Gå til innhold

Bygge Pc med vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei skal bygge en pc for første gang (oppsett under), og snuser litt rundt på vannkjøling, er dette veldig bra i forhold til prisen, og noe jeg kan klare som førstegangsbygger? I isåfall hva må jeg ha, og er det noe spesielt å tenke på når jeg setter det sammen, temperatur har ikke så mye å si for meg siden jeg ikke overklokker, men kunne gjerne tenke med en veldig stille pc, tar imot alle tips med takk. :)

BXs68.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://techbay.no/product.html/techbay-supersilent-vannkjolingsett-2x120-30?category_id=84 Kan kanskje være noe? Bestill en rimelig viftestyring i tillegg, så får du det så stille som helst når du ønsker det.

 

Personlig ville jeg kjøpt et fulltower kabinett til bygging av vannkjøling. Bygget vannkjøling på mitt forrige miditower og jeg fikk ikke plass til radiatorene innvendig, så det måtte bygges utenpå kabinettet. Det var ikke noe spesielt praktisk...

 

Kan vel ikke si mer på bestillingen din enn at det var en vanvittig dyr skjerm.. Mulig det hadde vært litt mer fremtidsrettet med et bluray ROM? Går ut fra at det er en gaming rigg dette her?

Lenke til kommentar

Du trenger absolutt på ingen som helst måte vannkjøling hvis du ikke skal overklokke. Hvis du allikevel skal skaffe deg vannkjøling, så bør du gå for fulltower kabinett. Hvis vannkjølingen er mer for å stolt kunne si at du har vannkjøling i PC-en, så er det greit å gå for en pre-filled vannkjøling med tanke på at du er førstegangsbygger. Corsair sin Hydro serie er fin. Ser ut til at du har plass til en H100 på toppen. Koster rundt 800-1000kr, og er ferdigfylt med væske, så den er enkel å montere.

 

Det er ikke et veldig bråkete kabinett du har, men hvis du vil, så kan du kjøpe en billig viftestyring for å kunne regulere farten på viftene.

 

 

 

Kan vel ikke si mer på bestillingen din enn at det var en vanvittig dyr skjerm.. Mulig det hadde vært litt mer fremtidsrettet med et bluray ROM? Går ut fra at det er en gaming rigg dette her?

 

Stusset litt på det selv, men så la jeg merke til at det var 3 skjermer, og at prisen for én bare er 1700 ;)

 

EDIT: XL2420T er forresten en bedre gaming-skjerm hvis du har råd til 3 slike.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Du trenger absolutt på ingen som helst måte vannkjøling hvis du ikke skal overklokke. Hvis du allikevel skal skaffe deg vannkjøling, så bør du gå for fulltower kabinett. Hvis vannkjølingen er mer for å stolt kunne si at du har vannkjøling i PC-en, så er det greit å gå for en pre-filled vannkjøling med tanke på at du er førstegangsbygger. Corsair sin Hydro serie er fin. Ser ut til at du har plass til en H100 på toppen. Koster rundt 800-1000kr, og er ferdigfylt med væske, så den er enkel å montere.

 

Det er ikke et veldig bråkete kabinett du har, men hvis du vil, så kan du kjøpe en billig viftestyring for å kunne regulere farten på viftene.

 

 

 

Kan vel ikke si mer på bestillingen din enn at det var en vanvittig dyr skjerm.. Mulig det hadde vært litt mer fremtidsrettet med et bluray ROM? Går ut fra at det er en gaming rigg dette her?

 

Stusset litt på det selv, men så la jeg merke til at det var 3 skjermer, og at prisen for én bare er 1700 ;)

 

EDIT: XL2420T er forresten en bedre gaming-skjerm hvis du har råd til 3 slike.

Hm, tenkte på bluray spiller, og kan hende jeg tar det (skal ikke bygge før i september), men bare satt opp dvd foreløpig, når det gleder overklokking er det noe jeg kunne tenke meg å prøve på senere, så vil ha pc'n klar til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...