Gå til innhold

Ytelse Pentium®M vs. Mobil Intel® Pentium®4


BH-Eagle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvilken av disse bør man velge...(hvis man vil ha høyest ytelse for DAK/3D (og kanskje litt spill))

 

"Intel® Pentium® M 1,7 GHz med 1024 kB L2-buffer og 400 MHz-systembuss"

 

...og...

 

"Mobil Intel® Pentium® 4-prosessor-M 2,4 GHz og 512 kB buffer og 400 FSB"

 

Hvilke fordeler og ulemper har de forskjellige?

 

 

-=BH-Eagle=-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som yter mest av de maskinene er Pentium M med 1,7 ghz!

 

Centrino maskinene er de beste maskinene på markedet nå! Det eneste minuset er at de som vanlig da er dyrere da enn alle de andre maskinene!

 

Men haster det ikke så mye for deg, og du har tid til å vente, så kommer prisene til å droppe ned!

 

Jeg selv, skal velge meg en Centrino maskin med 1,7 ghz!

Lenke til kommentar
Er vi 100% sikre på dette? Kan nesten sverge på at jeg har sett noen reviews der de har testa hovedkort med Pentium M- CPU'er (bare for å sjekke hvor høyt de får overklokka systemet totalt.......)...........?

 

 

100%. Pentium M bruker 855 chipset.

 

Forøvring vil en PM 1.6 overgå en P4 2.4 i ytelse.

 

 

[/b]

Lenke til kommentar
Er vi 100% sikre på dette? Kan nesten sverge på at jeg har sett noen reviews der de har testa hovedkort med Pentium M- CPU'er (bare for å sjekke hvor høyt de får overklokka systemet totalt.......)...........?

 

mener å huske noe lignende, dog med mobile athlon... men er ca 0.1% sikker på dette :shrug:

Lenke til kommentar

Fra VR-zone: "Since we've already stated what happens when you put one of the Mobile CPUs into a Desktop Board, you'd have by now no doubt guess that the CPU is pin compatible with the normal P4 Northwood (Socket 478). What is different however is the packaging of the CPUs.

 

 

Same Pin Layout

 

 

 

From the above pictures you can clearly see that they have the same PIN Layout and the only obvious difference is the IHS or Integrated Heat Spreader is missing from the Mobile Variant. In the course of this article, I have used an old Heat spreader from my P4 Willamette.

 

 

 

One other difference of the Mobile CPU to the Desktop Variant is its support for Speed Step. What this all means is that on a notebook, you can choose between Performance (Max Multiplier of your rated Mobile CPU) or Battery life (Defaults to 12x multiplier). With the Desktop Boards that I have tried it defaults to a 12x Multiplier for the Mobile CPUs. I am unable to set it. I have even tried it with the use of the Jumper mode on my Board (Asus P4B533).

"

 

linken til hele artikkelen:

 

http://www.vr-zone.com/guides/Intel/P4M/

Lenke til kommentar

I den artikkelen er det jo snakk om Mobile P4 M da, og IKKE Pentium M!!!!

 

(Nå må folk snart lære forskjellen :grumpy: )

 

Edit:

 

I følge noen nye opplysninger jeg har funnet er "retail" eller "boxed" versjonen av Pentium M utstyrt med 478 pinner (ikke spør hvorfor...) Men ingenting tyder på at CPUen vil fungere i et P4 chipset

 

Fant en fransk artikkel som jeg mistenker omhandlet noe av dette.. men skjønte ikke stort.. Hvis noen er interessert: www.tt-hardware.com/article.php?sid=4783

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...