Gå til innhold

USA shoppeguide - hva er billig - når man er over


Anbefalte innlegg

Skal til USA for første gang til høstferien.

(i Florida litt syd for Tampa)

 

Hva er billig å shoppe der. ??

 

Det kommer mest til å gå i tøy, sportstøy/ sko, sko, klokker, solbriller, kosemtikk osv...

 

Kan jeg f.eks få meg en fin dress til en god pris - hva slags merker??

 

Jeg bruker en del produkter av Clarins innenfor kosmetikk - er dette billigere over there? evt hvor?

 

Alle tips til hva som er billig og hvor jeg evt finner det hvis dere vet.

 

F.eks. skal jeg kjøpe Ipad. Hvor gjør jeg det beste kjøpet på en slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt fra Fitch og Hollister er veldig billig. I tillegg ville jeg anbefalt å se etter en Macy's, det er en ganske stor butikk med alt av merkeklær til en billig penge.

 

Etter å sjekket prisen på blant annet Best Buy og Apple.com ser det ut som at den billigste iPaden koster rundt 500$ på det billigste.

Lenke til kommentar

Outlets er SUPER billig. Du kan til og med kjøpe dyre merkeklær til brøkdelen av prisen.

 

Du kan lett kjøpe 5 par DC eller annen type skate sko til prisen det hadde kostet for 1 i Norge, var i alle fall det min kollega sa, som kom hjem fra ferie i Florida for halv annen uke siden.

 

Anbefaler å kjøpe ekstra koffert og betale for ekstra bagasje før du reiser, da slipper du den dritt overvekts-prisen. Var nettopp i Mexico, hun ene i reisefølget hadde 10 kg for mye, og måtte betale 288 dollar (28.8 dollar pr kg for de som ikke kunne regne ut det! :p).

 

288 dollar med dagens kurs utgjør det ca 1721kr, da er det selvfølgelig billigere å betale 400-500kr, eller hva enn det koster, for å kunne ta med deg 20kg :)

Lenke til kommentar

Er da ikke nødvendig å bruke tid på å lete opp en koffert heller - en stor, enkel bag uten forsterkede vegger etc kan pakkes sammen og legges i et av rommene på kofferten, og da har man en svær bag med plass til sko og klær. Sko og klær trenger lite beskyttelse i form av en koffert med harde sider.

Endret av Henrik C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal til USA om et par uker selv, og har frimodig laget en tråd i dette forumet om det. Slik jeg har forstått det, er amerikanske merker MYE billigere i usa. Merker som ralph lauren, nike, calvin klein, levi's osv. Ellerser det mange butikker som bloomingdales etc som gir 10% rabatt om du viser pass når du handler. (for å slippe amerikansk skatt/moms).

 

Som noen allerede har nevnt, besøk et outlet, og gjør det tidlig. En av de første dagene for å shoppe mest mulig der. Av og til helt sinnsyke priser. Ekstra koffert hjem koster 450 kr med SAS.

Lenke til kommentar

Er da ikke nødvendig å bruke tid på å lete opp en koffert heller - en stor, enkel bag uten forsterkede vegger etc kan pakkes sammen og legges i et av rommene på kofferten, og da har man en svær bag med plass til sko og klær. Sko og klær trenger lite beskyttelse i form av en koffert med harde sider.

 

Akkurat det tenkte jeg og.

Dessuten veier en bag mindre en en koffert i egenvekt.

 

Lenke til kommentar

Skal til USA om et par uker selv, og har frimodig laget en tråd i dette forumet om det. Slik jeg har forstått det, er amerikanske merker MYE billigere i usa. Merker som ralph lauren, nike, calvin klein, levi's osv. Ellerser det mange butikker som bloomingdales etc som gir 10% rabatt om du viser pass når du handler. (for å slippe amerikansk skatt/moms).

 

Som noen allerede har nevnt, besøk et outlet, og gjør det tidlig. En av de første dagene for å shoppe mest mulig der. Av og til helt sinnsyke priser. Ekstra koffert hjem koster 450 kr med SAS.

Det var dyrt m for mye vekt.

 

Tar m vekt og tenker ikke å ta helt av når det gjelder shopping.

 

Har skjønt at USA merker gunstig. Mange nevnt - tenker også deg blir å sjekke ut amber crombie and fitch???

 

Hva m merker som parajumpers? Candagoose.

 

Kunne tenkt meg en jakke i et av dem.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I USA er det 0,2 MHz mellom hver FM-frekvens som er i bruk. Stort sett vil radioene da bare fungere på 106,5, 106,7 og 106,9 for å ta noen eksempler. Det gjør at stasjoner som ligger på 106,6 eller 106,8 ikke vil kunne tas inn i Norge.

 

OK - takk for tips.

 

Nyttig opplysning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...