Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rar følelse i magen etter snus.


Wells

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert helt ufarlig, men jeg prøver å beskrive. Har snust en stund nå, snuser så og si hver dag. Etter jeg tar en snus, ca. 5 minutter senere kjenner jeg en litt rar følelse i magen. Tror dette er helt ufarlig og gjør på ingen måte vondt, bare legger merke til det liksom. Noen andre som vet hva jeg snakker om? Bare nysgjerrig, takker for svar.

Endret av Wells
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert helt ufarlig

Nei, snus er ikke "helt sikkert ufarlig".

 

Når det er sagt så kan problemet ditt komme av at du svelger snus eller "snusjuice", eventuelt at kroppen registrerer at du har noe i munnen og sender signaler til magen om at den må gjøre seg klar til å ta i mot mat...også kommer det ikke noe.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å snuse har faktisk hjulpet meg på mange måter, har klart å slutte og røyke osv, men nok om det. Lurer bare på om noen har erfart noe lignende. Holder på å trappe ned. ;)

 

Dette er sikkert helt ufarlig

Nei, snus er ikke "helt sikkert ufarlig".

 

Når det er sagt så kan problemet ditt komme av at du svelger snus eller "snusjuice", eventuelt at kroppen registrerer at du har noe i munnen og sender signaler til magen om at den må gjøre seg klar til å ta i mot mat...også kommer det ikke noe.

 

Ganske sikker på at jeg ikke svelger juicen, kan være nikotinen som reagerer med kroppen.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert helt ufarlig, men jeg prøver å beskrive. Har snust en stund nå, snuser så og si hver dag. Etter jeg tar en snus, ca. 5 minutter senere kjenner jeg en litt rar følelse i magen. Tror dette er helt ufarlig og gjør på ingen måte vondt, bare legger merke til det liksom. Noen andre som vet hva jeg snakker om? Bare nysgjerrig, takker for svar.

 

Jeg tror kanskje du har blitt forgiftet av noe.

Er ikke helt sikker på hva, kanskje det er noe i snusen? Litt usannsynlig, kanskje. Hadde det vært det så hadde det sikkert ikke vært lov å selge det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil tro det har en sammenheng med at tobakk er lakserende. Du øker mengden av syre som produseres i magen og reduserer mengden bikarbonat som produseres av bukspyttkjertelen. Bikarbonat er viktig for å nøytralisere magesyre, derfor får du en liten kræsj i magen når du får i deg tobakk.

Endret av Nik0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...