Ktoffer Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 hei jeg sliter med at jeg ikke kan velge hva som skal være systempartisjonen. jeg har installert w7 på den nye ssd disken og OS er sletta fra den gamle hdd men fortsatt står det at den gamle hdd er systemdisk og at den nye ssd er bare primærdisk eller (basic) når jeg prøver slette disken fungerer det ikke og det er ikke mulig og trykke på convert noen som har en guide jeg kan bruke for å fikse dette problemet? (systemet funker greit i 1-3 dager så mangler jeg systemfiler ved oppstart og tror det er dette som er beskrevet over som gjør at den ikke finner windows i oppstarten) på forhånd takk Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Sørg for at du KUN har SSD'en tilkoblet når du installerer windows. Står en datadisk tilkoblet havner windows sin oppstartpartisjon på 100mb på den og det gir deg bootfeil og masse trøbbel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Systemdisk og primær / basic er to helt forskjellige ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Basic betyr at det er en MBR disk. Primær er partisjonstypen. System er den partisjonen som Windows plasserer oppstartsfilene på. Det er kanskje mulig å gjøre om SSD'en din til System. Koble fra HDD og kjør Startup Repair. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 da skal jeg prøve det nå. har plugga ut hdd disker og har kun en ssd disk igjen. satser på at det ikke blir noe systemdisk på de dukke hdd diskene når jeg setter dem tilbake. takk så lenge. jeg sier ifra om det ikke virker. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 da har jeg gjort det... nå sitter jeg med 2 stk system partisjoner og den på hhd vil ikke la seg slette eller convertere. jeg har testet hvor mye jeg kan redusere størelsen og om det har noen betydning så kan jeg gjøre den så liten som 3 GB. noen fler som har forslag til løsning? hvordan fjerne convertere en systemdisk så den ikke lengere er en systemdisk? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Legg ut bilde av Diskbehandling, ellers må jeg gjette på hva du snakker om. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 jeg skal få hjelp i morgen av noen som heller ikke kan det om det ikke funker lar jeg være den ene hdd holder egentlig med 2 TB man trenger jo ikke 4 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2012 Hva var det som løste problemet? Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2012 en annen maskin klarte og få hhd tilbake til basic disk også satte jeg den tilbake der den hørte hjemme hva som gjorde at den andre maskinen klarte det og ikke denne aner jeg ikke. men det gikk i allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå