bwl Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Mislykket overklokking XP-2100 Har gjort det helt store. Skulle teste noen nye innstillinger i BIOS og prøvde 166x14 (133xAUTO som default). Nå starter ikke BIOS. Har jeg knust CPU'en? Finnes det andre måter å sette ned innstillingene? Vurderer å låne en CPU som tåler 166x14 og så benytte den til å sette innstillingene ned i BIOS igjen. Noen som kan hjelpe?
bwl Skrevet 1. september 2003 Forfatter Skrevet 1. september 2003 hva med å resette bios? Ikke så enkelt med en død PC - kommer meg ikke inn i BIOS. Er det bare å plukke ut batteriet?
da Gauss Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Han mener å resette bios med jumper på hovedkortet. Den står vanligvis ved siden av batteriet på hk. Ellers finnes det ofte safte-setting-jumper, som setter fsb til 100/133 alt ettersom. Ingen grunn til å gi opp enda, altså. Sjekk i manualen. Hvis ikke du har en, last ned fra produsenten.
dkvam Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Hadde du lest en slik fantastisk ting som heter manual , som så oftest følger med , så er det en prosedyre ca. slik: på mitt hk gjør enn sånn: 1.Ta ut strømmen 2.Ta ut batteriet 3.Flytt en jumper på HK og Vice Versa og bare å starte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå