Gå til innhold

Desse spela gler vi oss til i august (3DS, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Hva kan man si? Smaken er som baken. Jeg syntes ihvertfall GW2 er et friskt pust i en ellers monoton sjanger. Hvor gw2 har tweaket og tenkt på alt, og setter lista på standarden enda høyere.. Statisk level hvor level 10 er like lang som level 80.

Secret World har ikke levels i den vanlige forstanden i det hele tatt.

 

Dynamiske quests og hendelser gjør verden mer levende enn noen gang.

Aka public quests som i Warhammer Online, Rifts i, øh, Rift osv.

 

Ekte combat med omtrentlig 0 auto AoE angrep

DC Universe Online, Secret World...

 

ekte PvP skillsystem hvor det er din egen skill som teller, ikke "hvilke skills du har tatt med deg".

DC Universe Online, Secret World, Age of Conan...

 

Geniale løsninger som owerflow servere

Hva er poenget når serverne aldri er helt fulle uansett som i alle andre spill?

 

, og nesten 0 nedetid på patching og liknende.

Ulikt GW1, som patcher for hvert eneste område man går inn i. :p Men ja, bra de har lært. LotRO hadde patching en times tid i fem, sekstiden om morgenen på en ukedag.

 

Healere og uovervinnelighet er avleggs og gammeldags, her er alle sin egen healer.

Så man slippe trinity-systemet? Det vil jeg se før jeg tror det. I Secret World kan alle være sin egen healer, og alle kan være tank om de vil.

 

En helt fantastisk artstyle som vi GW2 spillere skjemmes bort med

Alle MMORPGer med et relativt stort budsjett har bra artstyle. Jeg elsket artstylen i LotRO og Vanguard: Saga of Heroes, og det er veldig mye fint å se på i både DC Universe Online og Secret World. EverQuest 2 var heller ikke så ille for øynene.

 

briljant PvP system som understøtter e-Sport i MMO's

PvP igjen? Er det så bra at du må nevne det to ganger? Vil jeg ha e-sport tar jeg heller et "ekte" e-sportspill som Starcraft, League of Legends osv.

 

ikke minst epic World vs World sieges med rundt 500 spillere pr map..

Det har jeg hørt før en del ganger, for å si det mildt...

 

Nei, jeg kan liste opp en 1000 grunner til, men GW2 blir 10-årets MMO. Hands down!

Tusen grunner er mange. Hva med å begynne med ti?

 

Ahh, ekte sjalusisvar altså? Liker å begrunne dere med kalde popularitetsfakta. Jeg påstår ikke at GW2 er først ute med ting, bare gjør ting utrolig mye bedre enn veldig mange andre i samme grene.

 

Google trends og reddit er veldig gode kilder på hvor populært ting er på nettet.

Jeg og resten av verden vil spille gw2 i forhold til TSW. Samt verdens største forum, reddit heier mer på gw2 enn tsw.

Så fint du nevner så mange forskjellige spill da, hvor vi gw2 fans får best of both worlds, altså bare en fantastisk smørje! Og slipper å spille like mange spill som du gjør for å få alt vi vil ha.

 

Er det nå man skal trekke frem hype kortet? Nope, ArenaNet og NCsoft har ikke brukt en krone på markedsføring før lanseringsdatoen ble kjent. All hype kommer fra fans!

 

Og btw: jeg snakket ikke om loading fra område til område, jeg snakket om nedetid for å patche servere.

Mens andre spill tar ned serverne, trenger vi i GW2 bare å restarte spillet for å få det oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google trends og reddit er veldig gode kilder på hvor populært ting er på nettet.

Jeg og resten av verden vil spille gw2 i forhold til TSW. Samt verdens største forum, reddit heier mer på gw2 enn tsw.

 

Justin Bieber blir sikkert "heiet" mer på enn Beatles også. :p Ingenting revolusjonerende med GW2. Secret World har i alle fall investigation missions, som -er- revolusjonerende i et MMO.

 

August blir vel ikke en altfor spennende måned forøvrig, selv om de fleste vel gleder seg til episode 3 av The Walking Dead.

Lenke til kommentar
Ahh, ekte sjalusisvar altså? Liker å begrunne dere med kalde popularitetsfakta.

Sjalusi? Vet du ikke hva det ordet betyr? Jeg kan kjøpe og spille GW2 når jeg vil straks det blir sluppet, men jeg kommer ikke til å gjøre fordi jeg spilte betaen og synes den var ræva. Alt jeg nevnte var ren fakta. Det er ikke en eneste ting i svaret mitt som er basert på hva jeg personlig mener, annet enn at jeg likte artstylen i noen spill.

 

Men kos deg med "resten av verden". Jeg har sterk tvil om at "resten av verden" kommer til å like det like mye som deg, men det kan jo hende jeg tar feil. Men hva så? Det er god plass til to MMORPGer.

Lenke til kommentar

Justin Bieber blir sikkert "heiet" mer på enn Beatles også. :p Ingenting revolusjonerende med GW2. Secret World har i alle fall investigation missions, som -er- revolusjonerende i et MMO.

MMO spill må da først og fremst være sosiale fremfor å være revolusjonerende..

Lenke til kommentar
Ahh, ekte sjalusisvar altså? Liker å begrunne dere med kalde popularitetsfakta.
Sjalusi? Vet du ikke hva det ordet betyr? Jeg kan kjøpe og spille GW2 når jeg vil straks det blir sluppet, men jeg kommer ikke til å gjøre fordi jeg spilte betaen og synes den var ræva. Alt jeg nevnte var ren fakta. Det er ikke en eneste ting i svaret mitt som er basert på hva jeg personlig mener, annet enn at jeg likte artstylen i noen spill. Men kos deg med "resten av verden". Jeg har sterk tvil om at "resten av verden" kommer til å like det like mye som deg, men det kan jo hende jeg tar feil. Men hva så? Det er god plass til to MMORPGer.

Allright, jeg skal ikke forsvare det psykologiske aspektet, men for meg lukter det litt fanboyism når man må ramse opp 9 spill for å få sverte gw2. ;)

Selvfølgelig min mening, og jeg skal ikke forsvare noe som helst, det for bli opp til enhver leser å bedømme ;)

Som sagt, fra min første post i denne tråden: smaken er som baken ;)

Lenke til kommentar

Fanboysm? Igjen, du bør ikke bruke ord du ikke helt vet hva betyr. Du presterer å si du "kan si tusen ting som gjør GW2 til tiårets MMO" før det i det hele tatt er sluppet, og du kaller meg en fanboy enda jeg ikke har nevnt at jeg liker et eneste spill? Og så presterer du igjen å dumme deg ut ved å si "smaken er som baken", når du tydeligvis er fanboy av GW2? Gjerne kom med flere sånne gullkorn. Har ledd mye av denne tråden takket være deg. :p

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geez... nå prøver jeg å sverte GW2? Du er morsom, du. Jeg skjønner jo at du bare troller, men humor har du i alle fall. Men denne tråden blir vel stengt snart, så jeg takker for meg.

 

Allright, jeg skal ikke forsvare det psykologiske aspektet, men for meg lukter det litt fanboyism når man må ramse opp 9 spill for å få sverte gw2.

 

Btw, bare en ting til. Om du ikke er GW2 fanboy, hvorfor er det da så viktig for deg hva jeg mener om spillet? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Justin Bieber blir sikkert "heiet" mer på enn Beatles også. :p Ingenting revolusjonerende med GW2. Secret World har i alle fall investigation missions, som -er- revolusjonerende i et MMO.

MMO spill må da først og fremst være sosiale fremfor å være revolusjonerende..

 

Hva er det som ikke er sosialt med TSW? Det er ikke noe mindre sosialt enn Rift, WoW, Tera, Aion osv. At man har valget om å gå rundt alene er ikke negativt jaffal. Dog har jeg ikke spillt TSW enda uten og treffe folk overalt.

 

Men ser at GW2 kan være spennede for barn/ungdommer.

Lenke til kommentar

Geez... nå prøver jeg å sverte GW2? Du er morsom, du. Jeg skjønner jo at du bare troller, men humor har du i alle fall. Men denne tråden blir vel stengt snart, så jeg takker for meg.

Allright, jeg skal ikke forsvare det psykologiske aspektet, men for meg lukter det litt fanboyism når man må ramse opp 9 spill for å få sverte gw2.
Btw, bare en ting til. Om du ikke er GW2 fanboy, hvorfor er det da så viktig for deg hva jeg mener om spillet? :p

 

Okay, du avfeier spillet og syntes det er gammeldags ;)

Og ja, selvfølgelig liker jeg gw2, og vil at andre skal få sin sjans til å gjøre opp noen meninger om spillet.

Trolling er ikke mine intensjoner, dog jeg ønsker at du går mer etter de fakta jeg har lagt frem, fremfor meg :)

Lenke til kommentar

Justin Bieber blir sikkert "heiet" mer på enn Beatles også. :p Ingenting revolusjonerende med GW2. Secret World har i alle fall investigation missions, som -er- revolusjonerende i et MMO.

MMO spill må da først og fremst være sosiale fremfor å være revolusjonerende..

 

Hva er det som ikke er sosialt med TSW? Det er ikke noe mindre sosialt enn Rift, WoW, Tera, Aion osv. At man har valget om å gå rundt alene er ikke negativt jaffal. Dog har jeg ikke spillt TSW enda uten og treffe folk overalt.

 

Men ser at GW2 kan være spennede for barn/ungdommer.

Var ikke meningen å si at TSW ikke er sosialt, dog jeg vil likevel dra frem en konklusjon som kommer fra selveste gamer.no:

Den største fordelen, og det som skiller spillet mest fra andre MMO, er at det er sosialt. Samhold og samarbeid med andre spillere er utelukkende postitivt. Dette gjelder alt fra små oppdrag langs landeveien, mektige fiender som er for sterke for en enslig spiller, eller når man spiller verden-mot-verden-modusen. ArenaNet har greid å skape en følelse av fellesskap jeg aldri har opplevd i lignende spill.

kilde: http://www.gamer.no/artikler/116530/sniktitt-guild-wars-2/2/

Lenke til kommentar

For å kaste meg inn i diskusjonen om TSW vs GW2. Jeg har brukt tid på begge spillene, og begge spillene er svært gode på hver sine områder. I det store og det hele kommer det an på hva man setter pris på i spill. Det er faktisk ganske lite overlapp i de to spillene.

 

The Secret World har mer strategisk dybde gjennom valg av egenskaper og synergier. Men jeg synes kamp er stivt og uresponsivt. Guild Wars 2 har mindre dybde gjennom egenskaper, men har til gjengjeld morsommere kamper.

 

Jeg synes humoren sitter bedre og mer naturlig i Guild Wars 2 enn i The Secret World, jeg synes rett og slett det blir litt for påtatt og åpenbart til tider i Funcoms nye spill.

 

The Secret World er derimot et ganske mye smartere spill enn Guild Wars 2. Det er mange oppdrag som krever solid resonnement og detektivarbeid for å fullføre. I Guild Wars 2 er det lite som krever en mental innsats. Slik er det i alle fall i de tidlige områdene.

 

Det er svært mye stilig å finne rundt om i verden i begge spillene, men jeg synes det er hakket mer interessant å vandre ut av allfarvei i Guild Wars 2.

 

Jeg har ikke prøvd PvP i noen av spillene så langt, så dette er observasjoner fra PvE perspektivet.

 

Jeg kommer sannsynligvis til å bruke tid i begge spillene. Det koster meg ingenting å ha Guild Wars 2 på siden. Det gjenstår å se hvor jeg kommer til å bruke mest tid. Begge spillene har mye verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...