Gå til innhold

Hva bør jeg erstatte brød med ? vil ha sixpack


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg spiser ofte 4-5 børd skiver. De er litt grove. Men jeg tror det er noe av grunnen til den lille fettede magen. Jeg blir ansett som tynn. Men har litt fett på mage/lår/rumpe. Jeg veier også veldig lite, rundt 53kg, er 15år , gutt.

 

Jeg vil spise noe istedenfor brød. Problemet er at jeg like brød veldig godt. Men hvis jeg skal ha sixpack må jeg jo kutte brødet? Når jeg sier noe "istedenfor" brød, mener jeg noe jeg kan ta med meg på skolen uten å grille/koke, eller no slikt først. Dessuten har jeg veeeldig lang skolevei.

 

Er knekkebrød et godt alternativ? Hvis det er det kommer jeg nok til å spise 4-5 knekkebrød skiver.

 

Kunne dere også fortelle litt om ditt kosthold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knekkebrod funker, ja! Du kan ogsaa bruke omeletter, salater, forkostblanding, notter, youghurt, bacon, bonner osv osv osv osv. MEn jeg anbefaler at du legger paa deg! Men du er 15 aar, ikke fokuser saa mye paa kosthold! BAre tren hardt! Det er hvertfall det jeg har blitt fortalt :D

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng for deg å jage etter noe sixpack. Du veier såpass lite at jeg vil gjette på at du hverken har mye fett å ta av, eller mye muskler. Det er ikke syltynne gutter med "sixpack" som jentene vil ha. Spis heller mer og tren styrketrening, så opparbeider du deg litt muskelmasse. Så kan du vurdere etterhvert om det er ønskelig å få synlige magemuskler.

 

Ikke det svaret du er ute etter, men det svaret som er rett. :D

Lenke til kommentar

Knekkebrod funker, ja! Du kan ogsaa bruke omeletter, salater, forkostblanding, notter, youghurt, bacon, bonner osv osv osv osv. MEn jeg anbefaler at du legger paa deg! Men du er 15 aar, ikke fokuser saa mye paa kosthold! BAre tren hardt! Det er hvertfall det jeg har blitt fortalt :D

 

Ikke fokuser mye på kosthold? Du laget nettopp en tråd der du selv spør hvorfor du ikke vokser, samtidig som gir lister opp et relativt dårlig kosthold.

 

Du skal ikke bare trene hardt, men også være strikt på hva du får i deg. For at magemusklene dine skal vises må du fjerne fettet som dekker musklene. Dette gjør du ved å styrketrene, ligge i et passe kaloriunderskudd, samtidig som du får i deg nok proteiner. Om du i utgangspunktet er veldig tynn vil jeg anbefale deg å bygge deg opp før du tenker på å få frem magemusklene.

 

Det er ikke noe poeng for deg å jage etter noe sixpack. Du veier såpass lite at jeg vil gjette på at du hverken har mye fett å ta av, eller mye muskler. Det er ikke syltynne gutter med "sixpack" som jentene vil ha. Spis heller mer og tren styrketrening, så opparbeider du deg litt muskelmasse. Så kan du vurdere etterhvert om det er ønskelig å få synlige magemuskler.

 

Ikke det svaret du er ute etter, men det svaret som er rett. :D

 

Kalles skinnypack, men de kule jentene liker ekte varer. :)

Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke helt. Dere sier at jeg bør vente litt med å tenke på six pack, og slikt. Mens mange av vennene mine har six pack. Jeg forstår ikke hvordan de har fått det, når jeg pleier å se dem ser jeg at de gafser i seg både det ene og det andre. Kebab, Pizza, BAGUETT. Fetteren min spiser baguetter hver dag, fortsatt har han en six pack, baguett er nok uusunnere enn et brød.

 

Jeg har nå kjøpt meg manualer. Men hvordan skal jeg starte, jeg har tenkt å trene biceps, triceps, skuldre, og ikke minst abs(magen). For å få six pack.

Lenke til kommentar

Joda, femten år gamle jenter liker skinnypack, men legg heller grunnlaget for å bli stor og sterk. Hard styrketrening og mye mat er det som gjelder.

MYYE MAT?? Blir du ikke feitere av det?

Siden dere sier mye mat, har jeg tenkt å steke sånn kebab i burger etter hver treningsøkt for så å spise det. Er det bra?

Endret av Slund
Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke helt. Dere sier at jeg bør vente litt med å tenke på six pack, og slikt. Mens mange av vennene mine har six pack. Jeg forstår ikke hvordan de har fått det, når jeg pleier å se dem ser jeg at de gafser i seg både det ene og det andre. Kebab, Pizza, BAGUETT. Fetteren min spiser baguetter hver dag, fortsatt har han en six pack, baguett er nok uusunnere enn et brød.

 

Jeg har nå kjøpt meg manualer. Men hvordan skal jeg starte, jeg har tenkt å trene biceps, triceps, skuldre, og ikke minst abs(magen). For å få six pack.

 

Dette kalles gener. Om du fortsetter denne veien noen år til vil du fort merke at fettet begynner å legge seg. Disse såkalte magemusklene deres kommer av at de har lav fettprosent, og selv om de spiser baguetter, kebab, pizza og andre usunne matvarianter hver dag betyr det ikke at de ikke kan oppretteholde en lav fettprosent fordet. Mye aktivitet og ellers lite mat utenom det usunne de spiser sørger allikevel at de er i balanse.

Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke helt. Dere sier at jeg bør vente litt med å tenke på six pack, og slikt. Mens mange av vennene mine har six pack. Jeg forstår ikke hvordan de har fått det, når jeg pleier å se dem ser jeg at de gafser i seg både det ene og det andre. Kebab, Pizza, BAGUETT. Fetteren min spiser baguetter hver dag, fortsatt har han en six pack, baguett er nok uusunnere enn et brød.

 

Jeg har nå kjøpt meg manualer. Men hvordan skal jeg starte, jeg har tenkt å trene biceps, triceps, skuldre, og ikke minst abs(magen). For å få six pack.

 

Dette kalles gener. Om du fortsetter denne veien noen år til vil du fort merke at fettet begynner å legge seg. Disse såkalte magemusklene deres kommer av at de har lav fettprosent, og selv om de spiser baguetter, kebab, pizza og andre usunne matvarianter hver dag betyr det ikke at de ikke kan oppretteholde en lav fettprosent fordet. Mye aktivitet og ellers lite mat utenom det usunne de spiser sørger allikevel at de er i balanse.

Så du mener at hvis jeg ikke har de riktige genene, kan det være umulig for meg å få six pack?

Lenke til kommentar

Jo, med trening. Ikke alle har en medfødt, synlig skinnypack. Men herregud, bygg muskler og få deg noe ordentlig. Da får kanskje folk en oppfatning av at du er en muskuløs person bare av å se deg med klær på. Du har vel ikke planer om å gå uten klær på overkroppen 24/7 så jenter kan se skinnypacken din?

Lenke til kommentar

Jo, med trening. Ikke alle har en medfødt, synlig skinnypack. Men herregud, bygg muskler og få deg noe ordentlig. Da får kanskje folk en oppfatning av at du er en muskuløs person bare av å se deg med klær på. Du har vel ikke planer om å gå uten klær på overkroppen 24/7 så jenter kan se skinnypacken din?

Hehe. Men jeg vil være begge deler. Både sterk og ha six pack. Som sagt har jeg nå.kjøpt.meg vekter. Folk jeg skjenner sier at jeg må spise mye for å bli sterk. Det er her problemet ligger. Du sier jeg skal spise lite. Hvordan er det da mulig å ha begge deler. Som sagt veier jeg lite og trenger.muskler. samtid

 

ig vil.jeg ha six pack

Lenke til kommentar

Du må spise mindre for å få frem skinnypacken, ja. For å få større muskler må du spise mye. Det er stor forskjell på disse.

Hvorfor kaller du det skinny pack? Er det mulig å trene fram den med styrketrening, og spise som vanlig?

Endret av Slund
Lenke til kommentar

Du sier jeg skal spise lite. Hvordan er det da mulig å ha begge deler. Som sagt veier jeg lite og trenger.muskler

 

Spis lite og du vil få skinnypack. Når du blir bare et PAR år eldre, om dere unge enda ikke har skjønt det, så vil du lære at "Strong is the new skinny". Begynn å trene aktivt nå, og du vil være foran de andre når det faktisk teller (når du skal ha sex og whatnot)! Du skal spise mye for å bygge muskler. Muskler kommer av næring og trening (og restitusjon).

Lenke til kommentar

Du er bra STOKKE DUM som vil brenne fett nå som du er 15 år og tynn! Du har enda ikke oppnått maksimal hormonproduksjon og du vil kaste den fordelen vekk? :lol:

 

Spis det du makter og tren styrke fremover til du blir 17-18 år og så kan du begynne å tenke på muskeldefinisjon...

 

Alle skal ha en quick fix, lurer på hva greia er egentlig? Er dere bortskjemte drittunger eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...