Gå til innhold

Webdesign firma til grei pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkel hjemmeside. Ingen vannskelig programmering. Dette blir en restaurant hjemmeside. Som de fleste andre restaurant hjemmesider skal den inneholde 5-10 linker. Forside, galleri,

kontakt info og par til kanksje. Det viktige er at den fungere på alle enheter. Web browser som mobile enheter. Altså ingen flash. Ren html/php.

 

Jeg har sett en side som jeg liker, farge valget og designet på den.

http://www.templatemonster.com/facebook-flash-cms-templates/39598.html

 

 

Er det mulig å designet noe som ligner på denne bare uten all flashen?

 

Tenker meg rundt 5000,-

Lenke til kommentar

Hoho. Dagens! Firmaer tar sjeldent blodpris. Timepris eller fastpris er derimot veldig vanlig.

 

Hva du anser som avansert eller tidkrevende er ikke relevant. Det er utviklerene som avgjør hvor lang tid de tror de kommer til å bruke på å lage noe med en gitt funksjonalitet. Er du dårlig på å beskrive funksjonaliteten så må utvikleren ta høyde for dette og estimere mer tidsbruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å skyte inn på generell basis. Design og utvikling av nettsider er ikke noe som er fort gjort og gjøres ved bruke en hemmelig trylleformel, slik jeg ofte har opplevd at mange tror. Skal det gjøres en ordentlig design- og utviklingsprosess så tar det tid, og selv om 5000 høres ut som mye for den betalende part så er faktum for den som utfører jobben at h*n skal betale skatt på denne summen. Regnet om til en fornuftig timelønn så er det dermed ikke mange timene med arbeid som er ligger inne i budsjettet når nettolønnen er klar. Derfor er det i mange tilfeller helt feil å si at firmaer tar blodpris for å lage nettsider, selv om noen er billige og noen er dyre. For alt jeg vet så får du også hva du betaler for.

 

Just my 2 cents ;)

Endret av Alexander Prestmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at du krever at den skal fungere på desktop som på mobil for 5000 er jo latterlig. Det blir som om du vil at firmaet skal lage to hjemmesider til deg. Selv om man har designet og koden klar for en desktopversjon betyr ikke det at man bare kan slenge inn en linje med kode også fungerer den på mobil også. Som regel må man gjøre kraftige endringer på eksisterende design og kode siden på nytt dersom den skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...