Gå til innhold

X-Pro1 og Nex 7, forskjell i søkeren?


Anbefalte innlegg

Akam har fått en henvendelse fra Fujifilms hovedkontor i Tokyo. De ønsker å vite om noen av våre brukere har merket en forskjell i oppdateringsfrekvens mellom den elektroniske søkeren i X-Pro1 og den i Sony Nex 7.

 

Hvis noen av dere har relevante erfaringer å dele, legg dem inn i et innlegg i denne tråden så skal jeg videreformidle til Fujifilm. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet søkeren i disse to kameraene opp mot hverandre, og ja, det er *stor* forskjell. X-Pro1 sin elektroniske søker er like hakkete som X100, veldig lav oppdaterinsfrekvens inntil man ev. holder lukkerknappen halvveis nede. NEX 7 sin søker er overlegen, og er nesten så bra som man kunne ønske seg, dvs. flytende video og liten forsinkelse.

 

X-Pro1 er også belemret med treg autofokus ala X100. Jeg vet ikke hva Fujifilm tenker på når de ikke fikset svakhetene med X100, og X-Pro1 i stor grad konkurrerer med NEX 7.

Lenke til kommentar

Synes ikke autofokusen er så treg på X-pro1! Den var det før firmware oppgraderingene visstnok, men etter F.W 1.10 så er i hvert fall jeg happy. Men "sannheten" er fortsatt godt etablert hos de som ikke har kameraet, kun testet med firmware 1.0 i butikk eller --- som de fleste - lest det på nettet av andre som også har lest det på nettet :) Men klart, alt kan bli bedre. Så også Fuji's autofokus på X-pro1.

 

Den elektroniske søkeren... bruker den kun når jeg skal sikre meg riktig fokus på noe som er ganske så nærme. Ellers så er det jo den optiske søkeren som er gromm da og brukes mest.

 

Ellers er det helt andre ting enn elektroniske søkeren og autofokusen som jeg håper Fuji prioriterer i neste firmwareoppdatering. Men det blir et annet tema, jeg er godt off topic allerede :D

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

EVF og OVFen er for trang på X-Pro1 for brillebrukere. Den er mer enn god nok på både NEX-7 og X100. Det er mye av grunnen til at jeg leverte tilbake X-Pro1en min.

 

Og oppdateringsfrekvensen på X100 og X-Pro1 er latterlig dårlig før man har låst fokus, strømsparings"feature"?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...