Gå til innhold

Baldur's Gate: Enhanced Edition kommer i september (iPad, PC)


Anbefalte innlegg

Tja. Synes det høres spennende ut jeg. Se hva de kan få til. Litt usikker på hvordan de nye figurene vil passe inn i helheten. Regner ellers med at det dukker oppe noen nye figurer i BG2: EE også.

 

Edit: når det gjelder bildene på den forrige siden så er det vel ikke så lett å lage et vinterområde voldsomt fancy? Ihvertfall ikke innenfor Infinity-motorens klare begrensninger?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette opplegget her overbeviser meg ikke på noen måte. 20 dollar til PC er også en altfor høy pris. Godt gjort å få spillet til å se styggere ut enn originalen også. Eneste som er enhanced virker å være prisen, og noen nye områder, som kunne vært fanlaget, og noen bugfikser som sikkert -er- fanlaget. :p

 

Originale Baldur's Gate:

 

2ljky8j.jpg

 

"Enhanced" versjon: (Nytt område)

 

screenshot02.jpg

Tja. Det øverste er vel et modifikajsonsbilde, og dermed langt fra det opprinnelige Baldur`s Gate-spillet. Det støttet aldri en så høy oppløsning. Ser likevel argumentet ditt, og er enig i at de gamle områdene ser bedre ut.

 

Ville det ikke vært mer naturlig å sammenligne med dette?

 

screenshot04.jpg

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Tja. Det øverste er vel et modifikajsonsbilde, og dermed langt fra det opprinnelige Baldur`s Gate-spillet. Det støttet aldri en så høy oppløsning. Ser likevel argumentet ditt, og er enig i at de gamle områdene ser bedre ut.

 

Er med widescreenmod, ja, som er gratis. Det virker litt på meg som de bruker ting som allerede er gratis og prøver å selge det for 20 dollar til spillere, og 10 dollar til ipadbrukere.

 

Hva er egentlig greia med den prisforskjellen forøvrig? Ja, jeg vet at du må betale for DLC til ipadversjonen, men hvorfor kunne de ikke gitt det samme tilbudet til PC-spillere?

 

For å være 100% ærlig så ser de fleste skjermbildene fra de nye områdene ut som de er blitt laget på et gutterom i 3d studio max. Grafikk betyr dog svært lite, håper bare de ikke rører de gamle områdene :)

 

Om det var noe de burde gjort så var det jo nettopp dette. Høyoppløslige nydelige bakgrunnsbilder med oppgraderte karaktermodeller hadde det jo faktisk vært verdt å betale 20 dollar for. Når de da i tillegg går inn og lager nye områder med bakgrunnsbilder som det ser ut som de har rappa fra noe som ikke var bra nok til å bli med i originalspillet, så virker det utrolig slapt.

 

Og før noen maser om ipad, så finnes det fra før, og også gratis. :p

 

http://www.gemrb.org/wiki/doku.php?id=start

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale dette spillet, hører mye snakk om det på Gamer,Er det forsent og spille det nå siden det er så gammelt ?, som foreksempel og spille FF 7 på nytt

 

Føler egentlig BG i sin opprinnelige form begynner å bli vel "overmodent" nå. Det hele avhenger egentlig av om du tolererer den lave oppløsningen, det noe klønete D&D 2-systemet og hyppig hurtiglagring og hurtiglasting.

 

Det er heller ikke så veldig nybegynnervennlig, så om du ikke har prøvd andre Infinity Engine- eller D&D-spill kan det ta litt tid før du får satt deg inn i det hele.

 

Som radiohodet poengterer godt ovenfor finnes det en del modifikasjoner som gjør opplevelsen mer moderne -- ikke minst modifikasjonen som lar deg spille Baldur's Gate i Baldur's Gate II-motoren (BG1tutu), noe som betyr høyere oppløsning, et (etter min mening) mer raffinert D&D-system og en del andre ting.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve det ut i det minste. Det er et knakende godt rollespill, selv om det begynner å dra på årene.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale dette spillet, hører mye snakk om det på Gamer,Er det forsent og spille det nå siden det er så gammelt ?, som foreksempel og spille FF 7 på nytt
Føler egentlig BG i sin opprinnelige form begynner å bli vel "overmodent" nå. Det hele avhenger egentlig av om du tolererer den lave oppløsningen, det noe klønete D&D 2-systemet og hyppig hurtiglagring og hurtiglasting.Det er heller ikke så veldig nybegynnervennlig, så om du ikke har prøvd andre Infinity Engine- eller D&D-spill kan det ta litt tid før du får satt deg inn i det hele.Som radiohodet poengterer godt ovenfor finnes det en del modifikasjoner som gjør opplevelsen mer moderne -- ikke minst modifikasjonen som lar deg spille Baldur's Gate i Baldur's Gate II-motoren (BG1tutu), noe som betyr høyere oppløsning, et (etter min mening) mer raffinert D&D-system og en del andre ting.Jeg vil anbefale deg å prøve det ut i det minste. Det er et knakende godt rollespill, selv om det begynner å dra på årene.

Det var den D&D tingen jeg var litt usikker på siden jeg aldri har spillt et sån spill før, men det er så billig på GOG at jeg kjøper det bare , det kommer sikkert til og falle i smak

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...