Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er galt med meg? Drukket en del alkohol, men kjenner ingenting.


Anbefalte innlegg

Hei. Iløpet av 3 timer har jeg drukket ei helflaske (70cl) som inneholder 21% alkohol og en liter øl som inneholder 5,9% alkohol.

 

Normalt sett så hadde jeg vært brisen av dette. Nå kjenner jeg nesten ingenting...

 

Er dette "farlig"? Er litt urolig akkurat nå, for dette kan jo ikke være normalt. :hm:

 

Vet ikke om alder og vekt av betydelse, men jeg er en mann på 20 år og veier 95 kg. Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å drikk flere dager i strekk (guttetur på ei hytte eller noe), etter 5-6 dager så merker man ikke at man blir full, da man nesten er vandt til å være det.

 

0.7 med 21% er heller ikke kjempe mengder med alkohol. Har du spist mye? Hvis du har det så tar det hvertfall lenger tid før du blir full :)

Lenke til kommentar

Hei, trådstarter her. Takk for svarene :)

 

Nå har det skjedd noe merkelig igjen...Drakk samme alkoholmengde 2 dager etter at jeg laget denne tråden. Det gikk ikke bra.

 

Ble altså ganske full på denne alkoholmengden (samme drikke og mengde som forrig gang, da jeg ikke ble full), og fikk vondt i hele kroppen. Det føltes som en sviende og brennende smerte i armene, beina, deler av ryggen...Ja, nesten overalt.

 

Så jeg gikk og la meg. Våknet noen timer senere og da hadde det gått over.

 

Noen spørsmål: For noen dager siden merket jeg knappt noe av å drikke denne alkoholmengden.

Et par dager senere drakk jeg samme mengde, ble full og endte opp med smertene beskrevet ovenfor.

 

Hva kommer dette av? Har aldri vært med om noe lignende før...

 

Trådstarter :)

 

 

 

 

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

Lenke til kommentar

Bare av å starte en slik tråd, forteller det meg at alkoholen har en viss innvirkning på din dømmekraft.

Om forlatelse, jeg tar tilbake det jeg sa. Dømmekraften din er den samme med eller uten alkohol.

 

Jeg tipper at dine opplevelser har en sterk sammenheng med ditt ernærings- og væskeinntak, både samme dag og dagen før. Det er ikke umulig at dine andre fysiske aktiviteter også har en innvirkning.

Jeg antar at du ikke bruker noen andre kjemikalier (medisiner), ved siden av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-zrvhadpo

Hvor påvirket du blir avhenger vel av om du har spist mat mens/før du begynte å drikke, om du drakk vann ved siden av alkoholen, og hvor raskt du har inntatt alkoholen.

Lenke til kommentar

Hvor påvirket du blir avhenger vel av om du har spist mat mens/før du begynte å drikke, om du drakk vann ved siden av alkoholen, og hvor raskt du har inntatt alkoholen.

 

Det der med vann og mattinntak tror jeg lite på...Er forresten trådstarter. Og jeg drikker samme mengde alkohol stort sett hver dag. En 0,7 liter flaske med 21% alkohol og 2 øl av varierende styrke.

 

Av og til blir jeg snørra på denne alkoholmengden og av og til kjenner jeg nesten ingenting....

 

 

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

 

Hvor påvirket du blir avhenger vel av om du har spist mat mens/før du begynte å drikke, om du drakk vann ved siden av alkoholen, og hvor raskt du har inntatt alkoholen.

 

Det der med vann og mattinntak tror jeg lite på...Er forresten trådstarter. Og jeg drikker samme mengde alkohol stort sett hver dag. En 0,7 liter flaske med 21% alkohol og 2 øl av varierende styrke.

 

Av og til blir jeg snørra på denne alkoholmengden og av og til kjenner jeg nesten ingenting....

 

 

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

 

Hvor påvirket du blir avhenger vel av om du har spist mat mens/før du begynte å drikke, om du drakk vann ved siden av alkoholen, og hvor raskt du har inntatt alkoholen.

 

Det der med vann og mattinntak tror jeg lite på...Er forresten trådstarter. Og jeg drikker samme mengde alkohol stort sett hver dag. En 0,7 liter flaske med 21% alkohol og 2 øl av varierende styrke.

 

Av og til blir jeg snørra på denne alkoholmengden og av og til kjenner jeg nesten ingenting....

 

 

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

Lenke til kommentar

Hvor påvirket du blir avhenger vel av om du har spist mat mens/før du begynte å drikke, om du drakk vann ved siden av alkoholen, og hvor raskt du har inntatt alkoholen.

 

Det der med vann og mattinntak tror jeg lite på...Er forresten trådstarter. Og jeg drikker samme mengde alkohol stort sett hver dag. En 0,7 liter flaske med 21% alkohol og 2 øl av varierende styrke.

 

Av og til blir jeg snørra på denne alkoholmengden og av og til kjenner jeg nesten ingenting....

 

 

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

 

 

Tro hva du vil men alkoholen tas opp i magesekken og tarmsystemet, har du en full magesekk så vil opptaket av alkohol skje tregere. Mens alkoholen er i magesekken osv så har den ingen effekt på deg, det er først når den er tatt opp i blodet at den har noen effekt. Noe av alkoholen kan brytes ned av enzymer i magesekken før den når blodet.

Dvs at vis du spiser mye og så drikker så vil det ta lengere tid før alkoholen i magesekken og i tarmsystemet blir tatt opp og deler av det kan brytes ned før det kommer i blodet og denne alkoholen vil du aldri merke og vil ikke påvirke promillen din.

 

Det er også levern som tar seg av forbrenningen av alkohol og fra alkoholen er nådd blodet og til den når levern tar det ikke lang tid, dvs at kort tid etter alkoholen er tatt opp så begynner forbreninger, når du da drikker på full mage så vil deler av alkoholen som ble tatt opp i blodet også bli forbrent mens resten av det som ligger i magesekken tas opp.

 

Så kort og godt, drikker du på full mage så vil du få en lavere promille.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Er 6 liter øl på 4 timer uten noe særlig å spise før på dagen mye? Eller er det vanlig å drikke det på en fest?

 

Ja, jag vill säga att det är ganska vanligt att dricka 6 liter öl på fest. Det är 12 halv-liters burkar. Så jag tror inte att folk ser dig som onormal om du kommer till en fest med 6 liter öl.

Men man borde ju givetvis äta nåt innan man börjar dricka.

Endret av Kalaspuffar
Lenke til kommentar

Anonym poster: 189aab94c9682ca87e4c532ff5ccb8c8

Wild ass guess:

 

Du kan ha hatt veldig mye adrenalin og testosteron i systemet, eller du kan med uhell ha fått i deg en av de mange stoffene som reduserer alkohols påvirkingskevne.

 

Men folk er ekstrem forskjellige, og man er forskjellig fra dag til dag. Har drukket 3 pils å sjanglet, og jeg har shottet en halvliter tyrkisk peber/hot n' sweet, og ikke kjent effekten.

 

Alkohol og andre rusmiddler er ikke alltid en "sure thing" på hvordan man reagerer. Du kan ha brukt amfetamin uten å bli psykotisk i årevis men en gang så plutselig har man en liten forandring i biokjemien og man får tidenes psykose.

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...