Gå til innhold

Strekkodeleser for å hente dokumenter


Anbefalte innlegg

Driver med ett prosjekt på jobben hvor vi fornye vakt-telefonene. Blir nok androidtelefoner alle sammen og trenger litt hjelp.

 

Før har vi hatt ett ganske tungvint datasystem når vi skal hente opp dokumentasjon om maskiner og feilmeldinger som innebar mye løping mellom kontoret og maskinen. Alle dokumentene ligger i PDF og tenkte at jeg skulle legge disse over på telefonen. Dette er ikke problemet. Problemet ligger heller i hvordan å hente fram dokumentene på telefonen. Lurer derfor på om det er noen smartinger her inne som vet om en app til android som gjør at jeg kan hente dokumenter basert på en strekkode. Dvs at jeg kan skanne en strekkode som står på en maskin og få opp dokumentet som omhandler denne maskinen.

 

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg alle dokumenter på en intern webserver.

Lag en QR code med URL adresse til PDF dokumentet(for hver enkelt maskin).

Bruk Barcode Reader på telefonen for å lese av koden og åpne dokumentet.

 

:)

 

God ide, det eneste problemet er at det ikke er trådløst nett over alt slik at en løsning med å hente de fra en server vil kanskje bli litt tungvint. Men ellers ett veldig godt forslag. Det er ikke mulig å bruke en lignende metode bare at man i stedet for å hente adressen til dokumentet på en server kan hente dokumentet basert på filplasseringen på telefonen. Lignende det man kan i windows.

Lenke til kommentar

Usikker. Eg vet bare at det er mulig å legge inn URL i QR koder. Om det er støttet med lokale filer er eg usikker på, og enda mer usikker på hvor godt dette fungerer på mobiltelefonene.

 

Et alternativ kan jo være å publisere webserveren, men legge på autentisering. Evnt bruke VPN. Da kan man bruke mobilens datanett til å hente filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...