Gå til innhold

Derfor raidet de Kim Dotcoms hjem


Anbefalte innlegg

Har da lastet ned piratkopiert materiale på megaupload flere ganger...

 

På samme måte som du sikkert har hørt sanger lagt ut av brukere på youtube, dette er også "pirat-materiale".

Megaupload hadde en tjenste hvor du kunne rapportere materiale som var i strid med opphavsrett og dette ble systematisk fjernet. Alle de store plate/filmselskapene hadde også direkte tilgang til å kunne slette innhold fra Megaupload-servere. DIREKTE TILGANG til å slette materiale lastet opp av brukere, det tror jeg ikke engang youtube har.

 

Dette er hvertfall hva Kim har forklart i retten og media, og jeg regner med det er sant da ingen av plateselskapene har gått ut å nektet for dette.

 

MAFIAAen misbrukte sine retter også, for eksempel om en film inneholdt box i tittelen, så gikk de inn med å søke på box for å så flagge alle filer med box i navnet som piratmateriale.

Det som var lukrativt for dem var at de også fikk en reklamead med reklame for denne filmen på disse filene, så her var det penger å tjene.

Disse gutta her må du ikke gi en finger en gang, for de tar hele hånda og misbruker makta de får HVER gang, samme har skjedd før i historien også, egentlig burde hver klage fra disse medføre INNSKRENKING enn utviding av deres krav og rettigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike "dommedagsknapper" er vel til en viss grad et reellt problem; Som nevnt i tidligere kommentarer her så er det ikke noe vanskelig å lage seg fjernslettingsløsninger, og om man går virkelig inn for det kan man også lage dem på en slik måte at kutting av internett ikke utgjør noe problem (diverse telefonnett, satelitt osv.).

 

Det utgjør jo ett problem at andre har serveren. Om man antar en viss kompetanse, så kan jo de raskt finne ut av diverse trådløse enheter.

 

AtW

 

Absolutt, og nettopp derfor var neste avsnitt i posten min:

Alle slike løsninger er imidlertid uviktig om man allerede har tatt kontroll over de aktuelle serverrommene. Det som da er igjen er eventuell informasjon lagret lokalt og eventuelle servere de ikke vet om.

 

 

 

og om man går virkelig inn for det kan man også lage dem på en slik måte at kutting av internett ikke utgjør noe problem (diverse telefonnett, satelitt osv.).

...

Men det er også trivielt å forhindre dette. Jamming er et gammelt triks i jungelboka...

 

Godt poeng.

De kunne med andre ord bare ha tatt seg udramatisk innen rekkevidde av huset med en jammer, for så å gjøre en pågripelse i likhet med det jeg beskrev:

Noe som ville virket som en mer logisk plan er metoden som er beskrevet i boka "Kingpin"...

Lenke til kommentar

Har da lastet ned piratkopiert materiale på megaupload flere ganger...

 

På samme måte som du sikkert har hørt sanger lagt ut av brukere på youtube, dette er også "pirat-materiale".

Megaupload hadde en tjenste hvor du kunne rapportere materiale som var i strid med opphavsrett og dette ble systematisk fjernet. Alle de store plate/filmselskapene hadde også direkte tilgang til å kunne slette innhold fra Megaupload-servere. DIREKTE TILGANG til å slette materiale lastet opp av brukere, det tror jeg ikke engang youtube har.

 

Dette er hvertfall hva Kim har forklart i retten og media, og jeg regner med det er sant da ingen av plateselskapene har gått ut å nektet for dette.

 

MAFIAAen misbrukte sine retter også, for eksempel om en film inneholdt box i tittelen, så gikk de inn med å søke på box for å så flagge alle filer med box i navnet som piratmateriale.

Det som var lukrativt for dem var at de også fikk en reklamead med reklame for denne filmen på disse filene, så her var det penger å tjene.

Disse gutta her må du ikke gi en finger en gang, for de tar hele hånda og misbruker makta de får HVER gang, samme har skjedd før i historien også, egentlig burde hver klage fra disse medføre INNSKRENKING enn utviding av deres krav og rettigheter.

Jup, selvsagt ville de misbruke det så du kan aldri gi dem direkte adgang.

Slik jeg forstår det fjernet megaupload den aktuelle linken men ikke selve fila og dette var deler av anklagen. Dette kunne sikkert advokater jobbet lenge med.

 

Tror mye av dotcom's problem var at han var for berømt og selvsikker, virket også temmelig blærete nyrik. Samtidig som han ikke var stor nok til å ha tyngde. Google og MS kan trygt lansere en lignede tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...