer perfekt på glasset, og sammenligner man med en annen telefon kjenner man at "glasset" på Arc ikke er så kaldt som ubeskyttet glass.

 

Jeg overrasket en kollega på jobb ved å trylle vekk alle ripene på mobilskjermen hans :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på en s3, men gidder ikke å kjøpe en så dyr telefon som jeg må være redd for, når man kan få en som tåler litt.. Men enig i at den kunne vært litt billigere, link til tilbudet på Expert?

 

Hei

 

Tilbudet på expert var visst 4399. kjøpe en veske og en kanskje noe gummi beskyttelse, så tåler den mye. Og tar jeg ikke feil så har vel S3 ripfrittglass.

Lenke til kommentar

En veldig bra telefon, og med bedre skjerm enn de som har xOLED-teknologi, varslingslys og vanntett utførelse burde den få mange brukere.

 

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dere ikke fremhever den store fordelen ved varslingslys ("Notification Light"). Med den lille dioden vil du med et blikk kunne se om noen har forsøkt å ringe eller sendt en melding, uten at du behøver å ta opp telefonen og gå inn på den. LED-dioden fortsetter å lyse helt til du åpner telefonen. Dette er et mye bedre system enn de telefonene hvor du må "vekke" telefonen for å sjekke om noen har forsøkt å få tak i deg. Har telefonen varslingslys ser du det med en gang, dette er helt uvurderlig. Bare prøv så skal du se hvor nyttig denne funksjonen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en HTC Desire for øyeblikket som jeg har tatt sikkerhetskopier av kontakter, kalender og annet via HTC sitt backup program.

 

Hvordan er mulighetene for enkelt å kopiere inn denne "sikkerhetskopierte" informasjonene til denne telefonen om man kjøper denne?

De er jo begge basert på Android system.

Lenke til kommentar

Jeg har en HTC Desire for øyeblikket som jeg har tatt sikkerhetskopier av kontakter, kalender og annet via HTC sitt backup program.

 

Hvordan er mulighetene for enkelt å kopiere inn denne "sikkerhetskopierte" informasjonene til denne telefonen om man kjøper denne?

De er jo begge basert på Android system.

 

Ingen anelse da jeg ikke kjenner HTC sine backup program, men det kan kanskje installeres på andre fabrikanter også?

Hvis du bruker Google sin server for backup slipper du å gjøre noe annet enn å logge deg på den nye Android-telefonen for å kontakter og kalender overført, men SMS må du ta egen backup på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Xperia S kostet rundt 3800 kr da den kom i butikkhyllene.. Acro S koster 4020 kr og her får du litt alt som Xperia S har + litt bedre byggekvalitet, vanntette mobil, plass til minnekort, dokkstajson.. Dyr? Nei..
Denne telefonen kommer til å floppe hvis de ikke senker prisen, i morgen har expert f.eks et tilbud på Samsung S3 til 4299 eller noe sånt, og en acro S koster rundt 4000, hvem velger en to kjerne prossor fremfor 4? de fleste vil ha de råeste, greit at den tåler litt mer men hvem bryr seg?, kunne tenkt den selv men prisen burde vært 3000 og den hadde blitt en suksess. Nå blir det en flopp....

 

Denne tåler vel veldig mye mer enn konkurrentene, og hvem bryr seg om hvor mange prosessorer den har så lenge brukeropplevelsen er god?

Lenke til kommentar

Har eid denne telefonen nå i tre uker. Helt konge. Jeg må ikke ha størst mulig skjerm og fire kjærners prosessor. Skjermen er krystallklar og alle apps og funksjoner påner mer enn raskt nok. Kamerate er suverent. Kjøpte denne da jeg har hatt noen uhell med de tre siste telefonene. Denne er sikkert ikke helt støtsikker, men sannsynligvis mer støtsikker enn de fleste andre og så er den vanntett. Har utstyrt telefonen med Flexiskin og LCD-film i fra Teleboden og regner nå med å ha telefonen LEENGE. Dette er den første "kondomen" jeg har kjøpt som har skikkelig ruglet grep. Derfor glipper den ikke så lett ut av hånda som det andre gjør.

En annen ting som også påpekse her er den grønne dioden som varsler selv på stille modus om noe har skjedd på telefonen.

Jeg har hatt mange gode telefoner i fra Nokia og HTC. Problemet har vært at de fysisk går i filler. Nå håper jeg den tiden er forbi. Holder denne i to år er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg prøvde denne mobilen på Elkjøp for å se om det er en mobil jeg vil bruke penger på. Alt ved mobilen er perfekt i min øyne, bortsett fra én ting. Jeg måtte holde inne A for å få Å og Æ, og holde inne O for å få Ø. Dette blir fort irriterende om man må skrive en melding veldig fort. Går det an å endre tastaturet så det viser æøå?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

er litt misfornøyd med den og likevel fornøyd. kameraet er bra når det gjelder utsikt, men skal du ta bilde av en viss ting eller noe lingende så "suger" den. jeg får bare uklare bilder. jeg prøver nå å ta bilde av en stol som jeg vurederer å selge, men nei. det ville ikke telefonen min. så jeg spurte min pappa om å ta bilde med sin sIII. de bildene ble supre. eller så bruker telefonen et halvt batteri på en dag. men det er ikke så ille :) fornøgd av og til, misfornøgd av og til. vil ikke anbefale!!!

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...